Campagne om meer Adfiz-leden aan te sluiten op Aplaza

Kantoor via Pixabay 2

Adfiz en Aplaza starten een campagne om meer Adfiz-leden aan te sluiten en zo de ketenefficiency te versnellen. Door nu in te zetten op een versnelling in de aansluiting van intermediairs verwachten Adfiz en Aplaza de groei bij zowel adviseurs als aanbieders – zijnde verzekeraars en serviceproviders – te versnellen.

Adfiz en Aplaza benadrukken het belang dat ook verzekeraars en serviceproviders blijven investeren in verdere aansluiting op het Aplaza-platform. "Duidelijk is dat de belangrijkste stap naar ketenefficiency de bereidheid is om echt te investeren. Daarbij is het noodzakelijk dat alle betrokken partijen hun steentje bijdragen."

De meeste softwareleveranciers zijn inmiddels aangesloten en met de partijen die nog niet zijn aangesloten, is Aplaza in overleg. Ook het deel van de markt dat actief gegevens uitwisselt via Aplaza groeit. Daarbij gaat het om gegevensuitwisseling van (digitale) documenten, berichten (prolongatie- en mutatieberichten) en transacties (offerte, aanvraag en mutatie). 

Omdat de achtergrond om niet aan te sluiten verschilt per kantoor hebben Adfiz en Aplaza ervoor gekozen om Adfiz-leden die nog geen gebruiker zijn één op één te benaderen. "Per kantoor gaat bekeken worden wat er nodig is om eventuele drempels weg te nemen en aan te sluiten."

Meer dan de helft van de Adfiz-leden is al aangesloten op Aplaza. 1Gebruik maken van Aplaza bespaart volgens eigen zeggen jaarlijks gemiddeld 1.041 manuren oftewel ruim 0,5 fte.

 

Reactie toevoegen

 
Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz roept op tot het verlagen van adviesdrempels om consumenten en mkb te activeren en te helpen bij verduurzaming. Adfiz in haar reactie op de (inmiddels gesloten)...

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Adfiz-voorzitter Roger van der Linden reikte vorige week de Adfiz-publicatie 'Watersnood in de Valckenborgh' over de watersnood in 2021 uit aan burgemeester Daan...

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Voor het komende jaar 2024, aldus de Adfiz Nieuwjaarspeiling, verwachten zo’n 25 procentpunt meer kantoren een groei te noteren dan de realisatie over 2023....

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

De regels voor actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli 2024. De wetswijziging is gepubliceerd in de Staatscourant. Vanaf 1 juli dienen adviseurs de consument...

5, 4, 3, 2, 1, go!

5, 4, 3, 2, 1, go!

Dit jaar ‘trakteerde’ Adfiz tijdens haar nieuwjaarsbijeenkomst de aanwezigen op een powerspeech van Ben 'Tyler' Tiggelaar, expert in leiderschap, verandering...

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

De GoedIdee VoogdijVerzekerd, een nieuw product van Dazure dat er onder meer voor zorgt dat kinderen goed verzorgd achterblijven na het overlijden van de ouder(s),...

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Nationale-Nederlanden werd in alle vier categorieën (duurzame ontwikkeling, klantbelang, ketenefficiency en verzekerbaarheid) van het Adfiz Prestatie Onderzoek...

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

"Yes! Voor de tweede keer op rij. Winnaar van het Adfiz prestatie onderzoek. De award ketenefficiëncy", aldus Michiel Meijer, commercieel directeur TAF. "Super...

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

"Geweldige erkenning voor onze continue drive voor innovatie en duurzaamheid!", aldus Karin Polman, directeur Florius, winnaar in de categorie 'Duurzame ontwikkeling'...

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

"Als ik vandaag met leden spreek dan is de meest gehoorde klacht de enorme tijd die verloren gaat aan het voldoen aan regels en aan administratieve verplichtingen....