quote

"Sluw geplaatste boobytraps in examenvragen" Jeffrey Leichel (Stichting Odin)

stelling

"Examens zijn te veel doel op zich geworden"

nieuws

VERZEKERINGSTAK HELPT SNS REAAL EVEN UIT BRAND

SNS Reaal behaalde in de eerste zes maanden van dit jaar een "fors hogere winst" in haar verzekeringsbedrijf. Hierdoor verbeterde het concernresultaat van 53 miljoen euro in de eerste helft van 2011 naar 115 miljoen nu.


16 augustus 2012

Property Finance, het onderdeel dat het concern in grote moeilijkheden heeft gebracht, bleef verlieslatend als gevolg van hoge bijzondere waardeverminderingen. Exclusief Property Finance boekten de kernactiviteiten van SNS REAAL een nettowinst van 246 miljoen vergeleken met 171 miljoen over de eerste helft van 2011, overigens mede dankzij lagere operationele lasten. De nettowinst van SNS Bank daalde fors. De belangrijkste factoren achter deze daling waren de fors hogere bijzondere waardeverminderingen op kredieten bij zowel SNS Retail Bank als SNS Zakelijk en lagere provisie-inkomsten. Bij Reaal steeg de nettowinst fors als gevolg van hogere resultaten op rentederivaten. Het onderliggende resultaat van Reaal was duidelijk hoger door hogere beleggingsbaten, lagere operationele lasten en hogere verzekeringstechnische resultaten. Zwitserleven rapporteerde een fors hogere nettowinst omdat hogere gerealiseerde waardestijgingen op obligaties ruimschoots compensatie boden voor dotaties aan de voorzieningen voor rentegaranties. Het onderliggende resultaat van Zwitserleven was lager door lagere verzekeringstechnische resultaten.

reacties

Er zijn nog geen reacties...

reactie toevoegen

 
UW NAAM EN BEDRIJFSNAAM BIJ UW REACTIE
Als vakblad kiezen wij ervoor om de dialoog met open vizier aan te gaan en met respect voor iedereen die aan deze dialoog wil meedoen. In dit kader wordt bij een reactie je naam en bedrijfsnaam vermeld.
 
 
  • Bijdragen die geen betrekking hebben op het onderwerp (zogeheten ‘off-topic’ bijdragen) kunnen door de redactie worden verwijderd.
  • Bijdragen die naar interpretatie van de redactie beledigend of bedreigend zijn voor personen, groepen of volkeren, worden geweerd.
  • Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
  • Persoonlijke gegevens geplaatst op het forum, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.
  • Teksten, advertenties en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.
  • In een bijdrage opgenomen URL's zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn.
  • Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, worden geweerd.
  • Bijdragen waarop auteursrechten rusten en/of die zonder toestemming openbaar worden gemaakt, worden geweerd.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om lange stukken tekst in te korten.
  • Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om een discussie te sluiten of een reactie te verwijderen, zonder dat dit vooraf wordt aangekondigd.
  • Ziet u een bijdrage staan die naar uw mening niet aan de spelregels voldoet? Ga dan niet zelf met de poster in discussie, maar meld het de redactie via het contactformulier.

overig nieuws

  • INDEPENDER HERKENT ZICH NIET IN ONDERZOEK

    Independer zegt zich niet te herkennen in de uitkomsten van het onderzoek dat Ditzo heeft late doen en waaruit zou blijken dat vergelijkers werken met vergoedingen van aanbieders en daar niet transparant over zijn.

  • DITZO: "NEDERLANDERS GESCHOKT DOOR HOOGTE VERGOEDING VERGELIJKERS" (1 reactie)

    Bijna de helft van de Nederlanders weet niet dat vergelijkers betaald worden. 86 procent  van de Nederlanders vindt de vergoeding die vergelijkers rekenen te hoog. Dat stelt Ditzo op grond van onderzoek.

  • VVP PRAKTIJKTIP EXAMEN PEPLUS (10 reacties)

    Een adviseur die examen PEplus Pensioen heeft gedaan, en zakte, kreeg een vraag met daarbij een UPO. In de UPO was door de examenbedenkers bewust een foutje gesleuteld. Maar de UPO was alleen maar ondersteunend aan de vraag. Dus mag de adviseur dan niet verwachten dat die UPO klopt?

