quote

"Toets of execution only past, moet veel strenger gehandhaafd door AFM" Egbert Berkhoff (NNEK) in nieuwe VVP

stelling

"Woekerpolisdossier zal nooit een bevredigende oplossing voor alle partijen kennen"

nieuws

KLANTGERICHTHEID BEDRIJFSADVISEURS ONDER DE MAAT

Zakelijke dienstverleners als managementconsultants, accountants en advocaten zijn onvoldoende klantgericht en presteren daardoor minder dan zij zouden kunnen. Wie beter luistert naar de klant kan een flinke vooruitgang boeken. Dit stelt Marco Plasier in zijn proefschrift ‘Marktgerichte professionele dienstverleners’ waarop hij 29 juni promoveert aan de Open Universiteit.
 


25 juni 2012

Zakelijke dienstverleners weten allemaal dat klantgerichtheid belangrijk is voor het succes van hun firma en zeggen ook allemaal dit centraal te stellen. Uit het onderzoek van Plasier blijkt echter dat daar nog veel aan schort. Veel consultants zijn onvoldoende op de hoogte van de wensen en behoeften van klanten en weten onvoldoende wat er speelt in de organisatie van de klant en in de markt waarin deze actief is. Ook aan de nazorg na afronding van een project kan nog veel worden verbeterd.

Uit het onderzoek van Plasier blijkt ook dat de meest klantgerichte teams veel beter presteren in termen van omzet, winst en reputatie. Zij zijn ook beter in staat nieuwe diensten te ontwikkelen die aansluiten op toekomstige behoeften. Daardoor weten zij klanten beter aan zich te binden. Het onderzoek maakt volgens Plasier tevens duidelijk hoe belangrijk het is om professionals met ervaring en kennis van de klant te behouden. Plasier (38) werkte zelf als managementconsultant en is nu verbonden aan het Professional Services Institute van Nyenrode Business Universiteit

reacties

Er zijn nog geen reacties...

reactie toevoegen

 
NIEUW: UW NAAM EN BEDRIJFSNAAM BIJ UW REACTIE
Juist in dit bijzondere jaar vindt VVP het belangrijk dat de dialoog over allerlei belangrijke zaken gaande blijft. Daarbij is ook jouw inbreng ook van grote waarde. Als vakblad kiezen wij ervoor om de dialoog met open vizier aan te gaan en met respect voor iedereen die aan deze dialoog wil meedoen. In dit kader is onze website aangepast en wordt bij een reactie je naam en bedrijfsnaam vermeld.
 
 
  • Bijdragen die geen betrekking hebben op het onderwerp (zogeheten ‘off-topic’ bijdragen) kunnen door de redactie worden verwijderd.
  • Bijdragen die naar interpretatie van de redactie beledigend of bedreigend zijn voor personen, groepen of volkeren, worden geweerd.
  • Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
  • Persoonlijke gegevens geplaatst op het forum, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.
  • Teksten, advertenties en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.
  • In een bijdrage opgenomen URL's zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn.
  • Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, worden geweerd.
  • Bijdragen waarop auteursrechten rusten en/of die zonder toestemming openbaar worden gemaakt, worden geweerd.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om lange stukken tekst in te korten.
  • Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om een discussie te sluiten of een reactie te verwijderen, zonder dat dit vooraf wordt aangekondigd.
  • Ziet u een bijdrage staan die naar uw mening niet aan de spelregels voldoet? Ga dan niet zelf met de poster in discussie, maar meld het de redactie via het contactformulier.

overig nieuws

  • "ONTTREKKEN AAN UITSPRAKEN KIFID BLIJFT MOGELIJK"

    "Financieel dienstverleners hebben nog steeds te veel mogelijkheden om zich aan Kifid-uitspraken te onttrekken." Dat zegt Marcel Hooft van Huysduynen, campageleider bij de Consumentenbond, in de Geldgids.

  • SCHADEGARANT KIEST VOOR KLEINER NETWERK

    Schadegarant kiest voor een kleiner netwerk in 2016. Dit als belangrijkste onderdeel van een strategische herorIëntatie.  

