quote

"Het woekerpolisdossier is volledig uit de hand gelopen. Er is veel te laat ingegrepen" Arnoud Boot in NRC

stelling

"Woekerpolisdossier zal nooit een bevredigende oplossing voor alle partijen kennen"

nieuws

REGISTRATIE DOELKAPITAAL VERMOGENSOPBOUW VANAF 2013

Het Verbond van Verzekeraars werkt aan een registratie van door de klant beoogde ‘doelkapitalen’ voor nieuwe vermogensopbouwproducten. De klant krijgt hiermee inzicht in het doelkapitaal, de geactualiseerde voorbeeldeindkapitalen en een actuele afkoopwaarde. Het centrale register moet vanaf 1 januari 2013 beschikbaar zijn.


21 juni 2012

Dit is één van de vijf initiatieven die gisteren zijn goedgekeurd tijdens de Algemene Ledenvergadering van het Verbond van Verzekeraars Volgens het Verbond gaat het om initiatieven "die de positie van de klant verder verbeteren en die kunnen bijdragen aan het herstel van vertrouwen". De andere vier initiatieven: een met de Nederlandse Vereniging van Banken overeengekomen protocol voor de stroomlijning van kapitaaloverdrachten; het transparanter maken van de vangnetverzekering voor moeilijk verzekerbare zelfstandigen, met een duidelijk omschreven totaalpakket van voorwaarden, prijs en acceptatiecriteria; een protocol dat de transparantie bij uitvaartverzekeringen verder vergroot; een nieuwe ‘Bedrijfsregeling 15’ voor informatievoorziening aan slachtoffers van (alle soorten van) letselschade.

Tijdens de Algemene Ledenvergadering benadrukte Verbondsvoorzitter Ronald Latenstein dat het vernieuwingsprogramma ondanks de lastige financieel-economische omstandigheden wordt voortgezet. Het programma richt zich verder op "een goede uitvoering van de met politiek Den Haag gemaakte afspraken over beleggingsverzekeringen, die beogen de klant een beter perspectief te bieden". "Ik ben ervan overtuigd dat we de goede kant op gaan en er weer meer aandacht kan komen voor de maatschappelijke functie van verzekeraars, voor datgene wat we echt doen", aldus Latenstein.



 

reacties

Er zijn nog geen reacties...

reactie toevoegen

 
NIEUW: UW NAAM EN BEDRIJFSNAAM BIJ UW REACTIE
Juist in dit bijzondere jaar vindt VVP het belangrijk dat de dialoog over allerlei belangrijke zaken gaande blijft. Daarbij is ook jouw inbreng ook van grote waarde. Als vakblad kiezen wij ervoor om de dialoog met open vizier aan te gaan en met respect voor iedereen die aan deze dialoog wil meedoen. In dit kader is onze website aangepast en wordt bij een reactie je naam en bedrijfsnaam vermeld.
 
 
  • Bijdragen die geen betrekking hebben op het onderwerp (zogeheten ‘off-topic’ bijdragen) kunnen door de redactie worden verwijderd.
  • Bijdragen die naar interpretatie van de redactie beledigend of bedreigend zijn voor personen, groepen of volkeren, worden geweerd.
  • Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
  • Persoonlijke gegevens geplaatst op het forum, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.
  • Teksten, advertenties en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.
  • In een bijdrage opgenomen URL's zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn.
  • Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, worden geweerd.
  • Bijdragen waarop auteursrechten rusten en/of die zonder toestemming openbaar worden gemaakt, worden geweerd.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om lange stukken tekst in te korten.
  • Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om een discussie te sluiten of een reactie te verwijderen, zonder dat dit vooraf wordt aangekondigd.
  • Ziet u een bijdrage staan die naar uw mening niet aan de spelregels voldoet? Ga dan niet zelf met de poster in discussie, maar meld het de redactie via het contactformulier.

overig nieuws

  • AFM-VOORZITTER: SPIJT VAN WOEKERPOLIS (3 reacties)

    "We hebben als bedrijf onvoldoende stil gestaan bij wat de producten doen voor de klanten." Aldus voorzitter Merel van Vroonhoven van de AFM in 'Buitenhof' over de woekerpolissen die mede onder haar verantwoordelijkheid als toenmalige NN-bestuurder zijn verkocht.

