quote

"Sommige risico's zijn écht nieuw" Robin van Beem (Polis Advocaten) op VVP Dag van het Topadvies

stelling

"Verzekeraars moeten eindelijk schoon schip maken bij woekerpolissen"

nieuws

ADFIZ TEN STRIJDE TEGEN DIRECT WRITERS

Adfiz wil tijdens informatiebijeenkomsten het groene licht krijgen van haar leden voor een voorstel tot oprichting van een klantenplatform. Dit om te voorkomen dat de adviseur steeds meer uit beeld verdwijnt.


17 mei 2013

Volgens Adfiz is het voor adviseurs een grote uitdaging om in beeld te komen bij consumenten en ondernemers die nog geen klant zijn. Adfiz: "Steeds vaker oriënteren klanten zich op internet. Voor verzekeringsproducten doen al meer dan 60 procent van de klanten dat. Maandelijks worden er ongeveer 115.000 complexe producten verkocht. Bij 70.000 van die producten heeft internet een grote rol gespeeld. In de meeste gevallen beslist zo’n klant ook op internet bij wij hij advies gaat inwinnen. En komt hij u dan tegen? Dat denk ik niet. Uw klanten komen dan uit bij direct writers en banken die de hoogste posities op Google kopen. Zij hebben daarvoor de middelen. Wat wij dus zien is dat de verzekeraars en banken steeds meer in beeld komen bij de klant. De adviseur raakt steeds meer uit beeld."

Adfiz wil daarom een online klantenplatform oprichten waardoor de leden ook bovenaan in de zoekmachines komen te staan. "Wij als bestuur van Adfiz vinden dat Adfiz de leden moet helpen om commercieel sterk in de markt te staan. Daarom is het voor ons als bestuur een topprioriteit dat u online te vinden en te bereiken bent. Adfiz kan een netwerk creëren dat u en uw klanten verbindt en daarmee uw commerciële kansen vergroot. Wij kunnen u nog dit jaar een geavanceerd internetplatform bieden. Exclusief voor Adfiz-leden. Dat platform moet het platform worden van de beste 1000 adviseurs van Nederland."

Om dit te kunnen realiseren, vraagt Adfiz ook een investering van ieder indivdidueel lid. Het groene licht voor de plannen moet op de Algemene Jaarvergadering van 12 juni gegeven worden. "Het belang en de impact van deze stap zijn groot. Daarom trekken wij voorafgaand aan de ledenvergadering het land in. Ik roep u op één van de speciale ledenbijeenkomsten bij u in de regio te bezoeken. Bij deze bijeenkomsten willen we met u bespreken welke kansen dit online platform kan en moet bieden. Zo kunnen we in kleiner gezelschap met elkaar van gedachten wisselen over onze uitdagingen en slagvaardig de volgende fase ingaan."
 

reacties

Leo Tol / Uwgeldwinkel.nl

Goed plan, zeiden wij 2 jaar geleden al.

Albert van der Poll / Van der Poll Financiële Diensten

Ik ben wel benieuwd naar dit initiatief! Nu is het zo dat ik vrijwel altijd alle polissen kan overnemen van relaties die (deels) via internet/ bank verzekerd zijn, maar daarvoor moet je wel eerst met die mensen in contact komen, en het vooroordeel dat het allemaal veel duurder is wegnemen. Lukt dat, dan is niet zelden de opluchting de hele rimram te kunnen "uitbesteden" zeer groot. In het verleden ging dat makkelijk via de hypotheken, dat wordt nu stukken minder.

Wel denk ik dat we dan ook zullen moeten besluiten tot een cooperatieve (volmacht) verzekeraar voor alle leden. Of een eigen verzekeraar oprichten, misschien nog wel beter, als zoiets tenminste kan.

Rob Bastian / AVA

Prima initiatief.

Arjen Oeben Holla / Yoron

Fase 1 is het verzamelen van de e-mailadressen van de bestaande klantenkring. Nog lang niet alle adviseurs hebben dit voor elkaar.
Fase 2 is je bestaande klant omturnen tot jouw ambassadeur voor je eigen assurantiebedrijf. Mond-tot-mond reclame, al dan niet on-line, dat levert aanbevelingen van hoge kwaliteit op.
Fase 3 is het implementeren van een marketingplan voor je onderneming waarin ook aandacht wordt gegeven aan internetmarketing. Wat wil ik met internet, hoe zet ik mijn website in, wat voor type(n) website(s) heb ik nodig. Hoe koppel ik commerciele acties met een goede landingspagina. Welke andere webdiensten zijn voor mij bruikbaar.

