quote

"Sommige risico's zijn écht nieuw" Robin van Beem (Polis Advocaten) op VVP Dag van het Topadvies

stelling

"Verzekeraars moeten eindelijk schoon schip maken bij woekerpolissen"

nieuws

REAAL ZET STAP RICHTING MOBIEL VERZEKEREN

Met inzet van de technologische kennis van Anbang heeft Reaal een app ontwikkeld waarmee klanten hun verzekeringen kunnen beheren via de smartphone. Klanten kunnen hiermee onder meer premieberekeningen maken, een verzekering afsluiten, de juiste noodnummers in binnen- en buitenland raadplegen en contact opnemen met de klantenservice via het kanaal van hun keuze.


10 februari 2016

"Voor ons is de app een mooi startpunt van onze digitalisering en een nieuwe stap in de wereld van het mobiele verzekeren”, zegt Bart Janknegt, directeur Marketing & Distributie. De app, genaamd ‘Reaal Dichtbij’, biedt klanten een overzicht van hun lopende polissen. Van een doorlopende reisverzekering, aansprakelijkheidsverzekering of rechtsbijstandverzekering kunnen ze de premie berekenen én deze meteen afsluiten. Komt de klant er niet uit, dan kan hij direct bellen, Whatsappen of tweeten met de klantenservice. Gebruikers verdienen punten voor elke verzekering die ze afsluiten én door hun ervaringen met producten of de app te delen via hun sociale netwerken. Maar ook via de fun feature ‘surprise’ waarmee je door te schudden met je telefoon verrast wordt met een beloning. Klanten kunnen hun punten inwisselen voor verschillende cadeaus zoals een tegoedbon voor Netflix, iTunes of Spotify.

 

Doorontwikkelen met adviseurs

De app is gerealiseerd in samenwerking met het moederbedrijf van Vivat, de Anbang Group. Janknegt: “Dankzij de technologische kennis van Anbang en onze kennis van de Nederlandse markt hebben we in zeer korte tijd een mooie en handige app gebouwd. Wij willen de app inzetten in al onze distributiekanalen. Onze volgende stap is het toevoegen van nieuwe functionaliteiten zoals schade melden, het aanbieden van meer verzekeringsproducten en het toevoegen van contactgegevens van de financieel adviseur." Op basis van de ervaringen van klanten wordt de app doorontwikkeld. Hierbij is ook een rol voor adviseurs weggelegd.

De app is op dit moment alleen beschikbaar voor smartphones van Apple. Eind april volgt de versie voor Android-telefoons. Klanten en niet-klanten kunnen de app gratis downloaden in de App Store via www.reaal.nl/dichtbij.


 

reacties

Berend Tooms / Assurantiehuis Adviesgroep

"dichtbij" moet je dus lezen als "rechtstreeks". Niet erg, maar meldt dat dan ook gewoon. Weet je als adviseur waar je aan toe bent. Kun je gewoon door met je werk en overwegen of dit nog de juiste club is. Pas bij het doorontwikkelen is er een rol voor adviseurs weggelegd. Dat moet dan een loondienstagent zijn, vermoed ik?
"Direct berekenen en afsluiten", lees ik. Nou, even gekeken. Gerekend is er al en afsluiten geloof ik wel. Ben benieuwd naar de rol van de adviseur.
Hoeveel mensen ook alweer op straat bij Reaal? Nog veel meer, schat ik in.

reactie toevoegen

 
UW NAAM EN BEDRIJFSNAAM BIJ UW REACTIE
Als vakblad kiezen wij ervoor om de dialoog met open vizier aan te gaan en met respect voor iedereen die aan deze dialoog wil meedoen. In dit kader wordt bij een reactie je naam en bedrijfsnaam vermeld.
 
