quote

"Door alle regelgeving die op pensioenfondsen afkomt kunnen we onze adviesrol in de pensioensector uitbreiden" Albert Röell (KAS Bank) in FD

stelling

"Hoe meer rechtstreekse aanbieders, hoe onzekerder de consument wordt"

nieuws

KENJEHYPOTHEEK.NL MOET NATIONAAL KENNISPLATFORM WORDEN

Obvion, Dukers & Baelemans, Hypotheekshop, Aegon en Vereniging Eigen Huis hebben de website Kenjehypotheek.nl  opgezet. Doel van de samenwerking is consumenten financieel bewuster te maken bij het afsluiten en onderhouden van een hypotheek.


4 juli 2012

Volgens de initiatiefnemers is er een kloof tussen het veronderstelde inzicht in hypotheken en de daadwerkelijke kennis van consumenten. Doel is deze kenniskloof te overbruggen met betrouwbare, objectieve en toegankelijke informatie. Hierdoor wordt de consument in staat gesteld om op hypotheekgebied een verantwoorde en bewuste keuze te maken.Iedereen die meer informatie wil over zijn nieuwe of bestaande hypotheek, bijvoorbeeld als starter of bij een echtscheiding, kan www.kenjehypotheek.nl raadplegen. De site geeft vooral informatie en biedt nadrukkelijk geen advies. "Alleen een gekwalificeerde financieel adviseur kan een persoonlijk en onafhankelijk advies geven", aldus de initiatiefnemers.
"De betrokken marktpartijen willen samenwerken aan financiële bewustwording van de consument, zodat hij bewuste en verantwoorde financiële keuzes kan maken", zegt Nico Stolwijk (Eigen Huis) die optreedt als woordvoerder van het initiatief. "De partijen willen de site Kenjehypotheek.nl verder ontwikkelen en tot de standaard in Nederland maken. Zij streven ernaar dat de consument beter en gelijkwaardiger het gesprek met de adviseur kan voeren en willen hem op weg te helpen naar een gezonde financiële huishouding." De samenwerking tussen de vijf partijen is niet exclusief. Andere marktpartijen worden uitgenodigd om zich aan te sluiten en gezamenlijk een zo groot mogelijk kennisplatform te creëren voor de consument.

reacties

Er zijn nog geen reacties...

reactie toevoegen

 
NIEUW: UW NAAM EN BEDRIJFSNAAM BIJ UW REACTIE
Juist in dit bijzondere jaar vindt VVP het belangrijk dat de dialoog over allerlei belangrijke zaken gaande blijft. Daarbij is ook jouw inbreng ook van grote waarde. Als vakblad kiezen wij ervoor om de dialoog met open vizier aan te gaan en met respect voor iedereen die aan deze dialoog wil meedoen. In dit kader is onze website aangepast en wordt bij een reactie je naam en bedrijfsnaam vermeld.
 
 
  • Bijdragen die geen betrekking hebben op het onderwerp (zogeheten ‘off-topic’ bijdragen) kunnen door de redactie worden verwijderd.
  • Bijdragen die naar interpretatie van de redactie beledigend of bedreigend zijn voor personen, groepen of volkeren, worden geweerd.
  • Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
  • Persoonlijke gegevens geplaatst op het forum, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.
  • Teksten, advertenties en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.
  • In een bijdrage opgenomen URL's zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn.
  • Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, worden geweerd.
  • Bijdragen waarop auteursrechten rusten en/of die zonder toestemming openbaar worden gemaakt, worden geweerd.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om lange stukken tekst in te korten.
  • Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om een discussie te sluiten of een reactie te verwijderen, zonder dat dit vooraf wordt aangekondigd.
  • Ziet u een bijdrage staan die naar uw mening niet aan de spelregels voldoet? Ga dan niet zelf met de poster in discussie, maar meld het de redactie via het contactformulier.

overig nieuws

  • VERBOND: GEEN HEILIGE HUISJES IN NATIONALE PENSIOENDIALOOG

     Het Verbond van Verzekeraars wil dat er tijdens de nationale pensioendialoog, die vandaag formeel is geopend door staatssecretaris Klijnsma, geen heilige huisjes worden ontzien.

