quote

"Loek Sliepen heeft zich vol overgave ingezet voor regeling schrijnende gevallen. RIP" Aukje de Vries (VVD) in tweet

stelling

"Ik ben al geslaagd voor PEplus"

nieuws

VERBOND MAAKT AFHANDELING LETSELSCHADE TRANSPARANTER

Aansprakelijkheidsverzekeraars kunnen slachtoffers van letselschade voortaan rechtstreeks informeren over de voortgang van de schaderegeling. Ook kunnen verzekeraars slachtoffers nu aan het eind van de zaak informeren over de totaal betaalde buitengerechtelijke kosten. Dit maakt het schadeproces voor het slachtoffer transparanter en bevordert de afhandeling van het schadeproces.


28 juni 2012

Dit staat in de nieuwe Bedrijfsregeling 15 Informatieverstrekking bij letselschade die per 1 juli ingaat. De nieuwe bedrijfsregeling is bindend voor aansprakelijkheidsverzekeraars die zijn aangesloten bij het Verbond van Verzekeraars en geldt voor alle typen letselschade. Betrokken partijen gingen er tot nu toe van uit dat rechtstreekse informatievoorziening van verzekeraar aan het slachtoffer niet was toegestaan. Volgens het Verbond is dit een misvatting. De 'oude' bedrijfsregeling regelde dat de verzekeraar niet inhoudelijk over de schaderegeling communiceert met het slachtoffer wanneer deze een belangenbehartiger heeft. De bedrijfsregeling is op dit punt aangepast. "Informatievoorziening van de verzekeraar aan het slachtoffer over de behandeling van letselschade, de Gedragscode Behandeling Letselschade en de totale betaalde buitengerechtelijke kosten is in het belang van het slachtoffer", aldus het Verbond.

 

Samen met de Stichting Personenschade Instituut van Verzekeraars nam het Verbond het initiatief om de afhandeling van alle vormen van letselschade te bevorderen en de positie van het slachtoffer waar mogelijk te versterken. Bij de afhandeling van letsel voorziet Bedrijfsregeling 15 in een aantal verplichte (fatsoens)normen voor verzekeraars over bijvoorbeeld voorschotten aan het slachtoffer, bevorderen van reïntegratie en een actieve schaderegeling.

reacties

Er zijn nog geen reacties...

reactie toevoegen

 
UW NAAM EN BEDRIJFSNAAM BIJ UW REACTIE
Als vakblad kiezen wij ervoor om de dialoog met open vizier aan te gaan en met respect voor iedereen die aan deze dialoog wil meedoen. In dit kader wordt bij een reactie je naam en bedrijfsnaam vermeld.
 
 
  • Bijdragen die geen betrekking hebben op het onderwerp (zogeheten ‘off-topic’ bijdragen) kunnen door de redactie worden verwijderd.
  • Bijdragen die naar interpretatie van de redactie beledigend of bedreigend zijn voor personen, groepen of volkeren, worden geweerd.
  • Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
  • Persoonlijke gegevens geplaatst op het forum, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.
  • Teksten, advertenties en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.
  • In een bijdrage opgenomen URL's zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn.
  • Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, worden geweerd.
  • Bijdragen waarop auteursrechten rusten en/of die zonder toestemming openbaar worden gemaakt, worden geweerd.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om lange stukken tekst in te korten.
  • Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om een discussie te sluiten of een reactie te verwijderen, zonder dat dit vooraf wordt aangekondigd.
  • Ziet u een bijdrage staan die naar uw mening niet aan de spelregels voldoet? Ga dan niet zelf met de poster in discussie, maar meld het de redactie via het contactformulier.

overig nieuws

Meer nieuws...

New Financial Forum

DE KLANT, DAT BEN JIJ!

De klant, dat ben jij! Dat is het thema van de nieuwe editie van het New Financial Magazine. Het magazine roept op om vooral eens in de spiegel te kijken.   Het magazine is de derde uitgave van de stichting New Financial Forum. Na een eerbetoon aan de innovators in de sector (thema Crazy Ones) en de jonge talenten (Young Ones), staat in dit themanummer de klant centraal. “De financiële sector lijkt de klant wel eens te beschouwen als een vreemd wezen met gekke gewoontes en ...   Lees meer »

Willem Vreeswijk - Alleen als wij honderd procent verantwoordelijkheid nemen voor alles wat er in ons leven gebeurt, kunnen we een bijdrage leveren aan een nieuwe financiële wereld.