So much for Big Data
So much maar weer eens voor Big Data! Vrouw van 94 in verzorgingshuis en al heel lang autoloos krijgt van Centraal Beheer deze mail (via haar zoon): "Kent u RoadGuard al? Dat is pechhulp zonder lidmaatschap of abonnement. U betaalt dus alleen als u echt pechhulp nodig heeft. Of u nu een lekke band heeft... Uw lampjes de hele nacht aan heeft laten staan… Of gewoon even stuk zit… RoadGuard sleept u er altijd weer doorheen! Net als onze ruim 750 andere RoadGuard-monteurs die dag & nacht voor u klaar staan."
Nu loopt deze struise dame nog elke dag een stukje met haar rollator. Maar of Centraal Beheer dat bedoelt?!
Big Data gaan het niet worden zolang het goedkoper is met hagel te schieten dan marketingbestanden werkelijk af te stemmen op de consument.
Prijzen
Overigens maken mensen die zich voor 1 november registreren als RoadGuard-member kans op een reischeque van 1.000 euro, een van drie tankpassen van 100 euro of op gratis pechhulp tot 125 euro (deze laatste prijs wint iedere 100ste nieuwe klant).
Reactie toevoegen
ING brengt emotie terug in merk
ING lanceerde maandag een nieuwe campagne waarmee de bank de emotionele connectie met het merk wil verstevigen. De campagne benadrukt dat mensen zelf het beste weten...
Uriël Ballast CMO Hypotheek Visie
Met de benoeming van Uriël Ballast als Chief Marketing Officer, CMO, maakt franchiseorganisatie Hypotheek Visie "de strategische keuze om onze marketingactiviteiten...
NN: “Kom maar op met het leven”
Nationale-Nederlanden is maandag gestart met een nieuwe landelijke merkcampagne op tv, online en op grote billboards op straat en lanceert ook de vernieuwde positionering....
Nieuwe campagne Ohra focust op positieve ervaringen met verzekeraar
In haar nieuwe campagneconcept verbeeldt Ohra positieve ervaringen van de klant met de verzekeraar. “Deze meer emotionele koers moet uiteindelijk zorgen voor...
Ohra neemt afscheid van pechvogel-stel Rob en Els
Ohra neemt afscheid van het onhandige stel dat tien jaar de hoofdrol speelde in haar reclamecampagnes. Speciaal voor het afscheid van Rob en Els ontwikkelden Ohra...
(Bram Grundmeijer, KLAP, in Ken je vak! in VVP 3-2021) Ik daag je uit… Beoordeel een klant niet op zijn gedrag, standpunten of primaire behoeften. Ga samen...
(Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day, in Ken je vak! VVP 6-2020) Uw klanten willen uiteindelijk veel vermogen, weinig kosten en zo min mogelijk risico. Als u aan...
Ik beloof je meer én blijere klanten
(Marketing door Joost Tieland, Brand New Day, in VVP 5-2020) Het frustrerende van dienstverlening? Het heeft iets ongrijpbaars. Anders dan een fysiek product kenmerkt...
Usain Bolt op yoga retraite in nieuwe Europese campagne Allianz Direct
Nadat de samenwerking met de snelste man ter wereld van start ging begin dit jaar, komt Allianz Direct nu met een nieuwe Europese campagne voor woonverzekeringen...
Kansen tijdens de coronacrisis
(Door Joost Tieland, Brand New Day) Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite: We...