  • FEDERATIECONGRES OVER KLOOF BRANCHE EN POLITIEK

    De Federatie van Assurantieclubs organiseert op 18 september in Zeist een congres over de kloof tussen de politiek, brancheorganisaties, toezichthouders en werkvloer. Naast het Verbond van Verzekeraars, Adfiz, de Commissie CFD, de AFM en Pjotr van Tilburg nemen ook vertegenwoordigers van de politiek deel aan het congres.

  • L&G BIEDT VERZEKERDEN ABONNEMENT OP FD

     Legal & General is dertig jaar actief in Nederland en biedt daarom al haar verzekerden (180.000) een gratis digitaal abonnement aan op het Financieele Dagblad.

  • AFM: ADVISEURS BEREIDEN ZICH GOED VOOR OP VAKBEKWAAMHEIDSEISEN

    Financieel dienstverleners die onder het overgangsregime vallen geven aan in de tweede helft van 2014 te starten met het volgen van opleidingen om de nieuwe Wft-diploma’s te behalen. Dit blijkt uit de werkbezoeken die de AFM de afgelopen drie maanden heeft afgelegd.

  • TOEZICHT KEURMERKVERZEKERAARS MEER OP AFSTAND (2 reacties)

    De AFM heeft de samenwerking met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren bekrachtigd. Op termijn zal het toezicht op de keurmerkverzekeraars meer op afstand komen te staan.

  • SNS BANK ZET VOLOP IN OP HYPOTHEKEN

    Met ingang van 1 september verlaagt SNS Bank de tarieven van haar hypotheken. Met forse tariefsverlagingen tot 0,7 procentpunt gaat de staatsbank volop de concurrentie aan met de marktleiders Rabobank en ING.

  • KEURMERK START THEMAGERICHTE CONTROLE

    Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren gaat vanaf januari 2015 van start met een nieuwe thematische aanpak van de beoordelingen.

  • VOORZIENING ZWITSERLEVEN ZET SNS REAAL OP VERLIES

    In de eerste helft van 2014 heeft SNS Reaal een nettoverlies geboekt van 125 miljoen euro, terwijl het verlies in het eerste halfjaar van 2013 uitkwam op 1.585 miljoen euro. Zowel SNS Bank als het verzekeringsbedrijf (Vivat) behaalden een nettowinst. Door een technische voorziening van 266 miljoen euro voor de Zwitserlevenportefeuille kwam SNS Reaal alsnog in de rode cijfers.

  • KONINGIN MÁXIMA EREGAST OP DNB-CONGRES (2 reacties)

     Koningin Máxima is een van de spekers op het DNB-pensioenseminar van 11 september a.s.

  • 10 MILJOEN EURO PREMIE-INKOMEN VOOR NIEUWKOMER MARKEL

     Markel International Nederland heeft drie jaar na de lancering in Nederland de mijlpaal van 10 miljoen aan premie-inkomsten bereikt.

Meer nieuws...

New Financial Forum

Eigen Schuld, Dikke Bult!

  Over Klantbeleving, Klant centraal stellen en verantwoordelijkheid   Als je denkt een poliswaarde te hebben van ca € 72.000 en Reaal laat weten dat dit maar ca € 34.000 is, komt dat, op z’n zachtst gezegd, erg rauw op je dak. Dit is helaas wat mij recent is overkomen. De laatste jaren rendeerde mijn beleggingspolis bij Reaal best wel goed. Omdat we voor onze verbouwing extra financiële middelen nodig hadden leek het ons een goed idee om de polis gedeeltelij...   Lees meer »

Christiaan Schipper - Zodra de aanbieders de splitsing tussen advies en bemiddeling erkennen gaat de weg open voor echt onafhankelijke advisering en kan de consument altijd het voor hem beste product verkrijgen