Enquête 'Kassa' over nazorg door adviseur

checklist via Pixabay

Het consumentenprogramma 'Kassa' is de enquête 'Nazorg door financieel intermediair?' gestart. 

'Kassa' wil weten of "jouw intermediair (tussenpersoon) je gedurende de looptijd van je financiële product heeft geïnformeerd over bijvoorbeeld premie- of rentedalingen en de mogelijkheid om over te sluiten".

De enquête bevat onder andere onderstaande vragen, met keuzemogelijkheden:

Heeft jouw intermediair of tussenpersoon weleens contact met je opgenomen om je te wijzen op bijvoorbeeld premie- of rentedalingen en de mogelijkheid om te besparen door over te sluiten?

Hoe vaak heeft jouw intermediair (tussenpersoon) je de afgelopen jaren pro-actief benaderd om je te wijzen op bespaarmogelijkheden?

Op welke manier ben je benaderd door je intermediair (tussenpersoon)? (meerdere opties kiezen is mogelijk)

 

Waarover ben je benaderd door jouw intermediair (tussenpersoon)?

Heb je een overlijdensrisicoverzekering? (Let op: dit is geen uitvaartverzekering)

Ben je benaderd met een concreet voorstel om de premie van je overlijdensrisicoverzekering te verlagen? Of heb je alleen algemene bespaarinformatie ontvangen?

 

Reactie toevoegen

 
ABN Amro bericht klanten over betere compensatieregeling

ABN Amro bericht klanten over betere compensatieregeling

ABN Amro heeft klanten brieven gestuurd over de aanpassing van de compensatieregeling doorlopende kredieten met variabele rente. ABN Amro schrijft: "Klanten die...

Wft en AVG botsen

Wft en AVG botsen

(Financieel adviseur Chris de Bruin, Bureau mr. de Bruin, in VVP 3-2022) Gij zult nazorg leveren! In dit artikel stel ik aan de orde welke (juridische) problemen...

Finly en FinRust ontwikkelen AOV-onderhoudsmodule

Finly en FinRust ontwikkelen AOV-onderhoudsmodule

Finly en FinRust hebben samen een AOV-onderhoudsproces ontwikkeld dat elke adviesorganisatie direct kan gebruiken om de klant goed te adviseren en te voldoen aan...

Wel degelijk nazorgplicht bij woonlastenbescherming

Wel degelijk nazorgplicht bij woonlastenbescherming

(Kifid-uitspraak GC 2022-0124) Anders dan de adviseur stelt had hij wel degelijk een nazorgverplichting tegenover de consument. Van de tussenpersoon, aldus de Geschillencommissie,...

“Onderhoud financieren via het product”

“Onderhoud financieren via het product”

“De oplossing voor de financiering van het onderhoud ligt binnen handbereik: via het product.” Aldus Adfiz-directeur Enno Wiertsema in zijn maandcolumn...

AFM: “Aanbeveling inzake bestaande product is altijd informeren”

AFM: “Aanbeveling inzake bestaande product is altijd informeren”

Zolang het inzicht of de aanbevelingen zien op bestaande producten, is er altijd sprake van informeren. Aldus de AFM in zijn woensdag verschenen ‘Interpretatie...

Een verzekeringstussenpersoon is geen beleggingsadviseur

Een verzekeringstussenpersoon is geen beleggingsadviseur

(Kifid-uitspraak CvB 2021-0044) De Commissie van Beroep (CvB) handhaaft het bindend advies van de Geschillencommissie in een zaak rond een beleggingsverzekering. Adviesfout...

Adviseur Visser reageert op artikel Consumentengids 'Betalen voor gebakken lucht'

Adviseur Visser reageert op artikel Consumentengids 'Betalen voor gebakken lucht'

In De Consumentengids nummer 11 van november 2021 staat een artikel met als titel Betalen voor gebakken lucht. Het artikel gaat over Serviceabonnementen die bij...

67 procent kantoren verwacht dat onderhoud en nazorg belangrijker wordt

67 procent kantoren verwacht dat onderhoud en nazorg belangrijker wordt

Van de deelnemers aan het DFO-onderzoek serviceproviders 2021 verwacht 67 procent dat onderhoud en nazorg in de komende jaren voor hun kantoren belangrijker gaat...

Geldbelangen wil behoud zendtijd Kassa en Radar

Geldbelangen wil behoud zendtijd Kassa en Radar

Geldbelangen is een petitie gestart voor het behoud van de huidige zendtijd van Radar en Kassa. Voorzitter Rob Goedhart: “Verzekeraars hebben het Verbond van...