Adviseurs meer waardering voor samenwerking met verzekeraars

Adfiz 2018

De winnaars van het Adfiz Prestatie Onderzoek 2017, uitgevoerd door Tevreden.nl zijn: Scildon (2x), TAF (2x), de Goudse, Nh1816 en RegioBank. Over de hele linie worden de prestaties van verzekeraars beter gewaardeerd dan vorig jaar.

Verrassingen in de uitkomsten waren er overigens niet. Alleen TAF nam het stokje van Movir over als beste Inkomensverzekeraar. De prijzen werden uitgereikt tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst van 11 januari 2018 in Bussum. Het onderzoek richtte zich op de categorieën Zakelijk Schade, Zakelijk Inkomen, Zakelijk Pensioen, Particulier Schade en Particulier Leven (bestaande uit Lijfrente, Banksparen en ORV). De reviews en ratings worden opgenomen in de productvergelijkers van MoneyView.

Hogere overall scores

Bij alle reacties werd tevens gevraagd de aanbieders te beoordelen op basis van een rapportcijfer van 1 tot 10. Over de hele linie worden verzekeraars beter gewaardeerd dan in 2016 Met name items als klantbelang centraal stellen bij claimafhandeling, waardeoverdracht en/of uitkeringsproces hebben grote invloed op het rapportcijfer, aldus Adfiz. Zo steeg het rapportcijfer Pensioen van 7,1 naar 7,3, Inkomen van 7,3 naar 7,5, Banksparen van 6,9 naar 7,3 en Particulier Schade van 7,2 naar 7,5. Alleen het cijfer voor Lijfrente daalde licht, van 7,5 naar 7,4.

Dankzij het doorlopende onderzoek, waarmee in 2016 is begonnen, is volgens Adfiz het aantal deelnemende adviseurs flink toegenomen. In 2015 waren het er nog slechts 437, in 2016 waren het er 1.382 en vorig jaar 1.655. Het aantal uniek deelnemende adviseurs mag dan zijn toegenomen, het aantal reacties fluctueert. Waren het er in 2015 nog 4.169, in 2016 liep dit aantal terug tot 2.842 en vorig jaar steeg het aantal reacties weer tot 3.551.

De winnaars per categorie zijn: 

Zakelijk Pensioen 
1. Scildon 
2. Allianz 
3. Amersfoortse / a.s.r. 

Zakelijk Schade 
1. de Goudse 
2. de Vereende 
3. Nationale-Nederlanden  
 
Zakelijk Inkomen 
1. TAF 
2. Movir 
3. de Goudse 

Particulier Schade 
1. Nh1816 
2. de Goudse 
3. Klaverblad  
 
Particulier Banksparen 
1. RegioBank 
2. Nationale-Nederlanden 
3. Aegon  
 
Particulier Overlijdensrisico 
1. TAF 
2. Scildon 
3. Dela 
 
Particulier Lijfrente 
1. Scildon 
2. Nationale-Nederlanden 
3. Aegon  

Reactie toevoegen

 
Meer over
TAF verbetert orv-voorwaarden

TAF verbetert orv-voorwaarden

TAF zegt de voorwaarden van de orv te hebben verbeterd. De voorlopige dekking is verruimd, zowel de hoogte van het bedrag (maximaal € 300.000,-) als de geldigheidsduur...

Aegon verlaagt hypotheekrente bij aflossing

Aegon verlaagt hypotheekrente bij aflossing

Klanten die door aflossing van hun hypotheek in een lagere tariefklasse van de hypotheek komen, betalen minder hypotheekrente. Dit was al het geval bij extra aflossingen,...

IDD: hoe omgaan met de 'wensen en behoeften'-eis

IDD: hoe omgaan met de 'wensen en behoeften'-eis

(door Adfiz) De IDD schrijft voor dat je voorafgaand aan het sluiten van een verzekering de wensen en behoeften vaststelt op basis van de informatie die je van...

Dela betreurt onderzoek uitvaartverzekeringswijzer.nl

Dela betreurt onderzoek uitvaartverzekeringswijzer.nl

Dela zegt onderzoek van de site uitvaartverzekeringswijzer.nl naar prijzen van uitvaartverzekeringen met een geldverzekering te betreuren. Uit het onderzoek zou...

Kifid: aansprakelijk voelen is iets anders dan aansprakelijk zijn

Kifid: aansprakelijk voelen is iets anders dan aansprakelijk zijn

Na een gezichtsbehandeling blijft een consument met de schouderriem van haar tas haken achter een apparaat met lampen in de behandelkamer. Een van de lampen valt...

Feit of fabel: leverancier aansprakelijk bij gebrekkige levering consument

Feit of fabel: leverancier aansprakelijk bij gebrekkige levering consument

Wanneer u een product koopt, wilt u niet worden verrast met een gebrek waar schade door ontstaat. Ook als leverancier probeert u altijd goede en veilige producten...