quote

"Eerste conclusie woekertoer: 80% gedupeerden is 100% vertrouwen in branche kwijt" Ab Flipse (Woekerpolis.nl)

stelling

"Woekerpolisdossier zal nooit een bevredigende oplossing voor alle partijen kennen"

nieuws

EYEOPEN WINT PECHA KUCHA CONTEST OP NDFM

Diederick van Thiel van EyeOpen is door het publiek van de Nationale Dag Financiële Marketing uitgeroepen tot winnaar van de ‘pecha kucha’ contest 2011.


2 december 2011

In de contest (idee en begeleiding IG&H) stonden drie baanbrekende innovaties op het gebied van social media in de financiële sector centraal. Naast Van Thiel waren dat Christian Bouter (Bouter en De Boom) en Jan van Lierop (Figlo). Bouwe Kuik van IG&H reikte de prijs uit.
Pecha Kucha (letterlijk prietpraat) is een spectaculaire presentatietechniek, oorspronkelijk afkomstig uit Japan, maar inmiddels populair in de hele wereld: twintig slides zijn ieder precies twintig seconden in beeld. De totale presentatie duurt precies zes minuten en veertig seconden.
Winnaar Van Thiel wil met EyeOpen het financieel analfabetisme te lijf gaan. Dit door onder meer te vergelijken wat andere consumenten kiezen. Van Thiel maakte bekend dat zijn concept hoogstwaarschijnlijk ook in Amerika uitgerold zal worden. Amerikaanse investeerders zijn in ieder geval zeer onder de indruk. Tevens is op 1 december de automatcher gelanceerd, naar eigen zeggen de eerste vergelijkingssite van autoverzekeringen die rekening houdt met het bonus/malus systeem.
Christian Bouter had een primeur op de Nationale Dag Financiële Marketing. De betaversie van www.advieskeuze.nl ging namelijk live. Dit is een onafhankelijk adviesplatform. “Wij willen consumenten en bedrijven helpen bij het kiezen van een adviseur (financieel, advocaat, makelaar, accountant, notaris etc.) op basis van elkaars ervaringen. Consumenten moeten daarbij kunnen vertrouwen op betrouwbare en geloofwaardige reviews en scores.”
Jan van Lierop ging in op de toekomst van het adviesvak en de rol die de techniek kan spelen in een klantgericht bedieningsconcept.
 

reacties

Er zijn nog geen reacties...

reactie toevoegen

 
NIEUW: UW NAAM EN BEDRIJFSNAAM BIJ UW REACTIE
Juist in dit bijzondere jaar vindt VVP het belangrijk dat de dialoog over allerlei belangrijke zaken gaande blijft. Daarbij is ook jouw inbreng ook van grote waarde. Als vakblad kiezen wij ervoor om de dialoog met open vizier aan te gaan en met respect voor iedereen die aan deze dialoog wil meedoen. In dit kader is onze website aangepast en wordt bij een reactie je naam en bedrijfsnaam vermeld.
 
 
  • Bijdragen die geen betrekking hebben op het onderwerp (zogeheten ‘off-topic’ bijdragen) kunnen door de redactie worden verwijderd.
  • Bijdragen die naar interpretatie van de redactie beledigend of bedreigend zijn voor personen, groepen of volkeren, worden geweerd.
  • Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
  • Persoonlijke gegevens geplaatst op het forum, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.
  • Teksten, advertenties en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.
  • In een bijdrage opgenomen URL's zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn.
  • Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, worden geweerd.
  • Bijdragen waarop auteursrechten rusten en/of die zonder toestemming openbaar worden gemaakt, worden geweerd.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om lange stukken tekst in te korten.
  • Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om een discussie te sluiten of een reactie te verwijderen, zonder dat dit vooraf wordt aangekondigd.
  • Ziet u een bijdrage staan die naar uw mening niet aan de spelregels voldoet? Ga dan niet zelf met de poster in discussie, maar meld het de redactie via het contactformulier.

overig nieuws

  • CDFD WIL VOLMACHT OOK IN VAKBEKWAAMHEIDSGEBOUW

    Het CDFD adviseert de vakbekwaamheid van Gevolmachtigde Agenten ook te regelen in het nieuwe deskundigheidsgebouw. Dit staat in een conceptadvies, waar de markt tot 21 november op kan reageren. 

