quote

"Hoe meer passie voor het vak en de klant, hoe beter de open norm wordt ingevuld" Joris Blaauw (AFM) in VVP 3

stelling

"Consumenten hoeven niet meer dan 500 euro kwijt te zijn aan een goed hypotheekadvies"

NFF

New Financial Forum

Bouw mee aan een gezonde en gerespecteerde financiële sector
Word ambassadeur van het New Financial Forum

 

Doel:
Het New Financial Forum bundelt krachten, ideeën en best practices van positief ingestelde
mensen (ambassadeurs van de nieuwe financiële wereld) die een concrete en wezenlijke
bijdrage willen leveren aan een gezonde en gerespecteerde financiële sector. Dit doen we
met een exclusieve webportal, een exclusief magazine en exclusieve inspirerende en
praktijkgerichte netwerkbijeenkomsten. Het New Financial Forum is een initiatief van Willem
Vreeswijk (VVP Weekblad voor financiële dienstverleners) en Ivo Valkenburg (Spirit in
Finance).


Doelstelling 1: het zichtbaar maken van de positieve beweging

In de financiële sector gebeurt heel veel tegelijkertijd. De focus van politiek, toezichthouders,
media, consumentenorganisaties ligt op de onderkant van de markt, op ‘wat er fout’ gaat. Het
New Financial Forum bundelt echter de krachten en innovaties van de bovenkant van de
markt. Het laat op die manier zien waar de financiële sector óók voor staat. Een innovatieve
dienstverlenende sector die de belangen van de klant, de medewerkers en de samenleving
dient. Wie op zoek is naar innovaties, goede praktijkvoorbeelden, uitstekende ideeën, kan
niet om het New Financial Forum heen.


Doelstelling 2: onderlinge versterking
Ambassadeurs van het New Financial Forum kunnen op het platform onderling best
practices en ideeën uitwisselen en elkaar feed back geven. Tevens krijgen ze toegang tot
discussieplatforms, voorbeelden van best practices, krijgen ze voor henzelf en voor relaties
een exclusief magazine van de nieuwe financiële wereld en krijgen ze exclusief toegang tot
netwerkbijeenkomsten. Ambassadeurs leveren niet alleen een bijdrage aan een mooiere
financiële sector, maar krijgen ook tal van mogelijkheden aangereikt om hun eigen
bedrijfsvoering te optimaliseren.


Doelstelling 3: herstel van reputatie en trots
De financiële sector is een van de meest invloedrijke sectoren in de wereld met een enorme
impact op het welzijn van mensen. Een prachtig vak dat door veel mensen met passie, liefde
en kennis van zaken wordt uitgeoefend. Helaas heeft het imago van de sector de laatste
jaren enorme klappen opgelopen. Door met elkaar de positieve beweging handen en voeten
te geven, door innovaties, bewezen succesvolle business cases en ijzersterke ideeën te
bundelen, kunnen ambassadeurs gezamenlijk een concrete bijdrage leveren aan een betere
reputatie van de sector en kunnen ze ervoor zorgen dat financiële dienstverleners weer trots
en met opgeheven hoofd hun vak kunnen uitoefenen.


Doelgroep:

Iedereen in de financiële sector die gelooft in en een bijdrage wil leveren aan een gezonde
en gerespecteerde bedrijfstak.

Kijk voor meer informatie op www.newfinancialforum.nl

overig nieuws

  • NEDASCO KOMT MET VERGELIJKINGSTOOL ORV

    Nedasco biedt in samenwerking met Schagen Vogels Information Consultancy een orv-vergelijker voor adviseurs. 

  • HYPOTHEEKRENTE BLIJFT DALEN

    In april zijn de hypotheekrentes opnieuw voornamelijk gedaald. Van 61 producten is de rente in de afgelopen maand verlaagd, aldus de MoneyView Hypotheekrente Barometer.

  • ZZP'ER HEEFT MEESTAL EIGEN WONING

    De zzp’er heeft vaker een koopwoning dan de gemiddelde Nederlander: negen op de tien zzp’ers heeft een koopwoning, terwijl slechts 56 procent van de huizen in Nederland een eigen woning betreft (CBS, 2012). Dat blijkt uit onderzoek van ZZP Barometer in opdracht van Knab.

  • PENSIOENKORTINGEN STEEDS REËLER SCENARIO

    De beleidsdekkingsgraad bevindt zich nog steeds onder het vereiste niveau waardoor er sprake is van een dekkingstekort. Daarmee zijn pensioenkortingen in de toekomst een steeds reëler scenario, aldus Aon Hewitt.

  • HYPOTHEEKSHOP: PLAN DNB NIET HAALBAAR

    De Hypotheekshop heeft berekend dat de meeste starters pas na hun veertigste een huis kunnen kopen als de LTV-ratio bij hypotheken verder wordt verlaagd, zoals DNB wil.

  • INSHARED: GEEN COLLECTIEVE JAARBELONING 2015

    InShared keerde ook over 2015 geen collectieve jaarbeloning uit aan zijn klanten. Wel heeft het Achmea-label voor het eerst de nieuwe Persoonlijke jaarbeloning kunnen uitkeren.

  • DELTA LLOYD BEVESTIGT VOORGENOMEN VERKOOP BELANG VAN LANSCHOT

    Delta Lloyd bevestigt de voorgenomen verkoop van haar belang in Van Lanschot. 

  • SPECIALIST FINANCIEEL TOEZICHT PARTNER NORTON ROSE

    Floortje Nagelkerke, specialist op het gebied van de financieel toezichtswetgeving, is benoemd tot partner van advocatenkantoor Norton Rose Fulbright in Amsterdam. Voor haar overstap naar de advocatuur werkte Nagelkerke als jurist bij de AFM.

  • STARTERSLENING.NL INTRODUCEERT LEAD-PLAZA

    Leadgenerator Starterslening.nl heeft lead-plaza.nl gelanceerd, waar hypotheekadviseurs op ieder gewenst moment hypotheekleads kunnen kopen.

  • AVV NOEMT RECLAME PFZW MISLEIDEND

    AVV (Alternatief Voor Vakbond) dient een klacht in tegen volgens haar misleidende reclame van Pensioenfonds Zorg en Welzijn. 

Meer nieuws...

New Financial Forum

FinTech; is it the Tech or the People?

What is FinTech? PWC gave it the following definition in their global Fintech report 2016: FinTech is a dynamic segment at the intersection of the financial services and technology sectors where technology-focused start-ups and new market entrants innovate the products and services currently provided by the traditional financial services industry. As such, FinTech is gaining significant momentum and causing disruption to the traditional value chain. In fact, funding of FinTech start...   Lees meer »

Marco Hoekstra - Als de klant het voor het zeggen heeft zijn zaken als respect, begrip, eenvoud en waarde creatie de kern. De succesvolle bedrijven die traditionele business modellen omver hebben weten te duwen combineren een klantgerichte aanpak met slimme software toepassingen in combinatie met een eigen bedrijfscultuur waar medewerkers met passie en ambitie het beste proberen te bereiken voor alle betrokken partijen in de keten.