quote

"Banken behandelen klanten met een hypotheek helaas te vaak als een melkkoe" Bart Combée (Consumentenbond)

stelling

"Hypotheekverstrekkers gaan veel te halsstarrig om met BKR-registraties"

nieuws

REAAL COMBINEERT ONLINE EN ADVIES

Reaall introduceert een nieuw bedieningsconcept dat naar eigen zeggen het "beste van onlinebediening en bediening via de adviseur combineert".


25 september 2014

Reaal gaat consumenten actief wijzen op zowel de toegevoegde waarde van onafhankelijk advies als op de mogelijkheden van direct afsluiten. Daarnaast is Reaal.nl vernieuwd. Marcel van der Meulen, directievoorzitter van Reaal: “Wij bieden onze klanten een weloverwogen keuze. Daarbij hebben ze in elke fase van het proces de optie voor een goede adviseur. De verzekerde die weet wat hij wil kan nu zijn of haar verzekeringsproduct via Reaal.nl afsluiten. Deze stap past bij het nieuwe Reaal. Ons doel is om klanten financiële veerkracht te bieden.”

Reaal.nl faciliteert de route, indien de klant voor een adviseur ofwel voor direct kiest. De nieuwe website is daarnaast ontwikkeld op begrijpelijkheid en eenvoud. Bart Janknegt, directeur marketing en distributie: “Onze klanten geven duidelijk aan dat ze graag zelf achter het stuur willen zitten. De oriëntatie voor het afsluiten van een verzekering begint vaak online. Onze nieuwe website helpt klanten in deze behoefte, en laat transparant de verschillende opties zien. Reaal laat dus ook zien waar je wel of juist niet voor verzekerd bent. En geeft aan wanneer onafhankelijk advies voor jou wellicht handiger is dan direct afsluiten."

reacties

Rob Goedhart

Ik begrijp dit al vele decennia niet: hoe geloofwaardig is het richting consument dat een fabriek er op wijst dat je naar iemand toe moet gaan die ook andere dingen kan aanbevelen dan de fabriek levert... ? Waarom die boodschap niet overgelaten aan die adviseur zelve?

Chris de Bruin / Bureau mr. de Bruin - Amerongen

@Rob,
Redenerend vanuit Reaal zit er wel wat in de redenering dat die klant eerst op een website (in dit geval van Reaal) komt en daar wordt gewezen op de alternatieve mogelijkheden. De adviseur die alternatieven biedt (zoals door jou gesuggereerd), komt tot dan toe in het zoektraject van die klant nog niet voor en kan dus ook niks roepen. Overigens zou je jouw redenering ook kunnen toepassen op die adviseur: waarom zou een adviseur een klant die bij hem komt wijzen op de mogelijkheden van direct gaan? Overigens is het in beide gevallen goed dat de klant op alternatieven wordt gewezen, de vraag is alleen of dat de rol is van een aanbieder/adviseur, of van een geheel "onverdachte" hoek. Je kunt in elk geval niet van Reaal zeggen dat ze met dit initiatief de klant tekort doen. gr cdb.

Rob van Horssen / VIB Rob van Horssen BV

"Ons doel is om klanten financiële veerkracht te bieden.” Oh zo...Dacht even dat er wat anders achter zat. Pffff....is me dat even schrikken. Gelukkig maar dat het anders is....

reactie toevoegen

 
UW NAAM EN BEDRIJFSNAAM BIJ UW REACTIE
Als vakblad kiezen wij ervoor om de dialoog met open vizier aan te gaan en met respect voor iedereen die aan deze dialoog wil meedoen. In dit kader wordt bij een reactie je naam en bedrijfsnaam vermeld.
 
 
  • Bijdragen die geen betrekking hebben op het onderwerp (zogeheten ‘off-topic’ bijdragen) kunnen door de redactie worden verwijderd.
  • Bijdragen die naar interpretatie van de redactie beledigend of bedreigend zijn voor personen, groepen of volkeren, worden geweerd.
  • Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
  • Persoonlijke gegevens geplaatst op het forum, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.
  • Teksten, advertenties en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.
  • In een bijdrage opgenomen URL's zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn.
  • Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, worden geweerd.
  • Bijdragen waarop auteursrechten rusten en/of die zonder toestemming openbaar worden gemaakt, worden geweerd.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om lange stukken tekst in te korten.
  • Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om een discussie te sluiten of een reactie te verwijderen, zonder dat dit vooraf wordt aangekondigd.
  • Ziet u een bijdrage staan die naar uw mening niet aan de spelregels voldoet? Ga dan niet zelf met de poster in discussie, maar meld het de redactie via het contactformulier.

overig nieuws

  • TIM VAN DEN BERG OVERLEDEN

    Tim van den Berg is zondag overleden. 

  • "KLANT MET HYPOTHEEK MELKKOE VOOR BANKEN"

    Volgens de Consumentenbond jagen banken woningeigenaren die tussentijds hun hypotheek willen wijzigen op kosten.

  • ADVISEUR HOEFT GESPREK NIET WOORDELIJK VAST TE LEGGEN

    Van een redelijk handelend en redelijk bekwaam hypotheekadviseur kan niet worden verlangd dat ieder gesprek woordelijk wordt vastgelegd en woordelijk kan worden gereproduceerd, zegt de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening in Uitspraak 2017-540.

  • ACTURE START MET NIEUW LABEL ACTIVASZ

    Acture splitst haar bedrijfsactiviteiten op en start met een nieuw label ActivaSZ. 

  • DE HYPOTHEEKSHOP VERWACHT VERLAGING HYPOTHEEKRENTE

    De Hypotheekshop verwacht verlaging van de hypotheekrente in het 'najaarsseizoen'.

  • VERZEKERAAR HOEFT 'BRANDEND HUIS' NIET TE VERZEKEREN

    Verzekeraars zijn niet gehouden om verzekerden die op 1 januari 2014 reeds ziek waren de mogelijk te bieden van verlenging van de uitkeringstermijn van hun aov. Dat bevestigt de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid) nog eens in Uitspraak 2017-538..

  • VERLAGING DEKKING AUTOVERZEKERING ZINVOL?

    De vraag of verlaging van de dekking van de autopolis voor de verzekerde zinvol is, hangt van meer aspecten af dan alleen de ouderdom van de auto. Aldus MoneyView in het Special Item Autoverzekeringen 2017.

  • SYSTEEMFOUTJE, BEDANKT!

    Als gevolg van een systeemfout hebben lezers van VVP Online maandag notificaties ontvangen van oude reacties van Nico van Koesveld.

  • "GEBRUIK REPARATIEFORMULIER VOORWAARDEN BIJ NVM- OF VBO-MAKELAAR"

    Vereniging Eigen Huis en Consumentenbond raden consumenten met een NVM- of VBO-makelaar aan om hem of haar een 'reparatieformulier' te laten ondertekenen. Hiermee worden de verouderde algemene voorwaarden die NVM en VBO hanteren op de belangrijkste punten 'gerepareerd'.

  • SEBASTIAN MENNES OP VVP-EVENT INKOMEN

    Sebastian Mennes stond eerder al op het podium met Richard Branson, Al Gore en Bear Grylls. Op 20 september deelt deze veelzijdige top-ondernemer op het VVP Event Inkomen zijn inzichten aan inkomenadviseurs over stress, burn-out en arbeidsongeschiktheid.

Meer nieuws...