quote

"Ongelooflijk! Banken die klagen over kosten toezicht terwijl winsten stijgen" Ewald Engelen (financieel geograaf, politicus en publicist) op twitter

stelling

"Evaluatieonderzoek 'markteffecten provisieverbod complexe producten' negeert de innovatieslagen die zijn gemaakt"

nieuws

"BONUSBESCHERMER VOEGT WEINIG MEER TOE"

De bonusbeschermer voegt weinig meer toe, stelt eyeOpen in haar blog.


24 april 2013

Juul Dijkhuis van eye Open schrijft: "Er komen steeds minder verzekeraars die deze aanvullende dekking aanbieden. De verzekeraars die de bonusbeschermer nog wel aanbieden, vragen er een hoge premie voor. Door de hogere premie en de nadelen van de aanvulling, biedt de bonusbeschermer weinig toegevoegde waarde." Volgens Dijkhuis is de bonusbeschermer "vooral aantrekkelijk voor de verzekeraar. De verzekeraar houdt de korting namelijk kunstmatig hoog. Op het moment dat je wilt wisselen van verzekeraar, heeft de schade waar de bonusbeschermer voor is gebruikt toch invloed. Het aantal schadevrije jaren is namelijk wel afgenomen. De bonusbeschermer is dus een stimulans om bij dezelfde verzekeraar te blijven".

reacties

Albert van der Poll / Van der Poll Financiële Diensten

De verzekeraars hebben nooit goed ingeschat hoe de schadelast zou ontwikkelen als gevolg van de bonusbeschermer, en de invloed op binding van relaties, juist degenen met schade kunnen niet overstappen, ik betwijfel of deze stimulans de bedoeling was.

Ik doe de bonusbeschermer er nog steeds bij als het voor een beetje redelijk bedrag kan, de gemiddelde klant vindt bij mij een terugval bij schade nog steeds bijzonder vervelend, en een oplossing daarvoor vaak wenselijk. Zeker degenen die nog aan het oopbouwen zijn met schadevrije jaren. Heel vroeger was het een bijzonder goed verkoopargument voor de polissen van de Zwolsche Algemeene, ondnaks een soms behoorlijk hogere premie. Maar ja toen hadden we nog dameskorting, ambtenaren korting, en kopieerde niet iedereen alles klakkeloos van elkaar.

Berend Tooms / Assurantiehuis Adviesgroep

Uiteindelijk heeft men het mee kunnen doen met Roy-Data gebruikt om de, in mijn ogen juiste, beschermers nog uit de markt te duwen. Andere verzekeraars hadden daar problemen mee.
In het begin waren er namelijk verzekeraars die ook bescherming over het aantal schadevrije jaren boden (bijv. Generali, Aegon), bij de meeste verzekeraars bleek het echter een blok aan het been bij oversluiten naar een andere verzekeraar, omdat de "garantie" zich slechts beperkte tot de bonus%.
Je kunt natuurlijk opmerken dat het een wat oneigelijk produkt was/is, en misschien wel helemaal door ook garantie op de schadevrije jaren te geven, maar dat het niets (meer) toevoegt? Inderdaar, verzekeraars hebben zich wat in de kosten vergist. Maar dat hebben wij bij aanvang al wel bedacht.

Frans Lampe / Algemeen Assurantiekantoor Lampe - Dordrecht ( anno 1920 )

Mits goed voorgelicht kunnen bepaalde relaties er zeker wel baat bij hebben. VKG introduceert zelfs een soort bonusbeschermer momenteel voor gezinnen met beginnende bestuurders.

Dit is HET verschil tussen internet en een persoonlijk adviserende tp. Het is via een beeldscherm lastig uit te leggen, jammer voor eye Open.

Ken Yorukseven / FIZA Financiële Zaken

Tsja Eye Open of zullen we maar zeggen "Eyes Shut" , de meeste verzekeraars hebben het uit het raam gekieperd omdat het HUN geld kostte, veel klanten hebben er WEL profijt van, anders wordt de premie voor hen onbetaalbaar na een ongelukkige schade. ennehhh waarom zou je wisselen van verzekeraar, als de premie goed is, de voorwaarden goed en de service ok. Deze nieuwe speler in schaapskleren aapt nu incontinentepender na door allerlei shit naar buiten te brengen en op het internet te plempen onder het mom van "geen nieuws/bericht" is schadelijker dan "halve waarheden" dan heb je ongeveer 28 seconden de aandacht gehad op het internet.
Noem het beestje gewoon bij zijn naam, nix Eye Open gewoon Aegon toch?????
Ik hoop dat jullie veel verzekeringen verkopen op Facebook, hoe gaat ie heten? Facebookpolis??? of Eyer Opener ?

reactie toevoegen

 
UW NAAM EN BEDRIJFSNAAM BIJ UW REACTIE
Als vakblad kiezen wij ervoor om de dialoog met open vizier aan te gaan en met respect voor iedereen die aan deze dialoog wil meedoen. In dit kader wordt bij een reactie je naam en bedrijfsnaam vermeld.
 
