Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Maurice van den Hemel 2017

Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar. Daar ligt de uitdaging. Welke waarde creëer ik en waarom? Hoe vertaal ik mijn waarde in een gezond duurzaam businessmodel? Welke invloed kunnen mijn oren, scripts en tekeningen hebben op het duidelijk maken van mijn meerwaarde?"

Maurice van den Hemel, oprichter en mede-eigenaar van advieskantoor Gewoon Lekker Leven, geeft tijdens zijn sessie op het VVP Event Communicatie van 28 november a.s. praktische voorbeelden van communicatiemiddelen die uitstekend werken om nieuwe klanten te werven en te binden. Belangrijk onderdeel hierbij is de werking van ons brein. Een sessie volop handvatten om direct toe te passen in de praktijk.

Het VVP Kennisevent Communicatie biedt heldere tips en tools om voor de klant relevante en noodzakelijke informatie eenvoudig en helder uit te leggen. Jurjen Oosterbaan Martiius (Bureau DFO) geeft tips aan adviseurs hoe je de waarde van vertrouwen beter over het voetlicht kunt brengen, Rudy van Leeuwen en Elisabeth Ferf van de AFM geven tips voor het communicatiebeleid van adviseurs en braintrainer Rick de Jong laat zien hoe je mensgerichter werken concreet in de praktijk kunt brengen.  

De deelnemers aan deze dag kunnen twee van de vijf praktijkgerichte workshops bijwonen.

  • Communicatie buiten de lijnen door Silvia Janssen (Onkar Compliance)
  • Kansen en risico's social media voor advieskantoren door Karin van Geelen (Yellow Communications)
  • Heldere communicatie over de meerwaarde van je advisering en je beloning door Natasja Naron (Gabriël Financiële Bescherming)
  • Klanten vinden en binden  door Maurice van den Hemel (Gewoon Lekker Leven)
  • Vanuit CRM naar Klantcontact door Jeroen Oversteegen en Jos van Driesum (Nationale Hypotheekbond)

VVP organiseert het Kennisevent Communicatie samen met BNP Paribas Cardif, De Goudse Verzekeringen, Nh1816 Verzekeringen en Werk & Co. Het Event vindt plaats in het VNAB kennis- en ontmoetingscentrum, Rotterdam.

Meer informatie en inschrijvingen, klik HIER.

Reactie toevoegen

 
Meer over
AFM-boete van 20.000 euro voor Young & Parker

AFM-boete van 20.000 euro voor Young & Parker

De AFM heeft een boete van 20.000 euro opgelegd aan Young & Parker International. Dit omdat het financieel adviesbureau niet voldoet aan informatieverzoeken...

Nationale Hypotheekbond van start met Hypotheekadviseurzoeker.nl

Nationale Hypotheekbond van start met Hypotheekadviseurzoeker.nl

De Nationale Hypotheekbond heeft de Hypotheekadviseurszoeker.nl gelanceerd. De zoekmachine helpt de consument in zijn zoektocht naar een onafhankelijk hypotheekadviseur...

Nationale Hypotheekbond lanceert Nationale Hypotheekmaand

Nationale Hypotheekbond lanceert Nationale Hypotheekmaand

De Nationale Hypotheekbond introduceert de Nationale Hypotheekmaand. Twee keer per jaar zal de Nationale Hypotheekmaand aandacht vragen om consumenten actief te...

VVP-event Communicatie: begrijpen en begrepen worden

VVP-event Communicatie: begrijpen en begrepen worden

Kies wie je klanten zijn en zorg voor een duidelijke pitch naar deze mensen. Aldus Maurice van den Hemel, financieel adviseur en coach, tijdens de kennissessie van...

VVP-event Communicatie: kwaliteit in plaats van kwantiteit

VVP-event Communicatie: kwaliteit in plaats van kwantiteit

Kwaliteit in plaats van kwantiteit. Dat moeten adviseurs anno nu bieden willen ze succesvol zijn op de Social Media. Aldus Karin van Geelen (Yellow Communications)...

VVP-event Communicatie: wandelen met de klant

VVP-event Communicatie: wandelen met de klant

Nazorg is hot item in financieel adviesland, zeker na de inmiddels beruchte Kifid-uitspraak over het vergoeden van te veel betaalde ORV-premie aan een klant. Sommige...