Bert Sonneveld likes & unlikes

Bert Sonneveld 2017!!!!

"Wij zien de kwaliteit van de dienstverlening door assurantieadviseurs omhoog gaan", zegt Bert Sonneveld (de Vereende) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP.

Wat gaat er momenteel goed in de financiële sector?

"Wij zien de kwaliteit van de dienstverlening door assurantieadviseurs omhoog gaan. Er wordt hard gewerkt aan een professionelere dienstverlening. Wij zien dat specifiek bij de advisering van onze verzekeringen voor bijzondere risico’s. Klanten en potentiële klanten worden goed voorgelicht, het waarom van de keuze voor de Vereende is bij de assurantieadviseur bekend, bijzonderheden als vooruitbetaling en waarborgsom zijn geen verrassing meer en mutaties worden goed geregistreerd en gecontroleerd. Daarnaast zien wij deze ontwikkeling in meer algemene zin ook terug in onze BAVAM-portefeuille. We zien een toegenomen aandacht voor de zorgplicht richting klanten."

Wat kan er beter in de financiële sector?

"Vanuit de schadebehandeling van onze BAVAM-polis zien wij helaas nog veel claims die te voorkomen zijn. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Maar een deel van deze fouten – en dus ontevreden klanten – kan eenvoudig voorkomen worden. Veel klachten hadden voorkomen kunnen worden door een betere vastlegging van de afspraken. Richting klanten, maar zeker ook richting maatschappijen. Het klinkt misschien flauw, maar gestructureerd werken en zaken goed vastleggen kan veel ellende voorkomen. Het is zonde dat een deel van de energie die we er met elkaar insteken om de branche elke dag wat mooier te maken op deze wijze verloren gaat.

"De Vereende speelt graag een actieve rol door onze BAVAM-klanten te adviseren en ondersteunen bij eerste meldingen van mogelijke ontevredenheid van hun klanten. Mijn advies is dan ook om zo vroeg mogelijk contact daarover met ons op te nemen."

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Enno Wiertsema likes & unlikes

Enno Wiertsema likes & unlikes

"Onafhankelijk financieel advies is het antwoord op een hoop maatschappelijke vraagstukken." Dat stelt Adfiz-directeur Enno Wiertsema in de rubriek Like & Unlike...

Hans Groenhuijsen likes & unlikes

Hans Groenhuijsen likes & unlikes

"Tijd voor verandering, anders word je veranderd." Aldus Hans Groenhuijsen (Advies in Automotive en Mobiliteit) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief...

Paul Rijns likes & unlikes

Paul Rijns likes & unlikes

"Er is nog veel te winnen bij het klantvriendelijk inzetten van digitalisering." Dat zegt Paul Rijns (adviseur Staf Leven bij ASR) op persoonlijke titel in de rubriek...

Janthony Wielink likes & unlikes

Janthony Wielink likes & unlikes

"Risicomanagement betekent dat er meer kennis van de (steeds wijzigende) materie moet zijn en dan volstaat helaas Wft Inkomen niet." Aldus Janthony Wielink (Enkwest...

Peter Abelskamp likes & unlikes

Peter Abelskamp likes & unlikes

"Ik denk dat de adviseurs zich beter laten horen. En ik denk dat er ook beter naar ons geluisterd wordt." Aldus NVIA-voorzitter Peter Abelskamp in de rubriek Like...

Martin Koot likes & unlikes

Martin Koot likes & unlikes

"Doorloopprovisie op schadeportefeuilles zal een ijsschots in warme wateren blijken te zijn." Aldus Martin Koot (MoneyView) in de rubriek Like & Unlike in de...

Christian Dijkhof likes & unlikes

Christian Dijkhof likes & unlikes

Actieve provisietransparantie moet zeer omzichtig worden benaderd. Dat stelt OvFD-voorzitter Christian Dijkhof in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief...

Peggy van der Smitte likes & unlikes

Peggy van der Smitte likes & unlikes

"Ik pleit voor meer maatwerk in de particuliere en mkb-markt, waardoor je als adviseur nóg meer het verschil kunt maken." Aldus Peggy van der Smitte (Marcel...

Harrie-Jan van Nunen likes & unlikes

Harrie-Jan van Nunen likes & unlikes

"De kloof tussen wat consumenten willen en wat banken bieden wordt steeds groter." Aldus Harrie-Jan van Nunen (De Financiële Makelaar) in de rubriek Like &...

‘Hoe gaan we financiële diensten beter maken?’

‘Hoe gaan we financiële diensten beter maken?’

Iedere woensdag in de nieuwsbrief van VVP Online: de rubriek Like & Unlike. Daarin beantwoorden branchegenoten twee vragen: wat gaat er momenteel goed in de...