En als je dan het klantbelang centraal stelt en de achterdeur gesloten weet te houden, dan is het wellicht tijd om een antwoord te geven op de vraag of eenAdfizplatform de moeite waard is.

Mark van de Stolpe / SB Groep

Prima initiatief, beetje laat alleen. Had veel eerder gemoeten. Nu moet je een inhaalslag zien te maken met het grote geld en dat is op zn zachts gezegd lastig..

Jeffrey Leichel / www.stichting-odin.nl

recht zo die gaat

reactie toevoegen

 
UW NAAM EN BEDRIJFSNAAM BIJ UW REACTIE
Als vakblad kiezen wij ervoor om de dialoog met open vizier aan te gaan en met respect voor iedereen die aan deze dialoog wil meedoen. In dit kader wordt bij een reactie je naam en bedrijfsnaam vermeld.
 
 
  • Bijdragen die geen betrekking hebben op het onderwerp (zogeheten ‘off-topic’ bijdragen) kunnen door de redactie worden verwijderd.
  • Bijdragen die naar interpretatie van de redactie beledigend of bedreigend zijn voor personen, groepen of volkeren, worden geweerd.
  • Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
  • Persoonlijke gegevens geplaatst op het forum, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.
  • Teksten, advertenties en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.
  • In een bijdrage opgenomen URL's zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn.
  • Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, worden geweerd.
  • Bijdragen waarop auteursrechten rusten en/of die zonder toestemming openbaar worden gemaakt, worden geweerd.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om lange stukken tekst in te korten.
  • Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om een discussie te sluiten of een reactie te verwijderen, zonder dat dit vooraf wordt aangekondigd.
  • Ziet u een bijdrage staan die naar uw mening niet aan de spelregels voldoet? Ga dan niet zelf met de poster in discussie, maar meld het de redactie via het contactformulier.

overig nieuws

  • KABINET WIL GEEN ONBEPAALDE SCHORSINGSTERMIJN

    Het kabinet wil geen onbepaalde schorsingstermijn voertuigen. Dat schrijft minister Blok in antwoord op Kamervragen.

  • WOEKERPOLISSTRIJD NOG NIET GESTREDEN

    "De uitspraak van de Commissie van Beroep verandert niets aan ons eerder gepubliceerde standpunt dat de financiële gevolgen van het dossier beleggingsverzekeringen op dit moment niet betrouwbaar kunnen worden geschat of gekwantificeerd." Aldus reageert NN op de eind vorige week gepubliceerde Kifid-uitspraak die haar veroordeelt tot vergoeden van de eerste kosten van een individuele beleggingsverzekering.

  • KIFID: NN SCHIET TEKORT IN INFORMATIEPLICHT

    Het College van Beroep van Kifid is van mening dat Nationale-Nederlanden tekort is geschoten in haar informatieplicht bij de totstandkoming van een beleggingsverzekering. Eerder was de Geschillencommimsie van Kifid ook al deze mening toegedaan.

  • CED ONTWIKKELT CALAMITEITENAANPAK HAGELSCHADE

    Expert CED heeft een calamiteitenaanpak hagelschade en andere schade ineens door extreem weer ontwikkeld.

  • REISPOLISSEN UNIVÉ, CB EN GENERALI HEBBEN DUIDELIJKSTE POLISVOORWAARDEN

    De reisverzekeringen van Univé, Centraal Beheer en Generali hebben de duidelijkste polisvoorwaarden. Dat blijkt uit een onderzoek van Klinkende Taal, uitgevoerd in opdracht van Independer. 

  • MEEÙS: PRODUCTEN SPECIAAL VOOR PAARDENSPORT

    De KNHS en Meeùs gaan samen verzekeringsproducten ontwikkelen die specifiek van toepassing zijn voor de paardensport.   

  • PAY-HOW-YOU-DRIVE POLIS VAN VKG

    VKG heeft een pay-how-you-dreve autoverzekering ontwikkeld die het rijgedrag volgt en bedoeld is voor jonge automobilisten.

  • BEROEPSVERBOD VOOR DRIE BANKIERS (1 reactie)

    De Tuchtcommissie Banken heeft drie bankiers een beroepsverbod opgelegd.

  • NIVRE REGISTER-DESKUNDIGE IN DE MAAK

    Het Nivre opent een register voor professionals die zich bezig houden met herstelgerelateerde dienstverlening in de letselschade. 

  • KEEP CALM AND GET ADVICE

    Deze week heeft de Nederlandse Vereniging van Hypothecair Planners, NVHP, haar leden voorzien van een modeltekst die zij kunnen gebruiken om met klanten te communiceren over het onderwerp 'aflossingsvrije hypotheek'. 

Meer nieuws...