quote

"Advies light is een noodkreet van de banken en een pluim voor onafhankelijk adviseurs" Colinda Rosenbrand in VVP 2

stelling

"Dijsselbloem krijgt terecht Nationale Compliance Award 2014"

nieuws

SOS INTERNATONAAL VAN START MET 'SMARTMELDEN'

SOS International heeft 'Smartmelden' geïntroduceerd. Hiermee kunnen mensen autopech of -schade doorgeven zonder de alarmcentrale te hoeven bellen.


28 juni 2012

Met het zogenaamde Smartmelden kan een gestrande automobilist ervoor kiezen gebeld te worden en tegelijkertijd alle relevante gegevens door te sturen aan de alarmcentrale. SOS International is de eerste alarmcentrale in Nederland die op deze manier hulp gaat verlenen. Basis is de nieuwste versie van de Smartphone app: SOS op Reis. Met de app hebben verzekerden de keuze om bij autopech of autoschade zelf de alarmcentrale te bellen (Bellen) of gebeld te worden (Bel Mij).

De app stuurt informatie door als: de locatie van de gestrande auto, het kenteken, oorzaak pech of schade, verzekeringsgegevens, naam bestuurder, e-mail adres bestuurder en mobiele telefoonnummer bestuurder.Binnen enkele minuten wordt de gestrande automobilist gebeld met de mededeling dat de melding is ontvangen en hulpverlening is opgestart.

Verschillende verzekeraars die de mobiliteitshulpverlening bij SOS International hebben ondergebracht ondersteunen Smartmelden. Dit zijn onder meer: Reaal Verzekeringen,Ohra, Delta Lloyd,VvAA,SOM Verzekeringen enOffermans Joosten Groep.

reacties

Er zijn nog geen reacties...

reactie toevoegen

 
UW NAAM EN BEDRIJFSNAAM BIJ UW REACTIE
Als vakblad kiezen wij ervoor om de dialoog met open vizier aan te gaan en met respect voor iedereen die aan deze dialoog wil meedoen. In dit kader wordt bij een reactie je naam en bedrijfsnaam vermeld.
 
 
  • Bijdragen die geen betrekking hebben op het onderwerp (zogeheten ‘off-topic’ bijdragen) kunnen door de redactie worden verwijderd.
  • Bijdragen die naar interpretatie van de redactie beledigend of bedreigend zijn voor personen, groepen of volkeren, worden geweerd.
  • Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
  • Persoonlijke gegevens geplaatst op het forum, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.
  • Teksten, advertenties en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.
  • In een bijdrage opgenomen URL's zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn.
  • Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, worden geweerd.
  • Bijdragen waarop auteursrechten rusten en/of die zonder toestemming openbaar worden gemaakt, worden geweerd.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om lange stukken tekst in te korten.
  • Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om een discussie te sluiten of een reactie te verwijderen, zonder dat dit vooraf wordt aangekondigd.
  • Ziet u een bijdrage staan die naar uw mening niet aan de spelregels voldoet? Ga dan niet zelf met de poster in discussie, maar meld het de redactie via het contactformulier.

overig nieuws

  • VERHOOGD BETALINGSRISICO BIJ KWART INTERMEDIAIR (6 reacties)

    Uit een analyse van het Ratinginstituut Financieel Dienstverleners en Adviesbureau Fred de Jong blijkt dat een kwart van alle 7.300 intermediaire vergunninghouders een verhoogd risico vormen wat betreft betaalgedrag en financiële stabiliteit. Deze conclusie is gebaseerd op credit rating informatie en op risicosignalen die zijn ontvangen van kredietinformatiebureaus. 

  • 10 FEBRUARI: VVP DAG VAN HET TOPADVIES (5 reacties)

    Speciaal voor de financiële adviestop van Nederland, dat is de VVP Dag van het Topadvies op dinsdagmiddag 10 februari.

  • DELTA LLOYD WINT SLAG IN JURIDISCHE STRIJD MET DNB

    Delta Lloyd heeft de eerste slag gewonnen in de juridische strijd tegen DNB. De bestuursrechter in Rotterdam heeft vastgesteld dat DNB het besluit om Delta Lloyd een bestuurlijke boete op te leggen niet voortijdig mag publiceren. Het boetebesluit moet vertrouwelijk blijven totdat het hele juridische proces is doorlopen en een definitief oordeel is geveld over grondslag en hoogte van de boete.

