quote

"Klant heeft zeker vijf jaar nodig om aan provisieverbod te wennen" Arno Dolders in VVP 15

stelling

"Ik ben al geslaagd voor PEplus"

nieuws

VERBOND PLAATST KANTTEKENING BIJ AFM-ONDERZOEK

"Wij betreuren het dat de AFM concludeert dat het verdienmodel in de uitvaartsector moet worden herijkt, zonder dat dit feitelijk wordt onderbouwd", aldus de reactie van het Verbond van Verzekeraars op het AFM-onderzoek onder vijf uitvaartverzekeraars.


2 december 2011

De AFM stelt in zijn rapport vast dat de sector de afgelopen drie jaar al veel verbeteringen heeft doorgevoerd, ook bij de distributie van verzekeringen. Zo constateert de AFM dat een strengere selectie aan de poort plaatsvindt bij tussenpersonen met wie wordt samengewerkt, is met succes een eind gekomen aan de praktijk waarbij consumenten cadeaus aangeboden kregen bij het sluiten van een uitvaartverzekering, is het keurmerk klantgericht verzekeren ingevoerd en zijn uitvaartverzekeringen op verzoek van de sector onder de passende provisieregels gebracht. "Dit vernieuwingproces is vanzelfsprekend nog niet volledig afgerond. Zo onderkent de sector het belang dat uitvaartwensen goed in kaart worden gebracht en ook tijdens de looptijd van de verzekering en bij overlijden voor de nabestaande beschikbaar zijn. Waar mogelijk zullen de relevante ken-merken van een uitvaartverzekering bij de consument nog beter onder de aandacht worden ge-bracht. De kanttekeningen die de AFM maakt ten aanzien van provisie en BGFO-regels zijn juist onderwerp van nieuwe wetgeving met betrekking tot het beloningsmodel in de distributieketen."

Het Verbond van Verzekeraars benadrukt dat de invoering van een nieuw beloningsmodel als preventieve maatregel een groot aantal van de door de AFM veronderstelde kwetsbaarheden bij de distributie van uitvaartverzekeringen wegneemt. "Het nieuwe distributiesysteem zorgt ervoor dat de verantwoordelijkheden tussen aanbieder, tussenpersoon en klant verder worden ontvlecht. Of de provisie en kwaliteit van de advisering passend zijn, zal in het nieuwe stelsel vooral door de consument zelf worden bepaald."
 

reacties

Er zijn nog geen reacties...

reactie toevoegen

 
UW NAAM EN BEDRIJFSNAAM BIJ UW REACTIE
Als vakblad kiezen wij ervoor om de dialoog met open vizier aan te gaan en met respect voor iedereen die aan deze dialoog wil meedoen. In dit kader wordt bij een reactie je naam en bedrijfsnaam vermeld.
 
 
  • Bijdragen die geen betrekking hebben op het onderwerp (zogeheten ‘off-topic’ bijdragen) kunnen door de redactie worden verwijderd.
  • Bijdragen die naar interpretatie van de redactie beledigend of bedreigend zijn voor personen, groepen of volkeren, worden geweerd.
  • Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
  • Persoonlijke gegevens geplaatst op het forum, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.
  • Teksten, advertenties en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.
  • In een bijdrage opgenomen URL's zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn.
  • Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, worden geweerd.
  • Bijdragen waarop auteursrechten rusten en/of die zonder toestemming openbaar worden gemaakt, worden geweerd.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om lange stukken tekst in te korten.
  • Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om een discussie te sluiten of een reactie te verwijderen, zonder dat dit vooraf wordt aangekondigd.
  • Ziet u een bijdrage staan die naar uw mening niet aan de spelregels voldoet? Ga dan niet zelf met de poster in discussie, maar meld het de redactie via het contactformulier.

overig nieuws

Meer nieuws...

New Financial Forum

DE KLANT, DAT BEN JIJ!

De klant, dat ben jij! Dat is het thema van de nieuwe editie van het New Financial Magazine. Het magazine roept op om vooral eens in de spiegel te kijken.   Het magazine is de derde uitgave van de stichting New Financial Forum. Na een eerbetoon aan de innovators in de sector (thema Crazy Ones) en de jonge talenten (Young Ones), staat in dit themanummer de klant centraal. “De financiële sector lijkt de klant wel eens te beschouwen als een vreemd wezen met gekke gewoontes en ...   Lees meer »

Willem Vreeswijk - Alleen als wij honderd procent verantwoordelijkheid nemen voor alles wat er in ons leven gebeurt, kunnen we een bijdrage leveren aan een nieuwe financiële wereld.