quote

"Onafhankelijk advies biedt nog altijd de beste kans op de beste deal" Onderzoeker Fred de Jong op dela-metelkaar.nl

stelling

"Ik stel het niet langer uit en doe mijn PEplus nog in 2014"

nieuws

UNIGARANT MIKT OP OMZETGROEI VIA INTERMEDIAIR

Unigarant/UVM wil vooral via het 'assurantietussenpersonenkanaal', zoals de verzekeraar het noemt, omzetgroei realiseren.


27 april 2012

In 2011 heeft Unigarant besloten zich binnen het volmachtkanaal te gaan richten op kantoren die zich specifiek richten op de niches reis en recreatie. Mede door deze saneringen is de premieomzet in 2011 licht gedaald van 355,4 naar 341,1 miljoen euro. “Door extra investeringen willen we in 2012 vooral binnen ANWB Verzekeren en in het assurantietussenpersonenkanaal omzetgroei realiseren. We hebben als eerste ons autoproduct aangepast en meer ‘regelruimte’ geregeld voor het intermediair waar we nauw mee samenwerken”, aldus algemeen directeur Lidwien Suur.

zag in 2011 het resultaat voor belastingen dalen van 26,4 naar 20,1 miljoen euro, met name door lagere beleggingsresultaten. Operationeel gezien heeft het bedrijf een goed jaar achter de rug. “De schadelast was 29 miljoen euro lager dan in 2010. Er hebben zich geen grote calamiteiten voorgedaan in 2011, terwijl in 2010 sprake was van onder andere een lange winter en de aswolk door de vulkanische uitbarsting op IJsland.”
 

reacties

Er zijn nog geen reacties...

reactie toevoegen

 
NIEUW: UW NAAM EN BEDRIJFSNAAM BIJ UW REACTIE
Juist in dit bijzondere jaar vindt VVP het belangrijk dat de dialoog over allerlei belangrijke zaken gaande blijft. Daarbij is ook jouw inbreng ook van grote waarde. Als vakblad kiezen wij ervoor om de dialoog met open vizier aan te gaan en met respect voor iedereen die aan deze dialoog wil meedoen. In dit kader is onze website aangepast en wordt bij een reactie je naam en bedrijfsnaam vermeld.
 
 
  • Bijdragen die geen betrekking hebben op het onderwerp (zogeheten ‘off-topic’ bijdragen) kunnen door de redactie worden verwijderd.
  • Bijdragen die naar interpretatie van de redactie beledigend of bedreigend zijn voor personen, groepen of volkeren, worden geweerd.
  • Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
  • Persoonlijke gegevens geplaatst op het forum, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.
  • Teksten, advertenties en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.
  • In een bijdrage opgenomen URL's zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn.
  • Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, worden geweerd.
  • Bijdragen waarop auteursrechten rusten en/of die zonder toestemming openbaar worden gemaakt, worden geweerd.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om lange stukken tekst in te korten.
  • Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om een discussie te sluiten of een reactie te verwijderen, zonder dat dit vooraf wordt aangekondigd.
  • Ziet u een bijdrage staan die naar uw mening niet aan de spelregels voldoet? Ga dan niet zelf met de poster in discussie, maar meld het de redactie via het contactformulier.

overig nieuws

  • STICHTING GELDBELANGEN WAAKT OVER COLLECTIEF BELANG

    Rob Goedhart is een van de initiatiefnemers van de nieuwe Stichting Geldbelangen. De missie van de stichting: "Het behartigen van de collectieve belangen die consumenten, ZZP-er en MKB hebben bij financiële instellingen als banken, verzekeraars en financieel adviseurs."

  • RADAR START MELDPUNT WOEKERPOLISCOMPENSATIE

    Radar opent een meldpunt voor woekerpolishouders die twijfelen over de hoogte van hun compensatiebedrag. Consumenten die graag inzicht willen krijgen in de wijze waarop verzekeraars hun compensatie berekent kunnen zich melden. 

  • HELFT JONGEREN PAKT SMARTPHONE IN AUTO UIT GEWOONTE

    Bijna de helft van de bestuurders tussen de 17 en 34 jaar pakt uit gewoonte de smartphone tijdens het autorijden. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Smartphonegebruik in de auto’ uitgevoerd door GfK in opdracht van verkeersveiligheidsorganisatie TeamAlert en Allsecur autoverzekeringen. 

  • RABOBANK EN SCHRETLEN INTEGREREN

    Rabobank en Schretlen integreren hun dienstverlening. 

  • WAT WIL DE KLANT?

    New Financial Forum/VVP organiseert op dinsdagmiddag 14 oktober de inspiratiebijeenkomst 'Wat wil de klant?'. Deelnemers gaan in gesprek met échte klanten. Klik HIER om u in te schrijven voor deze middag onder leiding van gastheer Boudewijn van Uden (a.s.r.). 

  • NIEUWE HUISSTIJL DNB

    De Nederlandsche Bank heeft een nieuwe huisstijl met een nieuw logo. Deze nieuwe huisstijl past bij de huidige missie en ambities van DNB. En moet bijdragen aan een grotere herkenbaarheid en zichtbaarheid van de centrale bank en toezichthouder. 

  • UITSLAG EXAMEN VOORTAAN BINNEN 48 UUR BEKEND

    Sinds maandag ontvangt iedere examenkandidaat de definitieve uitslag binnen 48 uur. "Met deze maatregel voldoen wij aan de vele verzoeken om de examenuitslag sneller bekend te maken", zegt het College Deskundigheid Financiële Dienstverlening (CDFD). 

  • VERBOND BEVESTIGT UITSTROOM

    "Er keren inderdaad werkgevers terug naar het UWV, maar dat heeft meer te maken met een tijdelijk te behalen voordeel (als gevolg van een ongerijmdheid in het hybride stelsel) dan met de premiestelling door verzekeraars." Dat stelt het Verbond van Verzekeraars.

  • HDI-GERLING OPNIEUW IN OPSPRAAK

    Volgens het FD deponeerde HDI-Gerling een ondeugdelijk jaarverslag 2013 bij de Kamer van Koophandel.

  • WERKGEVERS VERRUILEN VERZEKERAARS VOOR UWV

    Het UWV ziet een deel van de werkgevers terugkeren uit het eigenrisicodragerschap om de WGA weer publiek te verzekeren.

Meer nieuws...

New Financial Forum

Eigen Schuld, Dikke Bult!

  Over Klantbeleving, Klant centraal stellen en verantwoordelijkheid   Als je denkt een poliswaarde te hebben van ca € 72.000 en Reaal laat weten dat dit maar ca € 34.000 is, komt dat, op z’n zachtst gezegd, erg rauw op je dak. Dit is helaas wat mij recent is overkomen. De laatste jaren rendeerde mijn beleggingspolis bij Reaal best wel goed. Omdat we voor onze verbouwing extra financiële middelen nodig hadden leek het ons een goed idee om de polis gedeeltelij...   Lees meer »

Christiaan Schipper - Zodra de aanbieders de splitsing tussen advies en bemiddeling erkennen gaat de weg open voor echt onafhankelijke advisering en kan de consument altijd het voor hem beste product verkrijgen