Klantgerichtheid in een digitale samenleving
Het duurt nog geen 10 minuten om de vragenlijst in te vullen. Het onderzoek wordt uitgevoerd door Adviesbureau Fred de Jong, in samenwerking met SparklingCRM en MCH Consultancy en de reacties worden anoniem verwerkt. Adviseurs kunnen na afloop van het onderzoek het rapport met de belangrijkste uitkomsten ontvangen als zij hun e-mail adres invullen.
Binnen de intermediaire markt wordt een cultuuromslag nagestreefd van productgedreven verkoop naar meer klantgerichte advisering. De wetgever heeft daartoe verschillende maatregelen getroffen. Binnen de financiële sector is het thema ‘Klantbelang centraal’ veel besproken. Om een beter beeld te krijgen van de mate van klantgerichtheid binnen het intermediaire kanaal, stellen de initiatiefnemers het intermediair een aantal vragen. Op deze manier wordt er beter inzicht verkregen in de betekenis van klantgerichtheid bij het intermediair en helpen adviseurs hun collega's door hen een spiegel voor te houden. De resultaten van dit onderzoek worden ter beschikking gesteld aan de markt en dragen hopelijk bij aan een nog klantgerichtere intermediaire markt.
Tevens organiseren Adviesbureau Fred de Jong, SparklingCRM, MCH Consultancy en vakblad VVP op 29 mei in Vergader- en Congrescentrum De Schakel in Nijkerk een congres over klantgerichtheid in de intermediaire markt. Tijdens dit congres zullen de resultaten worden gepresenteerd. De onderwerpen uit het trendonderzoek worden vervolgens nader belicht door verschillende sprekers, ieder vanuit hun eigen perspectief. Wie meedoet aan het onderzoek, kan zich met korting aanmelden.
Reactie toevoegen
Meer over
Financieel adviseur mag geen cruciaal beroep zijn
(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Nederland telt ruim 85. 000 adviseurs met een Wft-diploma. In hoeverre hebben deze adviseurs een cruciaal beroep? Eigenlijk...
Onderzoek naar toekomst van intermediair
MCH Consultancy en Adviesbureau Fred de Jong zijn in samenwerking met VKG onderzoek gestart naar detoekomst van het intermediair. Zij roepen adviseurs op aan het...
(Björn Bierhaalder, MCH Consultancy, in Ken je vak! VVP 6-2020) Vroeger speelde ik met mijn vrienden het spelletje ‘De omgekeerde wereld’. Een...
Het overlijdensrisico verzekeren: een kwestie van verantwoordelijkheid nemen
(Partner in Kennis Scildon VVP 5-2020) Kunnen de financiële gevolgen die ontstaan na overlijden van een kostwinner voldoende worden opgevangen door nabestaanden...
(De omslag door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy, in Ken je vak! VVP 5-2020) Afgelopen zomer brandde het bedrijf van mijn buurman tot de grond af. Vindt...
BNP Paribas Cardif: "Bewustzijn over hypotheekverzekeringen niet hoog genoeg"
Uit recent onderzoek in opdracht van BNP Paribas Cardif blijkt dat veel Nederlandse consumenten geen idee hebben waarvoor zij zijn verzekerd met betrekking tot waarschijnlijk...
Scildon: met name huurders beter voorlichten over financiële gevolgen vooroverlijden
In Nederland overlijden jaarlijks ruim 150.000 mensen. Uit onderzoek dat is uitgevoerd door Fred de Jong en Björn Bierhaalder in opdracht van Scildon blijkt...
(Door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy) Tijdens de coronacrisis hebben we In korte tijd onze ‘mentale legacy’ doorbroken. We hebben veranderingen...
De crisis zorgt voor het gevoel van verbondenheid en elkaar helpen in moeilijke omstandigheden. En laat zien dat ingebakken waarheden over werk heel snel kunnen...
Van tussenpersoon naar financieel regisseur
De intermediaire markt krimpt in aantal kantoren. Op dit moment zijn er nog net iets meer dan 6.000 intermediairs actief. Hoewel ze allemaal te boek staan als...