quote

"Toezicht moet onafhankelijk en bekostigd uit algemene middelen" Edwin Herdink (CFD) tegenover VVP

stelling

"AFM gaat te ver in zaak Cas Assurantiën"

nieuws

KENJEHYPOTHEEK.NL MOET NATIONAAL KENNISPLATFORM WORDEN

Obvion, Dukers & Baelemans, Hypotheekshop, Aegon en Vereniging Eigen Huis hebben de website Kenjehypotheek.nl  opgezet. Doel van de samenwerking is consumenten financieel bewuster te maken bij het afsluiten en onderhouden van een hypotheek.


4 juli 2012

Volgens de initiatiefnemers is er een kloof tussen het veronderstelde inzicht in hypotheken en de daadwerkelijke kennis van consumenten. Doel is deze kenniskloof te overbruggen met betrouwbare, objectieve en toegankelijke informatie. Hierdoor wordt de consument in staat gesteld om op hypotheekgebied een verantwoorde en bewuste keuze te maken.Iedereen die meer informatie wil over zijn nieuwe of bestaande hypotheek, bijvoorbeeld als starter of bij een echtscheiding, kan www.kenjehypotheek.nl raadplegen. De site geeft vooral informatie en biedt nadrukkelijk geen advies. "Alleen een gekwalificeerde financieel adviseur kan een persoonlijk en onafhankelijk advies geven", aldus de initiatiefnemers.
"De betrokken marktpartijen willen samenwerken aan financiële bewustwording van de consument, zodat hij bewuste en verantwoorde financiële keuzes kan maken", zegt Nico Stolwijk (Eigen Huis) die optreedt als woordvoerder van het initiatief. "De partijen willen de site Kenjehypotheek.nl verder ontwikkelen en tot de standaard in Nederland maken. Zij streven ernaar dat de consument beter en gelijkwaardiger het gesprek met de adviseur kan voeren en willen hem op weg te helpen naar een gezonde financiële huishouding." De samenwerking tussen de vijf partijen is niet exclusief. Andere marktpartijen worden uitgenodigd om zich aan te sluiten en gezamenlijk een zo groot mogelijk kennisplatform te creëren voor de consument.

reacties

Er zijn nog geen reacties...

reactie toevoegen

 
NIEUW: UW NAAM EN BEDRIJFSNAAM BIJ UW REACTIE
Juist in dit bijzondere jaar vindt VVP het belangrijk dat de dialoog over allerlei belangrijke zaken gaande blijft. Daarbij is ook jouw inbreng ook van grote waarde. Als vakblad kiezen wij ervoor om de dialoog met open vizier aan te gaan en met respect voor iedereen die aan deze dialoog wil meedoen. In dit kader is onze website aangepast en wordt bij een reactie je naam en bedrijfsnaam vermeld.
 
 
  • Bijdragen die geen betrekking hebben op het onderwerp (zogeheten ‘off-topic’ bijdragen) kunnen door de redactie worden verwijderd.
  • Bijdragen die naar interpretatie van de redactie beledigend of bedreigend zijn voor personen, groepen of volkeren, worden geweerd.
  • Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
  • Persoonlijke gegevens geplaatst op het forum, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.
  • Teksten, advertenties en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.
  • In een bijdrage opgenomen URL's zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn.
  • Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, worden geweerd.
  • Bijdragen waarop auteursrechten rusten en/of die zonder toestemming openbaar worden gemaakt, worden geweerd.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om lange stukken tekst in te korten.
  • Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om een discussie te sluiten of een reactie te verwijderen, zonder dat dit vooraf wordt aangekondigd.
  • Ziet u een bijdrage staan die naar uw mening niet aan de spelregels voldoet? Ga dan niet zelf met de poster in discussie, maar meld het de redactie via het contactformulier.

overig nieuws

  • "VERLAAG EVENTUEEL ORV-PREMIE BINNEN WOEKERPOLIS"

    Consultant Rob Goedhart roept verzekeraars op om - als dat beter is voor de klant - de overlijdensrisicopremie bínnen de woekerpolis te verlagen.

