"Klantgerichtheid verzekeraars steeds beter"

Ron van Kesteren (portret)

Keurmerkhouders verbeteren de dienstverlening aan de klant continu, zo blijkt uit het thema-onderzoek Kwaliteitsverbetering van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.

Directeur Ron van Kesteren: "De uitkomst van ons onderzoek is positief. Het geeft aan dat de keurmerkhouders er actief op sturen om de klant steeds beter te bedienen. We zien nog wel mogelijkheden voor verdere verbetering. Keurmerkhouders kunnen de klant op de website bijvoorbeeld beter informeren over wat andere klanten van de keurmerkhouder vinden."

In het thema-onderzoek naar kwaliteitsverbetering is het kwaliteitsbeleid en het verbetermanagement getoetst. Er is gekeken hoe keurmerkhouders de feedback van de klant en de resultaten van interne audits gebruiken. "We hebben een benchmark gemaakt en de keurmerkhouders scoren hierop goed met een gemiddelde score van 87%."

In de benchmark is Generali Nederland (overgenomen door ASR) op de eerste plaats geëindigd. Daarna volgen op een gedeelde tweede plaats ABN Amro Verzekeringen, Monuta en Ohra.

Reactie toevoegen

 
Monuta: driekwart Nederlanders kiest voor conservatief afscheid

Monuta: driekwart Nederlanders kiest voor conservatief afscheid

Driekwart van de Nederlanders kiest voor een conservatief afscheid, ook al zijn de mogelijkheden bijna eindeloos. De helft van de ondervraagden kiest voor het cliché...

ABN Amro: verlagen btw op energie juist prikkel om niet te verduurzamen

ABN Amro: verlagen btw op energie juist prikkel om niet te verduurzamen

Het verlagen van de btw op energie acht het Economisch Bureau van ABN Amro op twee terreinen niet doelmatig. Het Bureau: “Ten eerste worden daarmee alle inkomensgroepen...

Nieuwe campagne Ohra focust op positieve ervaringen met verzekeraar

Nieuwe campagne Ohra focust op positieve ervaringen met verzekeraar

In haar nieuwe campagneconcept verbeeldt Ohra positieve ervaringen van de klant met de verzekeraar. “Deze meer emotionele koers moet uiteindelijk zorgen voor...

Ohra neemt afscheid van pechvogel-stel Rob en Els

Ohra neemt afscheid van pechvogel-stel Rob en Els

Ohra neemt afscheid van het onhandige stel dat tien jaar de hoofdrol speelde in haar reclamecampagnes. Speciaal voor het afscheid van Rob en Els ontwikkelden Ohra...

Miss Montreal nieuw in Monuta Uitvaartmuziek Top 10

Miss Montreal nieuw in Monuta Uitvaartmuziek Top 10

Miss Montreal’s ‘Door de wind’, een lied van Stef Bos gezongen tijdens Beste Zangers 2020, is binnengekomen op nummer 4 in de landelijke Monuta...

Vrouwen voelen zich vaak niet begrepen door financieel adviseur

Vrouwen voelen zich vaak niet begrepen door financieel adviseur

Nederlandse vrouwen hebben vaak het gevoel dat ze niet begrepen worden door hun financiële adviseur of dat financiële dienstverlening niet aansluit bij...

Levenactiviteiten ABN Amro Verzekeringen naar NN

Levenactiviteiten ABN Amro Verzekeringen naar NN

NN Group neemt voor 253 miljoen euro de levensverzekeringsactiviteiten over van ABN Amro Verzekeringen (AAV). Deze worden geïntegreerd in NN Life & Pensions....

Geldbelangen wil in beroep tegen rente-op-rente uitspraak Kifid

Geldbelangen wil in beroep tegen rente-op-rente uitspraak Kifid

Stichting Geldbelangen wil via de hardheidsclausule in het Kifid-reglement in beroep tegen de uitspraak dat dat ABN Amro bij een doorlopende krediet met variabele...

75 euro blijft bij intermediairs meest populaire bedrag voor uitvaartadvies

75 euro blijft bij intermediairs meest populaire bedrag voor uitvaartadvies

Ruim een derde van de intermediairs brengt eenmalig 75 euro in rekening voor uitvaartadvies. Daarmee is dit (nog steeds) het meest populaire bedrag voor uitvaartadvies....

ABN Amro: bouw 500.000 levensloopbestendige woningen

ABN Amro: bouw 500.000 levensloopbestendige woningen

Nieuwbouwwoningen voldoen nauwelijks aan de behoeften van de groeiende groep ouderen. Dat concludeert ABN Amro in haar rapport ‘Tekort woningen voor ouderen...