  • "KLANT MOET BIJ ELKE AANBIEDER TERECHT KUNNEN"

    "Niet de adviseur maar de klant moet bij elke aanbieder terecht kunnen." Dat stelt Rick van Ham, financieel adviseur en eigenaar van Hypotiek.nl en service provider Hypza in de dinsdag verschenen nieuwe VVP (nummer 4). Of aanbieders wel of niet met alle adviseurs zaken dienen te doen, is volgens Van Ham  een non-discussie. "Niet de aanbieder, niet de adviseur, maar de consument bepaalt het distributiekanaal." De geldverstrekker zou bijvoorbeeld een portal kunnen opzetten waarin de consument alle smaken vindt: execution only, bemidddel only en begeleiding door een professionele adviseur. Meer lezen? Word abonnee van VVP! Klik HIER. De volledige inhoud: - Commentaar Willem Vreeswijk: Chinezen- Paul de Heer (Delphis): sleutel afronding woekerpolisdossier ligt bij politiek- Nieuws in perspectief: provisieverbod goedkoop of duurkoop?- Opinie Bert Sonneveld (FFP): juichen voor provisieverbod- Adviseur en service provider Rick van Ham: de klant moet kunnen kiezen maar banken houden boot af- Pensioenadvies: de balans tussen draagkracht en zorgplicht- Nieuw in perspectief: solvabiliteit Reaal holde achteruit- PE-katern- 4Klank Ton van Hooft: aanstellingsbeleid voor complexe producten zonder provisie is beroerd- Opinie Lambert Becks: rare jongens die cv-monteurs- Nieuws in perspectief: a.s.r. voorziet revival deel intermediair- Praktijkcasus samenwerking- Praktijk levensloopregeling: opname ineens of toch laten staan?- De week van adviseur Maurice van den Hemel: wat hebben we toch een prachtvak!- Visie MoneyView: betere manieren om schadelast in te perken dan veelclaimer de wacht aanzeggen

  • VERZEKERAARS VOOR KLAS TIJDENS WEEK VAN HET GELD

    Ruim 100 medewerkers van verzekeringsmaatschappijen staan volgende week voor de klas op basisscholen door heel Nederland. Zij verzorgen tijdens het eerste lustrum van de Week van het geld (9 tot en met 13 maart) gastlessen over verzekeren. 

  • DNB: VERSCHILLEN IN TOEZICHT GERECHTVAARDIGD

    Verschillen tussen banken, verzekeraars en pensioenfondsen rechtvaardigen verschillen in toezicht, vindt DNB.

  • ACE NIEUWE PARTNER TRANSAVIA VOOR REISPOLISSEN

    Transavia biedt sinds kort reis- en annuleringsverzekeringen van ACE aan aan klanten die een vlucht boeken. 

  • FLORIUS: SNELTOETS ZAKELIJK INKOMEN

    Florius heeft de Sneltoets Zakelijk Inkomen ontwikkeld, zodat de hypotheekadviseur vlot inzicht heeft of een zzp-er voor hypotheekverstrekking in aanmerking komt. Daarnaast heeft Florius Restschuldfinanciering voor nieuwe klanten geïntroduceerd. 

  • DIVIDEND BELANGRIJKE MOTOR VOOR PRESTATIES AANDELEN

    Dividend was de afgelopen 45 jaar een zeer belangrijke motor voor beleggingsprestaties op de aandelenmarkt in periodes waar de reële rente laag was. Dit blijkt uit een onderzoek van Allianz Global Investors (AllianzGI).

  • ROB DORSCHEIDT NAAR ADVICEGAMES

    Rob Dorscheidt is per 1 maart gestart als Business Development executive bij AdviceGames in Hilversum.

Meer nieuws...

New Financial Forum

Als er een grondwet voor de financiële sector bestond...

 ... zou deze er zeker in moeten staan!   A customer is the most important visitor on our premises. He is not dependent on us. We are dependent on him. He is not an interruption in our work. He is the purpose of it. He is not an outsider in our business. He is part of it. We are not doing him a favor by serving him. He is doing us a favor by giving us an opportunity to do so.   M. Ghandi (Bron: Marvin Sutherland).   Ken jij nog meer quotes die zeker in deze grondwet zou...   Lees meer »

Jelle Bartels - Vertrouwen is de grootste waarde in de financiele dienstverlening. Vertrouwen begint met zeggen wat je doet en doen wat je zegt: open, duidelijk en transparant. De financieel adviseur gaat een geweldige toekomst tegemoet als hij de financiele doelen van zijn klanten centraal zet, de risico's die niet zelf genomen kunnen worden weet te benoemen en op te lossen en hiervoor een goede beloning ontvangt. Eenmalig advies is geen toegevoegde waarde. Onderhoud en blijven onderhouden wordt key! Ik zet mij in om de financiële adviseur het respect en vertrouwen terug te geven dat het verdient. De weg begint altijd bij hem- of haarzelf.