 
  • Bijdragen die geen betrekking hebben op het onderwerp (zogeheten ‘off-topic’ bijdragen) kunnen door de redactie worden verwijderd.
  • Bijdragen die naar interpretatie van de redactie beledigend of bedreigend zijn voor personen, groepen of volkeren, worden geweerd.
  • Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.
  • Persoonlijke gegevens geplaatst op het forum, zoals telefoonnumers of (e-mail)adressen worden zoveel mogelijk van de site geweerd o.m. omwille van de privacybescherming.
  • Teksten, advertenties en internetlinks van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst.
  • In een bijdrage opgenomen URL's zijn toegestaan zolang de websites waarnaar zij verwijzen niet commercieel, beledigend of aanstootgevend van aard zijn.
  • Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, worden geweerd.
  • Bijdragen waarop auteursrechten rusten en/of die zonder toestemming openbaar worden gemaakt, worden geweerd.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om lange stukken tekst in te korten.
  • Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.
  • De redactie behoudt zich het recht voor om een discussie te sluiten of een reactie te verwijderen, zonder dat dit vooraf wordt aangekondigd.
  • Ziet u een bijdrage staan die naar uw mening niet aan de spelregels voldoet? Ga dan niet zelf met de poster in discussie, maar meld het de redactie via het contactformulier.

overig nieuws

  • KABINET WIL GEEN ONBEPAALDE SCHORSINGSTERMIJN

    Het kabinet wil geen onbepaalde schorsingstermijn voertuigen. Dat schrijft minister Blok in antwoord op Kamervragen.

  • WOEKERPOLISSTRIJD NOG NIET GESTREDEN

    "De uitspraak van de Commissie van Beroep verandert niets aan ons eerder gepubliceerde standpunt dat de financiële gevolgen van het dossier beleggingsverzekeringen op dit moment niet betrouwbaar kunnen worden geschat of gekwantificeerd." Aldus reageert NN op de eind vorige week gepubliceerde Kifid-uitspraak die haar veroordeelt tot vergoeden van de eerste kosten van een individuele beleggingsverzekering.

  • KIFID: NN SCHIET TEKORT IN INFORMATIEPLICHT

    Het College van Beroep van Kifid is van mening dat Nationale-Nederlanden tekort is geschoten in haar informatieplicht bij de totstandkoming van een beleggingsverzekering. Eerder was de Geschillencommimsie van Kifid ook al deze mening toegedaan.

  • CED ONTWIKKELT CALAMITEITENAANPAK HAGELSCHADE

    Expert CED heeft een calamiteitenaanpak hagelschade en andere schade ineens door extreem weer ontwikkeld.

  • REISPOLISSEN UNIVÉ, CB EN GENERALI HEBBEN DUIDELIJKSTE POLISVOORWAARDEN

    De reisverzekeringen van Univé, Centraal Beheer en Generali hebben de duidelijkste polisvoorwaarden. Dat blijkt uit een onderzoek van Klinkende Taal, uitgevoerd in opdracht van Independer. 

  • MEEÙS: PRODUCTEN SPECIAAL VOOR PAARDENSPORT

    De KNHS en Meeùs gaan samen verzekeringsproducten ontwikkelen die specifiek van toepassing zijn voor de paardensport.   

  • PAY-HOW-YOU-DRIVE POLIS VAN VKG

    VKG heeft een pay-how-you-dreve autoverzekering ontwikkeld die het rijgedrag volgt en bedoeld is voor jonge automobilisten.

  • BEROEPSVERBOD VOOR DRIE BANKIERS (1 reactie)

    De Tuchtcommissie Banken heeft drie bankiers een beroepsverbod opgelegd.

  • NIVRE REGISTER-DESKUNDIGE IN DE MAAK

    Het Nivre opent een register voor professionals die zich bezig houden met herstelgerelateerde dienstverlening in de letselschade. 

  • KEEP CALM AND GET ADVICE

    Deze week heeft de Nederlandse Vereniging van Hypothecair Planners, NVHP, haar leden voorzien van een modeltekst die zij kunnen gebruiken om met klanten te communiceren over het onderwerp 'aflossingsvrije hypotheek'. 

Meer nieuws...