quote

"Ik pleit in mijn boek nadrukkelijk niet voor een wettelijk provisieverbod op schadeverzekeringen" Fred de Jong op VVP Online

stelling

"Ik kan de nieuwe vakbekwaamheidseisen en bijbehorende veranderingen goed bijhouden"

nieuws

KLANTGERICHTHEID BEDRIJFSADVISEURS ONDER DE MAAT

Zakelijke dienstverleners als managementconsultants, accountants en advocaten zijn onvoldoende klantgericht en presteren daardoor minder dan zij zouden kunnen. Wie beter luistert naar de klant kan een flinke vooruitgang boeken. Dit stelt Marco Plasier in zijn proefschrift ‘Marktgerichte professionele dienstverleners’ waarop hij 29 juni promoveert aan de Open Universiteit.
 


25 juni 2012

Zakelijke dienstverleners weten allemaal dat klantgerichtheid belangrijk is voor het succes van hun firma en zeggen ook allemaal dit centraal te stellen. Uit het onderzoek van Plasier blijkt echter dat daar nog veel aan schort. Veel consultants zijn onvoldoende op de hoogte van de wensen en behoeften van klanten en weten onvoldoende wat er speelt in de organisatie van de klant en in de markt waarin deze actief is. Ook aan de nazorg na afronding van een project kan nog veel worden verbeterd.

Uit het onderzoek van Plasier blijkt ook dat de meest klantgerichte teams veel beter presteren in termen van omzet, winst en reputatie. Zij zijn ook beter in staat nieuwe diensten te ontwikkelen die aansluiten op toekomstige behoeften. Daardoor weten zij klanten beter aan zich te binden. Het onderzoek maakt volgens Plasier tevens duidelijk hoe belangrijk het is om professionals met ervaring en kennis van de klant te behouden. Plasier (38) werkte zelf als managementconsultant en is nu verbonden aan het Professional Services Institute van Nyenrode Business Universiteit

reacties

Er zijn nog geen reacties...

reactie toevoegen

 
UW NAAM EN BEDRIJFSNAAM BIJ UW REACTIE
Als vakblad kiezen wij ervoor om de dialoog met open vizier aan te gaan en met respect voor iedereen die aan deze dialoog wil meedoen. In dit kader wordt bij een reactie je naam en bedrijfsnaam vermeld.
 
 
  • Bijdragen die geen betrekking hebben op het onderwerp (zogeheten ‘off-topic’ bijdragen) kunnen door de redactie worden verwijderd.
  • Bijdragen die naar interpretatie van de redactie beledigend of bedreigend zijn voor personen, groepen of volkeren, worden geweerd.
  • Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
  • Persoonlijke gegevens geplaatst op het forum, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.
  • Teksten, advertenties en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.
  • In een bijdrage opgenomen URL's zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn.
  • Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, worden geweerd.
  • Bijdragen waarop auteursrechten rusten en/of die zonder toestemming openbaar worden gemaakt, worden geweerd.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om lange stukken tekst in te korten.
  • Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om een discussie te sluiten of een reactie te verwijderen, zonder dat dit vooraf wordt aangekondigd.
  • Ziet u een bijdrage staan die naar uw mening niet aan de spelregels voldoet? Ga dan niet zelf met de poster in discussie, maar meld het de redactie via het contactformulier.

overig nieuws

Meer nieuws...

New Financial Forum

INSCHRIJVING LEARNING JOURNEY TRANSSYLVANIË VAN START

"Transsylvanië kan ons zo veel leren… Het is de laatste uithoek van Europa waar nog echte duurzaamheid bestaat”, aldus Prins Charles, die regelmatig in Transsylvanië verblijft. Ontdek deze unieke plek met ons en schrijf je in voor de Learning Journey die Love Made Visible (Ivo Valkenburg) en de stichting New Financial Forum (Willem Vreeswijk) van 11 tot 15 oktober 2016 organiseren.   Na de succesvolle Klantervaringsreis naar innovatief Griekenland in 2015, ...   Lees meer »

Willem Vreeswijk - Alleen als wij honderd procent verantwoordelijkheid nemen voor alles wat er in ons leven gebeurt, kunnen we een bijdrage leveren aan een nieuwe financiële wereld.