quote

"Door alle regelgeving die op pensioenfondsen afkomt kunnen we onze adviesrol in de pensioensector uitbreiden" Albert Röell (KAS Bank) in FD

stelling

"Hoe meer rechtstreekse aanbieders, hoe onzekerder de consument wordt"

NFF

New Financial Forum

Bouw mee aan een gezonde en gerespecteerde financiële sector
Word ambassadeur van het New Financial Forum

 

Doel:
Het New Financial Forum bundelt krachten, ideeën en best practices van positief ingestelde
mensen (ambassadeurs van de nieuwe financiële wereld) die een concrete en wezenlijke
bijdrage willen leveren aan een gezonde en gerespecteerde financiële sector. Dit doen we
met een exclusieve webportal, een exclusief magazine en exclusieve inspirerende en
praktijkgerichte netwerkbijeenkomsten. Het New Financial Forum is een initiatief van Willem
Vreeswijk (VVP Weekblad voor financiële dienstverleners) en Ivo Valkenburg (Spirit in
Finance).


Doelstelling 1: het zichtbaar maken van de positieve beweging

In de financiële sector gebeurt heel veel tegelijkertijd. De focus van politiek, toezichthouders,
media, consumentenorganisaties ligt op de onderkant van de markt, op ‘wat er fout’ gaat. Het
New Financial Forum bundelt echter de krachten en innovaties van de bovenkant van de
markt. Het laat op die manier zien waar de financiële sector óók voor staat. Een innovatieve
dienstverlenende sector die de belangen van de klant, de medewerkers en de samenleving
dient. Wie op zoek is naar innovaties, goede praktijkvoorbeelden, uitstekende ideeën, kan
niet om het New Financial Forum heen.


Doelstelling 2: onderlinge versterking
Ambassadeurs van het New Financial Forum kunnen op het platform onderling best
practices en ideeën uitwisselen en elkaar feed back geven. Tevens krijgen ze toegang tot
discussieplatforms, voorbeelden van best practices, krijgen ze voor henzelf en voor relaties
een exclusief magazine van de nieuwe financiële wereld en krijgen ze exclusief toegang tot
netwerkbijeenkomsten. Ambassadeurs leveren niet alleen een bijdrage aan een mooiere
financiële sector, maar krijgen ook tal van mogelijkheden aangereikt om hun eigen
bedrijfsvoering te optimaliseren.


Doelstelling 3: herstel van reputatie en trots
De financiële sector is een van de meest invloedrijke sectoren in de wereld met een enorme
impact op het welzijn van mensen. Een prachtig vak dat door veel mensen met passie, liefde
en kennis van zaken wordt uitgeoefend. Helaas heeft het imago van de sector de laatste
jaren enorme klappen opgelopen. Door met elkaar de positieve beweging handen en voeten
te geven, door innovaties, bewezen succesvolle business cases en ijzersterke ideeën te
bundelen, kunnen ambassadeurs gezamenlijk een concrete bijdrage leveren aan een betere
reputatie van de sector en kunnen ze ervoor zorgen dat financiële dienstverleners weer trots
en met opgeheven hoofd hun vak kunnen uitoefenen.


Doelgroep:

Iedereen in de financiële sector die gelooft in en een bijdrage wil leveren aan een gezonde
en gerespecteerde bedrijfstak.

Kijk voor meer informatie op www.newfinancialforum.nl

overig nieuws

  • VERBOND: GEEN HEILIGE HUISJES IN NATIONALE PENSIOENDIALOOG

     Het Verbond van Verzekeraars wil dat er tijdens de nationale pensioendialoog, die vandaag formeel is geopend door staatssecretaris Klijnsma, geen heilige huisjes worden ontzien.

  • FEDERATIECONGRES OVER KLOOF BRANCHE EN POLITIEK

    De Federatie van Assurantieclubs organiseert op 18 september in Zeist een congres over de kloof tussen de politiek, brancheorganisaties, toezichthouders en werkvloer. Naast het Verbond van Verzekeraars, Adfiz, de Commissie CFD, de AFM en Pjotr van Tilburg nemen ook vertegenwoordigers van de politiek deel aan het congres.

  • L&G BIEDT VERZEKERDEN ABONNEMENT OP FD

     Legal & General is dertig jaar actief in Nederland en biedt daarom al haar verzekerden (180.000) een gratis digitaal abonnement aan op het Financieele Dagblad.

  • AFM: ADVISEURS BEREIDEN ZICH GOED VOOR OP VAKBEKWAAMHEIDSEISEN

    Financieel dienstverleners die onder het overgangsregime vallen geven aan in de tweede helft van 2014 te starten met het volgen van opleidingen om de nieuwe Wft-diploma’s te behalen. Dit blijkt uit de werkbezoeken die de AFM de afgelopen drie maanden heeft afgelegd.

  • TOEZICHT KEURMERKVERZEKERAARS MEER OP AFSTAND (2 reacties)

    De AFM heeft de samenwerking met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren bekrachtigd. Op termijn zal het toezicht op de keurmerkverzekeraars meer op afstand komen te staan.

  • SNS BANK ZET VOLOP IN OP HYPOTHEKEN

    Met ingang van 1 september verlaagt SNS Bank de tarieven van haar hypotheken. Met forse tariefsverlagingen tot 0,7 procentpunt gaat de staatsbank volop de concurrentie aan met de marktleiders Rabobank en ING.

  • KEURMERK START THEMAGERICHTE CONTROLE

    Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren gaat vanaf januari 2015 van start met een nieuwe thematische aanpak van de beoordelingen.

  • VOORZIENING ZWITSERLEVEN ZET SNS REAAL OP VERLIES

    In de eerste helft van 2014 heeft SNS Reaal een nettoverlies geboekt van 125 miljoen euro, terwijl het verlies in het eerste halfjaar van 2013 uitkwam op 1.585 miljoen euro. Zowel SNS Bank als het verzekeringsbedrijf (Vivat) behaalden een nettowinst. Door een technische voorziening van 266 miljoen euro voor de Zwitserlevenportefeuille kwam SNS Reaal alsnog in de rode cijfers.

  • KONINGIN MÁXIMA EREGAST OP DNB-CONGRES (2 reacties)

     Koningin Máxima is een van de spekers op het DNB-pensioenseminar van 11 september a.s.

  • 10 MILJOEN EURO PREMIE-INKOMEN VOOR NIEUWKOMER MARKEL

     Markel International Nederland heeft drie jaar na de lancering in Nederland de mijlpaal van 10 miljoen aan premie-inkomsten bereikt.

Meer nieuws...

New Financial Forum

Eigen Schuld, Dikke Bult!

  Over Klantbeleving, Klant centraal stellen en verantwoordelijkheid   Als je denkt een poliswaarde te hebben van ca € 72.000 en Reaal laat weten dat dit maar ca € 34.000 is, komt dat, op z’n zachtst gezegd, erg rauw op je dak. Dit is helaas wat mij recent is overkomen. De laatste jaren rendeerde mijn beleggingspolis bij Reaal best wel goed. Omdat we voor onze verbouwing extra financiële middelen nodig hadden leek het ons een goed idee om de polis gedeeltelij...   Lees meer »

Christiaan Schipper - Zodra de aanbieders de splitsing tussen advies en bemiddeling erkennen gaat de weg open voor echt onafhankelijke advisering en kan de consument altijd het voor hem beste product verkrijgen