  • ADVIESKOSTEN TIJDENS LOOPTIJD HYPOTHEEK MOETEN DUIDELIJKER

    Vereniging Eigen Huis roept de AFM op om financiële dienstverleners te verplichten duidelijk aan te geven welke diensten zij tijdens de looptijd van een hypotheek leveren en tegen welke prijs. 

  • KLANT NIET DUBBEL LATEN BETALEN

    Als een klant die een adviestraject heeft doorlopen bij een adviseur zich rechtstreeks wendt tot de aanbieder, mag het niet zo zijn dat die aanbieder het adviestraject nog eens overdoet en de klant zo met dubbele kosten opzadelt. Dat vindt Bureau D&O.  

  • FORSE VERZEKERDE SCHADE DOOR ZWARE REGENBUIEN

    De zware regenbuien die maandag 28 juli over het land trokken, hebben voor circa tien miljoen euro schade gezorgd. Dat blijkt uit de eerste ruwe berekeningen van het Centrum voor Verzekeringsstatistiek (CVS) van het Verbond. 

  • NEW FINANCIAL INSPIRATION: WAT WIL DE KLANT?

    New Financial Forum/VVP organiseert op dinsdagmiddag 14 oktober de inspiratiebijeenkomst 'Wat wil de klant?'. Deelnemers gaan in gesprek met échte klanten. Klik HIER om u in te schrijven zoals de 40 deelnemers die zich tot nu toe al hebben aangemeld.  

  • "JUIST PENSIOENFEDERATIE SLAAT PLANK MIS" (1 reactie)

    Ook MoneyView vindt dat transparantie nog ver te zoeken is in de jaarverslagen van veel pensioenfondsen. Onderzoeker Dion van der Mooren vindt de felle afwijzende reactie van de Pensioenfederatie op uitkomsten van AFM-onderzoek over de kostentransparantie dan ook ongepast.

  • RUIM KWART HYPOTHEEKSLUITERS WEET NIET GOED HOE ADVISEUR WORDT BELOOND

    Nog steeds weet ruim een kwart van de hypotheeksluiters (27 procent) niet goed hoe de adviseur wordt beloond. Dat blijkt uit de 'Consumentenmonitor Voorjaar 2014 hypotheken' van de AFM.

  • SUMMA BESTE FINANCIEEL ADVISEUR (2 reacties)

    Summa Adviesgroep is door het RTL 7-businessprogramma De Succesfactor uitgeroepen tot beste financieel adviseur van Nederland.

  • COMMERCIAL CENTRAAL BEHEER ROND ZELFRIJDENDE AUTO (1 reactie)

    In de nieuwste commercial van Centraal Beheer draait alles om een zelfrijdende auto. 

  • "SLAGEN ZAT INGEBAKKEN IN OUDE PE" (8 reacties)

    De opmerkelijk hoge slagingspercentages bij de oude PE, rechtvaardigen volgens het College Deskundigheid Financiële Dienstverlening (CDFD) de nieuwe, sinds 1 januari geldende PE-aanpak.

Meer nieuws...

New Financial Forum

Hoogste tijd om mee te doen…

Het New Financial Forum bruist. Een trotse korte update. Met trots en genoegen presenteren we de zomereditie van het New Financial Magazine. Dit maal gaan we op zoek naar het hart in de financiële sector. Een editie vol inspiratie hoe de financiële sector met hart, hoofd en handen de consument – en daarmee de samenleving – beter kan dienen. Met bijdragen van onder meer verzekeraar Bart Janknegt, Bancograaf Owen de Vries, ondernemende wereldverbeteraar Marcello Palazzi (o...   Lees meer »

Willem Vreeswijk - Alleen als wij honderd procent verantwoordelijkheid nemen voor alles wat er in ons leven gebeurt, kunnen we een bijdrage leveren aan een nieuwe financiële wereld.