Koester de klant, maar digitaliseer waar mogelijk

Michel van Zessen

Michel van Zessen (Van Zessen Financiële Diensten) lanceert nog dit jaar Hypotheekplaza.nl en gaat daarmee de strijd aan met de Independers van deze wereld, vertelt hij in de nieuwste uitgave van vakblad VVP.

Hypotheekplaza.nl wordt een site voor klanten die zelf een aantal handelingen bij de hypotheekaanvraag willen verrichten. Zo kan Van Zessen starters een gereduceerd tarief aanbieden. De Dordtse adviseur digitaliseert waar hij kan. Met een slimme workflow bracht hij het gemiddeld aantal werkuren voor doorstromers al terug van 30 naar 19. Het persoonlijk contact met de klant blijft echter gevrijwaard van digitalisering, zegt Van Zessen. Dat is juist zijn grootste kracht.

Excellent klantcontact

Ook Milko Perdijk (Perdijk Advies) wil zich met excellent klantcontact onderscheiden. "Anno 2017 kun je niet meer zeggen dat je alleen op werkdagen van negen tot vijf bereikbaar bent”, geeft hij aan in rubriek Uit de Adviespraktijk in VVP 9. Een adviseur die het klantbelang werkelijk voorop stelt, is naar zijn mening niet te beroerd om ook ’s avonds laat appjes met vragen van klanten te beantwoorden. Een open, actieve houding betaalt zich volgens Perdijk uit.

Elke dag Positive Finance Day

We zijn te bescheiden, schrijft Ruud Dekker (Proof of the Pudding). Er gebeurt zoveel moois, adviseurs zijn betrokken bij mijlpalen in het leven van mensen, maar de sector weet niet hoe ze de prachtverhalen voor het voetlicht moet brengen. In VVP 9 geeft hij tips. ‘Een paar duizend adviseurs die regelmatig laten weten wat zij allemaal doen, kunnen in mijn ogen een enorme impact hebben op de beeldvorming over de financiële dienstverlening’. Elke dag Positive Finance Day, Ruud Dekker ziet dat wel zitten.

VVP 9, verschijningsdatum: 7 november.

 

 

Reactie toevoegen

 
Blijf heer en meester over data

Blijf heer en meester over data

(Uit katern Haal meer uit data in VVP 1-2024) Weet wat u wilt met data, dat is de vraag die vooraf gaat aan elke andere beslissing op gegevensvlak. Vervolgens...

De kloof overbruggen tussen adviesbedrijf en IT

De kloof overbruggen tussen adviesbedrijf en IT

(Blog door Stephan de Jong, Directeur Technologie en Digitale Transformatie, en Jan-Pieter van der Helm, Managing Director Verzekeringen (foto) bij IG&H) Intermediairs...

Kredietaanbieders moeten alert zijn op fouten in geautomatiseerde acceptatieprocessen

Kredietaanbieders moeten alert zijn op fouten in geautomatiseerde acceptatieprocessen

De AFM roept kredietaanbieders op om alert te zijn op fouten in geautomatiseerde kredietacceptatieprocessen. De verplichte kredietwaardigheidstoets voor consumenten...

"Financiële dienst steeds kleinere schakel in het algehele koopproces"

"Financiële dienst steeds kleinere schakel in het algehele koopproces"

"Niet de traditionele bank of verzekeraar heeft straks het primaire contact met de klant, maar de partij die uit de data de beste inzichten weet te peuren over wat...

DNB: "Kansen maar ook risico's voor verzekeraars"

DNB: "Kansen maar ook risico's voor verzekeraars"

"De markt voor verzekeringsproducten wordt steeds Europeser. Nieuwe technologieën worden ontwikkeld. En ons klimaat warmt verder op. Deze drie evoluties bieden...

"Hypotheekadviseur van de toekomst is een hologram"

"Hypotheekadviseur van de toekomst is een hologram"

"De hypotheekadviseur van de toekomst is een hologram." Aldus futurist Richard van Hooijdonk tijdens het 30-jarige jubileumevent van NHG. Van Hooijdonk: "Jullie...

AFM Trendzicht 2024: onzekerheid op de financiële markten blijft

AFM Trendzicht 2024: onzekerheid op de financiële markten blijft

Terugvallende economische groei, verregaande digitalisering, het achterlopen van de duurzaamheidstransitie, introductie van veel nieuwe, Europese wet- en regelgeving...

Wat geen kunstmatige intelligentie is, wordt waardevol

Wat geen kunstmatige intelligentie is, wordt waardevol

De 40 leden van de Contactgroep Automatisering (CGA) toonden dinsdag hun meest recente innovaties op het tweede VIP-congres van VVP en Stichting CGA in het AFAS...

Toezichthouders publiceren position paper over datatoegang

Toezichthouders publiceren position paper over datatoegang

De AFM en DNB hebben een position paper gepubliceerd waarin de twee toezichthouders hun beleidsvisie en prioriteiten over datatoegang uiteenzetten. Het bevat...

Verbond verkent Digitaal Paspoort Verzekeren

Verbond verkent Digitaal Paspoort Verzekeren

Achmea, Stichting CIS en het Verbond verkennen op dit moment een Digitaal Paspoort Verzekeren. Als het aan de EU en de Nederlandse overheid ligt, krijgen burgers...