Geef de mens de ruimte
"Verzekeringen is mensenwerk. Laat dat zo blijven. Ook in 2018!" Dit bepleit Jurjen Oosterbaan Martinius van Bureau DFO in een blog op het New Financial Forum.
Oosterbaan roept op werkgevers op hun medewerkers niet automaten te laten worden. "Met protocollen en checklists waarbij van de mensen wordt verwacht dat ze die op de automatische piloot afwerken. Ordening. Gelijke behandeling van gelijke gevallen. Voorspelbaarheid. Begrippen die voor elke organisatie belangrijk zijn. Maar tegelijkertijd het gevaar in zich dragen dat mensen niet meer de ruimte voelen om zelf na te denken. Om zich in te leven in de belangen van de klant. En zich de vraag te stellen 'wat hadden we met elkaar nu eigenlijk willen afspreken'."
Lees hier de blog van Jurjen Oosterbaan Martinius.
Reactie toevoegen
Polis tegen financiële gevolgen nieuwe overheidsmaatregelen
Een polis tegen de onverwachte, financiële gevolgen van nieuwe overheidsmaatregelen. Die zou er moeten komen, betoogt Jurjen Oosterbaan (Bureau DFO) op LinkedIn....
VVP Event Communicatie: creëer verbinding
Communiceren is niet zo moeilijk, écht communiceren wel. Dat werd duidelijk op het VVP Event Communicatie. Waar het werkelijk om gaat, is het creëren...
"Groeiende kritiek adviseurs op dienstverlening verzekeraars"
"Vanuit financieel advieskantoren is groeiende kritiek op de dienstverlening van verzekeraars. De kritiek richt zich met name op het gebrek aan de wil en mogelijkheden...
Met welk oog kijkt de toezichthouder naar de communicatie van uw advieskantoor? Op 28 november geeft de AFM op het VVP Kennisevent Communicatie tips voor assurantiekantoren. Het...
"Normaal blijven doen over AVG"
"De geweldige inspanningen die aanbieders nu in het kader van de AVG moeten doen, wekt bij veel financieel adviseurs de indruk dat ook zij een enorme inspanning...
"Ik denk dat veel financieel adviseurs op een tweesprong staan", aldus een blog van Jurjen Oosterbaan (Bureau DFO). "Er kan worden gekozen voor de weg waarbij op...
Consumenten worden gedwongen meer eigen verantwoordelijkheid te nemen voor hun financiële toekomst. Veel consumenten hebben dit nooit geleerd en kunnen dit...
Ik vermoed dat een aantal lezers bij het lezen van deze titel al beginnen te hyperventileren: Advies is niet gratis! U heeft ongelijk. Wacht nog even met reageren...
"Ik vermoed dat een aantal lezers bij het lezen van deze titel al beginnen te hyperventileren: advies is niet gratis! U heeft ongelijk. Wacht nog even met reageren...
"Opmerking Consumentenbond was onder haar niveau"
Jurjen Oosterbaan, directeur Bureau DFO, haalt op Impact-TV hard uit naar de Consumentenbond. Aanleiding vormt de recente bewering van de bond dat banken klanten...