  • LOONSVERHOGING VOOR MEDEWERKERS ACHMEA (1 reactie)

    Achmea heeft overeenstemming bereikt met FNV, De Unie en CNV over de nieuwe cao. De 15.000 medewerkers van Achmea krijgen dit jaar een structurele loonsverhoging van 1,25 procent. De nieuwe cao heeft een looptijd van anderhalf jaar.

  • VERLIES OP WIA/WGA PORTEFEUILLE NAAR 1,6 MILJARD

    Een fors verlies op de WIA/WGA-portefeuille van verzekeraars werd al voorzien. Uit een analyse van DNB van de definitieve cijfers tot en met 2013 blijken de resultaten nog slechter dan verwacht. Het totale verlies voor de sector is opgelopen tot ruim 1,6 miljard euro.

  • NVHP WIJST OP BELANG NETTO BESTEEDBAAR INKOMEN

    De Nederlandse Vereniging van Hypothecair Planners (NVHP) heeft een brochure ontwikkeld om het onderwerp 'netto besteedbaar inkomen' onder de aandacht te brengen van hypoteekklanten.

  • SAMENWERKING ABN AMRO EN SCHEIDINGSEXPERT NEDERLAND (1 reactie)

    Scheidingsexpert Nederland en ABN Amro zijn een samenwerking aangegaan. Tot voorheen was deze dienstverlening alleen mogelijk via de eigen advieskanalen van de bank. Sinds 28 januari kunnen ook de intermediaire partners van de bank dit bedieningsconcept aanbieden. Klanten in scheiding krijgen hierdoor sneller uitsluitsel over de haalbaarheid van hun woonwensen en de gevolgen voor hun hypotheek.

  • ODIN INTRODUCEERT INTEGRAAL PENSIOEN RAPPORT

    Na de eerdere introductie van ‘Integraal Ontwoekeren’ komt stichting Odin nu met het ‘Integraal Pensioen Rapport’, waarmee consumenten inzicht krijgen in de gevolgen van deze bezuinigingen op hun eigen pensioen.

  • ANDRÉ BRUSSE PLANNER VAN HET JAAR 2015

    Tijdens het PFP Forum in Hilversum is André Brusse uitgeroepen tot Financieel Planner van het Jaar 

  • KEURMERK: COMMUNICATIE-UITINGEN VERZEKERAARS KUNNEN BETER

    Verzekeraars hebben nog een inhaalslag te maken als het gaat om hun communicatie-uitingen richting klant. Dit blijkt uit het halfjaarsoverzicht van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.

Meer nieuws...

New Financial Forum

4 trends in 2015 en de mogelijkheden voor financieel adviseurs

Het is weer een nieuw jaar, dus alle mogelijkheden om met een frisse blik er tegenaan te gaan. De financiële sector is van origine meestal niet voorop lopend als het gaat om het omarmen van vernieuwingen. Toch zijn er een aantal trends ingezet waarmee de professioneel adviseur rekening mee mag gaan houden. Uit alle trends hebben we er 4 verzameld en vertaald naar de praktijk van de adviseur.   1. Mijn online vrienden weten het beter (dan jij) Er wordt steeds meer gebruik gemaakt van...   Lees meer »

Jelle Bartels - Vertrouwen is de grootste waarde in de financiele dienstverlening. Vertrouwen begint met zeggen wat je doet en doen wat je zegt: open, duidelijk en transparant. De financieel adviseur gaat een geweldige toekomst tegemoet als hij de financiele doelen van zijn klanten centraal zet, de risico's die niet zelf genomen kunnen worden weet te benoemen en op te lossen en hiervoor een goede beloning ontvangt. Eenmalig advies is geen toegevoegde waarde. Onderhoud en blijven onderhouden wordt key! Ik zet mij in om de financiële adviseur het respect en vertrouwen terug te geven dat het verdient. De weg begint altijd bij hem- of haarzelf.