Intermediair: Stad Holland beste zorgverzekeraar

Jurjen Oosterbaan NIEUW 2018

Het intermediair vindt Stad Holland de beste zorgverzekeraar (8,4), gevolgd door ONVZ (7,7) en De Amersfoortse (7,3). Dit blijkt uit het jaarlijks Zorgonderzoek van Bureau DFO. De resultaten van het onderzoek zijn gebaseerd op 726 waarnemingen.

Bij gemiddeld 15 procent van de particuliere huishoudens die klant zijn van een advieskantoor wordt ook de zorgverzekering verzorgd. Van de deelnemers aan het onderzoek voorziet 62 procent in de komende drie jaar een stijging van het aantal bij het kantoor afgesloten zorgverzekeringen.

Respondenten geven aan dat 80 procent van de zorgpolissen die via hun kantoren worden afgesloten restitutiepolissen betreffen. Dit beeld wijkt sterk af van het landelijke beeld. In 2017 had circa driekwart van de verzekerden een naturapolis, bijna 20 procent een restitutiepolis en 5 procent een combinatiepolis.

Zorgverzekeringen maken niet vaak deel uit van een serviceabonnement bij de respondenten. Meer dan de helft, (53%) van de deelnemers biedt niet een dergelijk abonnement aan. De 47% die dat wel doet heeft maar in 11% van de gevallen de zorgverzekering in het abonnement zitten.

Jurjen Oosterbaan Martinius, directeur Bureau DFO: “Gelet op de demografische ontwikkelingen zoals die zich in Nederland voordoen is het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te voorspellen dat de financiering van de gezondheidszorg in de komende jaren een steeds groter maatschappelijk thema zal worden. Ook is het voorspelbaar dat ook op dit gebied aan burgers een steeds grotere eigen verantwoordelijkheid wordt opgelegd om een deel van de financiering van de gewenste zorg zelf te organiseren. Elementen van gezondheidszorg zullen daardoor in steeds meer verzekeringen een rol gaan spelen. Velen hebben misschien even vreemd opgekeken toen opleidingsinstituut Lindenhaeghe aankondigde met een opleiding te komen die financieel adviseurs helpt in het adviesgesprek eventuele tekenen van dementie bij de gesprekspartner te herkennen. Toch is dit niet meer dan logisch indien je als adviseur echt de belangen van je klanten wilt dienen en beseft dat er in Nederland op dit moment 270.000 mensen met dementie zijn, waarvan maar liefst 12.000 jonger dan 65 en dit aantal, rond 2024 zal doorgroeien naar 500.000 tenzij voor die tijd medische ontwikkelingen deze trend doorbreken. Zo zal de financieel adviseur op steeds meer gebieden van de financiële dienstverlening te maken krijgen met onderwerpen op het gebied van gezondheidszorg. Vanuit die verwachting bezien denken wij dat financieel adviseurs er goed aan doen om onder meer via de zorgverzekeringen betrokken te blijven bij de ontwikkelingen in die gezondheidszorg.”

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Jacques A. de Bot - De Verzekeringsxpert 18 oktober 2018

Gefeliciteerd Stad Holland! Maar mag ik opmerken, dat de ONVZ een echte zuivere restitutieverzekeraar, een meer uitgebreide aanvullende verzekering aanbiedt!

Lees meer over
Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar....

DFO voorziet forse loonstijging medewerkers financieel advieskantoren

DFO voorziet forse loonstijging medewerkers financieel advieskantoren

Medewerkers van financieel advieskantoren gaan in 2019 fors meer verdienen. Aldus Bureau DFO, dat jaarlijks onderzoek doet naar het salarisbeleid van deze kantoren. De...

Kansen social media voor advieskantoren

Kansen social media voor advieskantoren

Van social strategie naar een praktische (door)start van social media kanalen als twitter, facebook,linkedin en instagram. Karin van Geelen (oprichter Yellow Communications)...

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Hoe communiceer je helder over je meerwaarde van je advisering en je beloning. Adviseur Natasja Naron pakt dit op een hele bijzondere manier heel succesvol aan....

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Wat zijn de verschillende insights van compliant klantinformatie en waar moet je precies aan voldoen? Maar veel interessanter, wat als de regels je in de weg zitten?...

Vanuit CRM naar klantcontact  (extra workshop VVP Event Communicatie)

Vanuit CRM naar klantcontact (extra workshop VVP Event Communicatie)

"Wij doen onze activiteiten met altijd één doel voor ogen: het beter en mooier voor uw klant maken. Uw klanten zijn uw meest waardevolle bezit. Met...