"Klantgerichtheid verzekeraars steeds beter"

Ron van Kesteren (portret)

Keurmerkhouders verbeteren de dienstverlening aan de klant continu, zo blijkt uit het thema-onderzoek Kwaliteitsverbetering van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.

Directeur Ron van Kesteren: "De uitkomst van ons onderzoek is positief. Het geeft aan dat de keurmerkhouders er actief op sturen om de klant steeds beter te bedienen. We zien nog wel mogelijkheden voor verdere verbetering. Keurmerkhouders kunnen de klant op de website bijvoorbeeld beter informeren over wat andere klanten van de keurmerkhouder vinden."

In het thema-onderzoek naar kwaliteitsverbetering is het kwaliteitsbeleid en het verbetermanagement getoetst. Er is gekeken hoe keurmerkhouders de feedback van de klant en de resultaten van interne audits gebruiken. "We hebben een benchmark gemaakt en de keurmerkhouders scoren hierop goed met een gemiddelde score van 87%."

In de benchmark is Generali Nederland (overgenomen door ASR) op de eerste plaats geëindigd. Daarna volgen op een gedeelde tweede plaats ABN Amro Verzekeringen, Monuta en Ohra.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Veertien financiële instellingen maken CO2-impact zichtbaar

Veertien financiële instellingen maken CO2-impact zichtbaar

Veertien financiële instellingen, verenigd in het Platform Carbon Accounting Financials (PCAF),hebben in een rapport de CO2-impact van hun beheerd vermogen...

Lakeman belicht in nieuw boek wanpraktijken renteswaps

Lakeman belicht in nieuw boek wanpraktijken renteswaps

Pieter Lakeman (Stichting Onderzoek Bedrijfs Informatie) belicht in zijn nieuwe boek ‘Banken & falende toezichthouders’ de oorzaken van de miljardenschade...

Stv onderzoekt informatieverstrekking verzekeraars

Stv onderzoekt informatieverstrekking verzekeraars

In 2019 start de Stichting toetsing verzekeraars twee nieuwe onderzoeken op. De stichting, uitvoerder van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren: "Voor de zomer zullen...

Zorgpremie Ohra met 7,7 procent omhoog

Zorgpremie Ohra met 7,7 procent omhoog

Ohra verhoogt de zorgpremie met 7,7 procent naar 116,30 euro per maand. Deze prijs is inclusief acht procent online korting. Net als voorgaande jaren zet Ohra een...

Campagne Monuta in teken van mooie herinneringen

Campagne Monuta in teken van mooie herinneringen

Mooie herinneringen staan centraal in de nieuwe campagne van Monuta, die samen met N=5 is ontwikkeld. Monuta wil met haar campagnes Nederland bewuster maken van...

Transparantie over afschrijving laat te wensen over

Transparantie over afschrijving laat te wensen over

Slechts de helft van de keurmerkhouders die inboedel- of reisverzekeringen aanbieden, geeft duidelijke en goed vindbare informatie over afschrijvingslijsten. Dit...