  • CONSUMENTENBOND: "LOKPOLIS STELT TELEUR"

    De Consumentenbond meent dat aanbieders van levensverzekeringen met winstdeling de consument "volledig op het verkeerde been zetten" door op hun polisbladen de term 'garantierendement' te gebruiken. "De consument verwacht dat dit het minimumrendement is, maar in werkelijkheid gaan hier nog kosten vanaf." De bond roept de AFM op verzekeraars te verplichten om alleen nog te adverteren met het nettogarantierendement, het gegarandeerde rendement na aftrek van kosten.

  • NDFM: JA MAAR, WAT ALS HET WÉL KAN

    Verandering komt altijd van binnenuit. Dat geldt ook voor financiële marketeers. Als je diep van binnen kijkt, wat wil je dan veranderen? Op welke daden zou je trots (willen) zijn? En wat houdt je tegen om aan het roer van uw eigen professionele leven te gaan staan?

  • VERBOND: "VERZEKEREN HULPVERLENING EBOLA-EPIDEMIE MOGELIJK"

    Het Verbond van Verzekeraars heeft tijdens een spoedoverleg over de aanpak en de bestrijding van de ebola-epidemie tegenover hulporganisaties, het ministerie van Buitenlandse Zaken en de speciale Nederlandse ebola-gezant aangegeven dat er wel degelijk verzekeringsopties zijn voor organisaties die ebola willen bestrijden.

  • GROTE OVERSTAPBEREIDHEID ONDER ZORGVERZEKERDEN

    Vorig jaar veranderden 1,1 miljoen verzekerden (6,5 procent van het totaal) van zorgverzekeraar. Ook dit jaar is de bereidheid van zorgverzekerden om over te stappen weer groot. Dit blijkt uit marktonderzoek van The Customer Connection in opdracht van een aantal zorgverzekeraars.

  • KWART JONGEREN GEBRUIKT SMARTPHONE ACHTER STUUR

    Twintig procent van de 65-plussers parkeert fout, 25 procent van de jongeren gebruikt smartphone achter het stuur, zo blijkt uit onderzoek van de ANWB..

  • FBTO BIEDT GESPREID BETALEN EIGEN RISICO ACTIEF AAN (2 reacties)

    Dankzij platform Onderling.nl kunnen verzekerden van FBTO het eigen risico van de zorgpolis gespreid betalen.

  • INSHARED WINT INTERNATIONALE INNOVATIE AWARD

    InShared heeft met de digitale schadehulp de Efma Accenture Award in de categorie Digital Distribution gewonnen. 

  • CED KRIJGT ROL CLAIM MANAGER BIJ AARDBEVINGSSCHADE

    CED maakt deel uit van het consortium dat namens de NAM de afwikkeling van de aardbevingsschade in Groningen moet verzorgen. Behalve uit de schadespecialist uit Capelle a/d IJssel bestaat de uitvoeringsorganisatie uit Arcadis, bouwcombinatie OWS en IBM. Binnen het consortium krijgt CED de rol van claim manager.

  • OP MAAT HYPOTHEEKADVIES WINT BEDRIJFSVIDEO 'OP MAAT'

    Op Maat Hypotheekadvies uit Purmerend is de winnaar van de zomeractie van Nationale Waarborg. Het kantoor genereerde tijdens de actieperiode de meeste views van een educatief filmpje over de consequenties van een bankgarantie. Het filmpje werd gemaakt door Eerstestap.nl in opdracht van Nationale Waarborg.

Meer nieuws...

New Financial Forum

KLANT WIL VOORAL DIENSTBAARHEID

Oprechte aandacht, empathie, eerlijkheid. Ofwel dienstbaarheid. Dat is wat klanten willen van een financieel dienstverlener. Dit bleek tijdens de elfde New Financial Inspiration (NFI) van het New Financial Forum, dinsdag bij gastheer a.s.r. in Utrecht.   Met dank aan adviseurs Chris de Bruin en Ozewald Wanrooij betraden zes particuliere klanten het podium: Monika en Willy Uitslag, Els Los en Laurens Bos, Wilma Kemp en Erik Bette. Al snel werd duidelijk dat de klanten grote waardering hebb...   Lees meer »

Toon Berendsen - Consument moet nieuwe financiële wereld beleven