quote

"Ik wil er alles aan doen om de bankensector weer saai en degelijk te maken" Cora van Nieuwenhuizen (Europarlement, VVD)

stelling

"Verzekeraars mogen geen klanten weigeren op basis van Big Data"

nieuws

SOS INTERNATONAAL VAN START MET 'SMARTMELDEN'

SOS International heeft 'Smartmelden' geïntroduceerd. Hiermee kunnen mensen autopech of -schade doorgeven zonder de alarmcentrale te hoeven bellen.


28 juni 2012

Met het zogenaamde Smartmelden kan een gestrande automobilist ervoor kiezen gebeld te worden en tegelijkertijd alle relevante gegevens door te sturen aan de alarmcentrale. SOS International is de eerste alarmcentrale in Nederland die op deze manier hulp gaat verlenen. Basis is de nieuwste versie van de Smartphone app: SOS op Reis. Met de app hebben verzekerden de keuze om bij autopech of autoschade zelf de alarmcentrale te bellen (Bellen) of gebeld te worden (Bel Mij).

De app stuurt informatie door als: de locatie van de gestrande auto, het kenteken, oorzaak pech of schade, verzekeringsgegevens, naam bestuurder, e-mail adres bestuurder en mobiele telefoonnummer bestuurder.Binnen enkele minuten wordt de gestrande automobilist gebeld met de mededeling dat de melding is ontvangen en hulpverlening is opgestart.

Verschillende verzekeraars die de mobiliteitshulpverlening bij SOS International hebben ondergebracht ondersteunen Smartmelden. Dit zijn onder meer: Reaal Verzekeringen,Ohra, Delta Lloyd,VvAA,SOM Verzekeringen enOffermans Joosten Groep.

reacties

Er zijn nog geen reacties...

reactie toevoegen

 
UW NAAM EN BEDRIJFSNAAM BIJ UW REACTIE
Als vakblad kiezen wij ervoor om de dialoog met open vizier aan te gaan en met respect voor iedereen die aan deze dialoog wil meedoen. In dit kader wordt bij een reactie je naam en bedrijfsnaam vermeld.
 
 
  • Bijdragen die geen betrekking hebben op het onderwerp (zogeheten ‘off-topic’ bijdragen) kunnen door de redactie worden verwijderd.
  • Bijdragen die naar interpretatie van de redactie beledigend of bedreigend zijn voor personen, groepen of volkeren, worden geweerd.
  • Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
  • Persoonlijke gegevens geplaatst op het forum, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.
  • Teksten, advertenties en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.
  • In een bijdrage opgenomen URL's zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn.
  • Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, worden geweerd.
  • Bijdragen waarop auteursrechten rusten en/of die zonder toestemming openbaar worden gemaakt, worden geweerd.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om lange stukken tekst in te korten.
  • Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om een discussie te sluiten of een reactie te verwijderen, zonder dat dit vooraf wordt aangekondigd.
  • Ziet u een bijdrage staan die naar uw mening niet aan de spelregels voldoet? Ga dan niet zelf met de poster in discussie, maar meld het de redactie via het contactformulier.

overig nieuws

  • OVFD: LOBBYEN VOOR ONAFHANKELIJKHEID VERGT LANGE ADEM

    "Volgend jaar is de evaluatie van het provisieverbod en de Wft. Onafhankelijkheid zou daar wat ons betreft een prominente plek in moeten krijgen, zeker als blijkt dat de consument alleen maar let op de prijs en niet op de kwaliteit van het advies." Dit schrijft Colinda Rosenbrand, directeur OvFD, in de nieuwe editie van VVP die vandaag verschijnt.

  • KLACHT INDIENEN TEGEN ZORGVERZEKERAAR WORDT MAKKELIJKER

    De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) heeft haar website herzien. Hierdoor kunnen consumenten eenvoudig en op een laagdrempelige manier een klacht bij de SKGZ indienen als zij het niet eens zijn met de beslissing van de zorgverzekeraar.

  • HUISMERK OOK BESCHIKBAAR IN SOFTWARE FINDESK

    Sinds vandaag is het serviceconcept Huismerk ook beschikbaar in de hypotheekadviessoftware van Findesk.

  • RABO: CROWDFUNDING AANVULLING OP BANKKREDIET

    Voor ondernemers die voor de financiering van hun plannen geen of onvoldoende bancair krediet kunnen krijgen, kan crowdfunding een alternatief of aanvuling zijn. Rabobank is een samenwerking aangegaan met de crowdfundingplatforms Collin Crowdfund en Oneplanetcrowd.

  • LIEVER NU GENIETEN DAN SPAREN VOOR LATER

    Ruim één op de drie Nederlanders geniet liever vandaag en maakt zich later wel zorgen over sparen. Dit blijkt uit GfK-onderzoek onder 27.000 respondenten, verspreid over 22 landen. Hongkong, Tsjechië en Brazilië zijn landen waar een relatief groot deel van de bevolking een 'spaarmentaliteit' heeft.  

  • SWIMFORTIM OP KOERS

    FlexFront heeft inmiddels ruim meer dan een derde opgehaald van het minimale doel voor Stichting ALS Nederland. Aanleiding voor de inzamelingsactie van de groep collega’s is de diagnose ALS bij hun collega Tim van den Berg.

  • DNB ONDERZOEKT VERDIENMODELLEN VERZEKERAARS

    DNB gaat in 2016 onderzoek doen naar de aanpassingsstrategie bij verzekeraars bij het aanpassen van hun verdienmodellen.

  • UITKERING BPR IN VIERDE KWARTAAL IETS GESTEGEN

    De pensioenuitkering van de gemiddelde beschikbare premieregeling is in het vierde kwartaal van 2015 met 2 procent gestegen. De stijging was zelfs 5 procent voor een 55-jarige, voor een 25-jarige ging de verwachte uitkering juist 2 procent omlaag. Dat blijkt uit de Pensioenvergelijker van Aon Hewitt.

  • "GEWENNING AAN LAGE RENTE IS RISICO"

    Gewenning aan langdurig lage rente is een risico voor huishoudens en bedrijven met hoge schulden, meent DNB in haar jongste Overzicht Financiële Stabiliteit (OFS) 

  • EUROPEESCHE: ELKE RECREATIEWONING NU TE VERZEKEREN

    Europeesche Verzekeringen introduceert een vernieuwde verzekering voor vakantiehuizen, stacaravans en alle andere soorten recreatiewoningen. Met de Recreatiewoningverzekering is bijvoorbeeld ook een chalet, safaritent, strandhuisje of tuinhuis verzekerd.

Meer nieuws...

New Financial Forum

FinTech; is it the Tech or the People?

What is FinTech? PWC gave it the following definition in their global Fintech report 2016: FinTech is a dynamic segment at the intersection of the financial services and technology sectors where technology-focused start-ups and new market entrants innovate the products and services currently provided by the traditional financial services industry. As such, FinTech is gaining significant momentum and causing disruption to the traditional value chain. In fact, funding of FinTech start...   Lees meer »

Marco Hoekstra - Als de klant het voor het zeggen heeft zijn zaken als respect, begrip, eenvoud en waarde creatie de kern. De succesvolle bedrijven die traditionele business modellen omver hebben weten te duwen combineren een klantgerichte aanpak met slimme software toepassingen in combinatie met een eigen bedrijfscultuur waar medewerkers met passie en ambitie het beste proberen te bereiken voor alle betrokken partijen in de keten.