  • AFM EN DNB: VERANDERINGSBEREIDHEID VERZEKERAARS EN BANKEN IS GROOT

    Bij banken en verzekeraars is er een grote veranderbereidheid en dat de urgentie om te veranderen groot is, zo blijkt uit onderzoek van DNB en AFM onder vijf grote banken en verzekeraars.

  • BOEKJE OVER MEDIATION IN VERZEKERINGSBRANCHE

    De Nederlandse Vereniging van Mediators in de Verzekeringsbranche (NVMV) heeft een boekje uitgegeven om de verzekeringsbranche vertrouwd te maken met het relatief nieuwe fenomeen mediation.

  • PENSIOENADVIES STEEDS VAKER VERMOGENSADVIES (1 reactie)

    Volgens NNEK zal de markt voor vermogensadvisering en vermogensplanning de komende jaren verder groeien. Directeur Egbert Berkhoff zou graag zien dat meer adviseurs de verdiepingsslag maken. Daar hoeven ze overigens niet per se beleggingsadviseur voor te worden. "Door de voortdurende ingrepen in het pensioenstelsel neemt de vraag naar vermogensadvies zeker toe", aldus Berkhoff in VVP 18.

  • BRIGHTNL, FAIRZEKERING EN PENSIOENCAFÉ GENOMINEERD VOOR MARKETING AWARD

    De jury van de Financial Marketing Award heeft uit een shortlist van acht cases er drie genomineerd: Fairzekering, BrightNL en Pensioencafé. De award wordt op 12 november uitgereikt tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing, de vakdag voor financieel marketeers georganiseerd door VVP, NIMA en De Baak.

  • MONEYVIEW: VERSCHILLEN IN HYPOTHEEKRENTE NEMEN TOE

    De gemiddelde rente voor een hypotheek van 10 jaar vast op basis van Nationale Hypotheek Garantie is sinds begin 2014 gedaald van 4,1 procent naar 3,23 procent. In januari bedroeg het verschil tussen de duurste en goedkoopste aanbieder circa 0,9 procentpunt, maar per 10 oktober is dit opgelopen tot 1,5 procentpunt. Dit blijkt uit de jaarlijkse ProductRating Hypotheken van MoneyView.

  • "SCHADUWELITE HEEFT NIETS GELEERD VAN CRISIS" (3 reacties)

    "Banken die met belastinggeld gered moesten worden, een grote toename van het aantal huishoudens met torenhoge hypotheekschulden en stijgende werkloosheid. Desondanks probeert een hecht netwerk van bankiers, accountants, advocaten, lobbyisten, toezichthouders en een enkele politicus de geoliede geldmachine zoveel mogelijk te beschermen. Zes jaar later is er onthutsend weinig veranderd."  

  • BETALEN VIA FACEBOOK MET KNAB APP

    Met de Knab App via Facebook of sms geld worden overgemaakt. Volgens Knab is Knab Social uitgebreid getest door Tweakers-panel.

  • AFM-VOORZITTER: SPIJT VAN WOEKERPOLIS (29 reacties)

    "We hebben als bedrijf onvoldoende stil gestaan bij wat de producten doen voor de klanten." Aldus voorzitter Merel van Vroonhoven van de AFM in 'Buitenhof' over de woekerpolissen die mede onder haar verantwoordelijkheid als toenmalige NN-bestuurder zijn verkocht.

Meer nieuws...

New Financial Forum

KLANT WIL VOORAL DIENSTBAARHEID

Oprechte aandacht, empathie, eerlijkheid. Ofwel dienstbaarheid. Dat is wat klanten willen van een financieel dienstverlener. Dit bleek tijdens de elfde New Financial Inspiration (NFI) van het New Financial Forum, dinsdag bij gastheer a.s.r. in Utrecht.   Met dank aan adviseurs Chris de Bruin en Ozewald Wanrooij betraden zes particuliere klanten het podium: Monika en Willy Uitslag, Els Los en Laurens Bos, Wilma Kemp en Erik Bette. Al snel werd duidelijk dat de klanten grote waardering hebb...   Lees meer »

Toon Berendsen - Consument moet nieuwe financiële wereld beleven