quote

"Het wordt tijd dat aov-verzekeraars gaan samenwerken met broodfondsen" Nico van Koesveld op VVPonline

stelling

"Evaluatieonderzoek 'markteffecten provisieverbod complexe producten' negeert de innovatieslagen die zijn gemaakt"

nieuws

ADFIZ GAAT MEERDERE PRODUCTEN CLASSIFICEREN

Adfiz gaat de classificatie van aov-producten actualisren en uitbreiden naar andere producten. Dit om de helderheid en de marktwerking te bevorderen.


12 april 2013

Adfiz: "Een product werkt niet als voorwaarden van een product niet helder blijken, of als zelfs essentiële voorwaarden ontbreken. De markt voor die producten werkt dan evenmin. De klant is onzeker over de dekking die hij werkelijk koopt. Soms betaalt hij daardoor teveel, soms krijgt hij te weinig product. En dat kan verstrekkende gevolgen hebben wanneer bijvoorbeeld iemand arbeidsongeschikt wordt en de verzekering veel minder uitbetaalt dan verwacht. Daarom is het essentieel helderheid te creëren in productvoorwaarden. Adfiz heeft daarom met leden de projectorganisatie Clarus opgezet. Clarus onderzoekt productvoorwaarden en schept over die voorwaarden helderheid. In 2012 heeft Clarus de voorwaarden onderzocht van verzekeringen op het gebied van aov.

Volgens Adfiz heeft de praktijk aangetoon dat het onderzoek werkt. "Onze leden hebben de kwaliteit van hun advisering verdiept over alles wat samenhangt met tijdelijke of blijvende arbeidsongeschiktheid via regionale workshops over de uitkomsten van het onderzoek. Nog belangrijker is dat menig aanbieder de eigen voorwaarden heeft aangepast en verduidelijkt. Het is de natuurlijke rol van de onafhankelijk financieel adviseur om op deze manier betere marktwerking te realiseren."
Volgens Adfiz is er vanwege nieuwe voorwaarden behoefte aan geactualiseerd onderzoek. "Ook leeft de behoefte om aanvullende criteria in een nieuw onderzoek mee te nemen. Adfiz is daarom gestart met Clarus AOV 2.0. Binnenkort zal ook onderzoek naar andere producten starten. Met als doel: meer helderheid en betere marktwerking."

reacties

Jeffrey Leichel / www.stichting-odin.nl

Prachtig initiatief.

reactie toevoegen

 
UW NAAM EN BEDRIJFSNAAM BIJ UW REACTIE
Als vakblad kiezen wij ervoor om de dialoog met open vizier aan te gaan en met respect voor iedereen die aan deze dialoog wil meedoen. In dit kader wordt bij een reactie je naam en bedrijfsnaam vermeld.
 
 
  • Bijdragen die geen betrekking hebben op het onderwerp (zogeheten ‘off-topic’ bijdragen) kunnen door de redactie worden verwijderd.
  • Bijdragen die naar interpretatie van de redactie beledigend of bedreigend zijn voor personen, groepen of volkeren, worden geweerd.
  • Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
  • Persoonlijke gegevens geplaatst op het forum, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.
  • Teksten, advertenties en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.
  • In een bijdrage opgenomen URL's zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn.
  • Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, worden geweerd.
  • Bijdragen waarop auteursrechten rusten en/of die zonder toestemming openbaar worden gemaakt, worden geweerd.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om lange stukken tekst in te korten.
  • Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om een discussie te sluiten of een reactie te verwijderen, zonder dat dit vooraf wordt aangekondigd.
  • Ziet u een bijdrage staan die naar uw mening niet aan de spelregels voldoet? Ga dan niet zelf met de poster in discussie, maar meld het de redactie via het contactformulier.

overig nieuws

Meer nieuws...