 
  • Bijdragen die geen betrekking hebben op het onderwerp (zogeheten ‘off-topic’ bijdragen) kunnen door de redactie worden verwijderd.
  • Bijdragen die naar interpretatie van de redactie beledigend of bedreigend zijn voor personen, groepen of volkeren, worden geweerd.
  • Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
  • Persoonlijke gegevens geplaatst op het forum, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.
  • Teksten, advertenties en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.
  • In een bijdrage opgenomen URL's zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn.
  • Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, worden geweerd.
  • Bijdragen waarop auteursrechten rusten en/of die zonder toestemming openbaar worden gemaakt, worden geweerd.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om lange stukken tekst in te korten.
  • Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om een discussie te sluiten of een reactie te verwijderen, zonder dat dit vooraf wordt aangekondigd.
  • Ziet u een bijdrage staan die naar uw mening niet aan de spelregels voldoet? Ga dan niet zelf met de poster in discussie, maar meld het de redactie via het contactformulier.

overig nieuws

  • NIBUD KAATST BAL TERUG NAAR HYPOTHEEKVERSTREKKERS (1 reactie)

    “Een minder rigide omgang door hypotheekverstrekkers met schulden uit het verleden zou ook helpen”, aldus Marcel Warnaar van het Nibud op kop-munt.nl.

  • ONJUISTE MARKTWAARDE WONING LEIDT NIET TOT SCHADEVERGOEDING

    Het hanteren van een onjuiste marktwaarde van de woning in de administratie door ING leidt niet tot een schadevergoeding, omdat de consument geen schade heeft geleden, zo blijkt uit Uitspraak 2017-517 van de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid).

  • CONSUMENT HEEFT RECHT, NIET DE PLICHT TOT BOETEVRIJE AFLOSSING

    Een bank kan er niet toe worden gehouden om de toekomstige boetevrije rente mee te nemen in haar berekening van de boeterente, zo blijkt uit Uitspraak 2017-514 van de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid).

  • PETER PAUL BARTH NIEUWE DIRECTIEVOORZITTER KLAVERBLAD

    Peter Paul Barth wordt per 1 september benoemd tot algemeen directeur en voorzitter van de directie van Klaverblad Verzekeringen.

  • VERZEKERAARS WILLEN EXTRA INSPECTIES BIJ VEEHOUDERIJBEDRIJVEN (1 reactie)

    Naar aanleiding van recente stalbranden onderzoeken verzekeraars samen met het Verbond van Verzekeraars de mogelijkheden om extra risicogerichte inspecties uit te voeren bij veehouderijbedrijven.

  • AEGON HELPT 2.600 BEDRIJVEN MET LEENPLATFORM FUNDING CIRCLE

    Aegon is het Verenigd Koninkrijk een samenwerking aangegaan met Funding Circle. In de eerste 12 maanden worden naar schatting 2.600 bedrijven aan een financiering geholpen, waarmee tot 6.400 nieuwe banen worden gecreëerd.

  • ACHMEA SCHRIJFT WEER ZWARTE CIJFERS

    Achmea zag in het eerste halfjaar van 2017 het netto resultaat stijgen van -26 naar +171 miljoen euro. Dit voor een groot deel als gevolg van reductie van arbeidsplaatsen.

  • NN GROUP: GEZONDE BIJDRAGE VAN DELTA LLOYD

    "We zagen een gezonde bijdrage van 49 miljoen euro van Delta Lloyd", aldus Lard Friese, ceo van NN Group, over de eerste volledig geconsolideerde kwartaalresultaten voor NN Group en Delta Lloyd.

  • NEDERLANDSE BEDRIJVEN BETALEN FACTUUR BINNEN 46 DAGEN (1 reactie)

    Nederlandse bedrijven betalen hun factuur gemiddeld binnen 46 dagen. Daarmee behoort Nederland tot de absolute wereldtop als het gaat om snel betalen, aldus onderzoek van kredietverzekeraar Euler Hermes.

  • MEER GRIP OP VERZUIM: TIPS VOOR ADVISEURS

    De behoefte bij zowel adviseurs als werkgevers aan ondersteuning om de verzuimkosten te verlagen neemt toe. Hoe kunt u als adviseur het risico goed inventariseren en bepalen wat de beste oplossing is voor de klant om meer grip te krijgen op verzuim?

Meer nieuws...