  • "WOEKERPOLISHOUDER KOM ZELF IN ACTIE"

    IEXGeld.nl roept woekerpolishouders op niet te wachten tot ze door hun verzekeraar worden geactiveerd, maar zelf in actie te komen.

  • "SCHAF PENSIOENFONDSPLICHT AF"

    Schaf de pensioenfondsplicht af. Aldus algemeen directeur Arno Dolders van Legal & General op de vier actualiteitenbijeenkomsten die de verzekeraar hield met als centraal thema 'Financieel inzicht noodzaak voor consument'. 

  • SCHOUTEN NEEMT TRAP VOOR DANIEL DEN HOED

    Schouten Zekerheid doet volgende week woensdag mee aan de Trappenrace voor de Daniel den Hoed Stichting. 

  • "INTERMEDIAIRLOBBY PROFESSIONELER ORGANISEREN" (6 reacties)

    In een bijdrage in de nieuwe VVP op persoonlijke titel roept Pjotr van Tilburg (OAWM) op tot beter organiseren van de intermediairlobby.

  • "ONTTREKKEN AAN UITSPRAKEN KIFID BLIJFT MOGELIJK"

    "Financieel dienstverleners hebben nog steeds te veel mogelijkheden om zich aan Kifid-uitspraken te onttrekken." Dat zegt Marcel Hooft van Huysduynen, campageleider bij de Consumentenbond, in de Geldgids.

  • SCHADEGARANT KIEST VOOR KLEINER NETWERK

    Schadegarant kiest voor een kleiner netwerk in 2016. Dit als belangrijkste onderdeel van een strategische herorIëntatie.  

  • AFM EN DNB: VERANDERINGSBEREIDHEID VERZEKERAARS EN BANKEN IS GROOT (1 reactie)

    Bij banken en verzekeraars is er een grote veranderbereidheid en dat de urgentie om te veranderen groot is, zo blijkt uit onderzoek van DNB en AFM onder vijf grote banken en verzekeraars.

  • BOEKJE OVER MEDIATION IN VERZEKERINGSBRANCHE

    De Nederlandse Vereniging van Mediators in de Verzekeringsbranche (NVMV) heeft een boekje uitgegeven om de verzekeringsbranche vertrouwd te maken met het relatief nieuwe fenomeen mediation.

  • PENSIOENADVIES STEEDS VAKER VERMOGENSADVIES (1 reactie)

    Volgens NNEK zal de markt voor vermogensadvisering en vermogensplanning de komende jaren verder groeien. Directeur Egbert Berkhoff zou graag zien dat meer adviseurs de verdiepingsslag maken. Daar hoeven ze overigens niet per se beleggingsadviseur voor te worden. "Door de voortdurende ingrepen in het pensioenstelsel neemt de vraag naar vermogensadvies zeker toe", aldus Berkhoff in VVP 18.

Meer nieuws...

New Financial Forum

KLANT WIL VOORAL DIENSTBAARHEID

Oprechte aandacht, empathie, eerlijkheid. Ofwel dienstbaarheid. Dat is wat klanten willen van een financieel dienstverlener. Dit bleek tijdens de elfde New Financial Inspiration (NFI) van het New Financial Forum, dinsdag bij gastheer a.s.r. in Utrecht.   Met dank aan adviseurs Chris de Bruin en Ozewald Wanrooij betraden zes particuliere klanten het podium: Monika en Willy Uitslag, Els Los en Laurens Bos, Wilma Kemp en Erik Bette. Al snel werd duidelijk dat de klanten grote waardering hebb...   Lees meer »

Toon Berendsen - Consument moet nieuwe financiële wereld beleven