Onderzoek naar klantgerichtheid intermediair van start

focus op klant zwart wit afbeelding

Het trendonderzoek 2018 naar de klantgericht van het intermediair is van start gegaan. Intermediairs wordt vriendelijk verzocht een korte vragenlijst in te vullen. Het onderzoek wordt uitgevoerd door Adviesbureau Fred de Jong, in samenwerking met SparklingCRM en MCH Consultancy en de reacties worden anoniem verwerkt. Het invullen duurt ongeveer 10 minuten. Adviseurs kunnen na afloop van het onderzoek het rapport met de belangrijkste uitkomsten ontvangen als zij hun e-mail adres invullen.

Binnen de intermediaire markt wordt een cultuuromslag nagestreefd van productgedreven verkoop naar meer klantgerichte advisering. De wetgever heeft daartoe verschillende maatregelen getroffen. Binnen de financiële sector is het thema ‘Klantbelang centraal’ veel besproken. Om een beter beeld te krijgen van de mate van klantgerichtheid binnen het intermediaire kanaal, stellen de initiatiefnemers het intermediair een aantal vragen. Op deze manier wordt er beter inzicht verkregen in de betekenis van klantgerichtheid bij het intermediair en helpen adviseurs hun collega's door hen een spiegel voor te houden. De resultaten van dit onderzoek worden ter beschikking gesteld aan de markt en dragen hopelijk bij aan een nog klantgerichtere intermediaire markt.

Tevens organiseren Adviesbureau Fred de Jong, SparklingCRM, MCH Consultancy en vakblad VVP op 29 mei in Vergader- en Congrescentrum De Schakel in Nijkerk een congres over klantgerichtheid in de intermediaire markt. Tijdens dit congres zullen de resultaten worden gepresenteerd. De onderwerpen uit het trendonderzoek worden vervolgens nader belicht door verschillende sprekers, ieder vanuit hun eigen perspectief. Wie meedoet aan het onderzoek, kan zich met korting aanmelden.

Reactie toevoegen

 

Reacties

arjan cornelisse - VVP 1 maart 2018

Beste Robert en Camiel, Dank voor jullie enthousiaste reactie! Alle ontvangers van de VVP nieuwsbrief ontvangen hiervoor binnenkort een verzoek voor deelname aan het onderzoek. Met vriendelijke groet, Arjan Cornelisse

Camiel Slot - Vrieling Adviesgroep 28 februari 2018

Graag meld ik mij aan voor het onderzoek. Mvg, Camiel Slot

Robert Meijer - SPA assurantien 28 februari 2018

Goedemiddag, Namens SPA assurantien wil ik mij graag aanmelden voor het onderzoek. Met vriendelijke groet Robert Meijer

Meer over
Klantgerichtheid in een digitale samenleving

Klantgerichtheid in een digitale samenleving

Financieel advies blijft belangrijk ook, of juist, in een samenleving die steeds verder gedigitaliseerd wordt. Voor het intermediair is het daarom ook belangrijk...