Klantgerichtheid in een digitale samenleving

Klantfocus 2018 event

Financieel advies blijft belangrijk ook, of juist, in een samenleving die steeds verder gedigitaliseerd wordt. Voor het intermediair is het daarom ook belangrijk om de klant via de digitale weg goed te kunnen bereiken (en andersom natuurlijk ook). In het Trendonderzoek Klantgerichtheid wordt gevraagd naar de manier waarop het intermediair klantgericht is in een digitale omgeving. In hoeverre wordt bijvoorbeeld gebruik gemaakt van social media om met klanten te communiceren. Doe mee aan het trendonderzoek 2018. Met jouw hulp wordt er beter inzicht verkregen in de betekenis van klantgerichtheid bij het intermediair. Wie mee doet,krijgt de onderzoeksresultaten toegestuurd.
 

Het duurt nog geen 10 minuten om de vragenlijst in te vullen. Het onderzoek wordt uitgevoerd door Adviesbureau Fred de Jong, in samenwerking met SparklingCRM en MCH Consultancy en de reacties worden anoniem verwerkt. Adviseurs kunnen na afloop van het onderzoek het rapport met de belangrijkste uitkomsten ontvangen als zij hun e-mail adres invullen.

Binnen de intermediaire markt wordt een cultuuromslag nagestreefd van productgedreven verkoop naar meer klantgerichte advisering. De wetgever heeft daartoe verschillende maatregelen getroffen. Binnen de financiële sector is het thema ‘Klantbelang centraal’ veel besproken. Om een beter beeld te krijgen van de mate van klantgerichtheid binnen het intermediaire kanaal, stellen de initiatiefnemers het intermediair een aantal vragen. Op deze manier wordt er beter inzicht verkregen in de betekenis van klantgerichtheid bij het intermediair en helpen adviseurs hun collega's door hen een spiegel voor te houden. De resultaten van dit onderzoek worden ter beschikking gesteld aan de markt en dragen hopelijk bij aan een nog klantgerichtere intermediaire markt.

Tevens organiseren Adviesbureau Fred de Jong, SparklingCRM, MCH Consultancy en vakblad VVP op 29 mei in Vergader- en Congrescentrum De Schakel in Nijkerk een congres over klantgerichtheid in de intermediaire markt. Tijdens dit congres zullen de resultaten worden gepresenteerd. De onderwerpen uit het trendonderzoek worden vervolgens nader belicht door verschillende sprekers, ieder vanuit hun eigen perspectief. Wie meedoet aan het onderzoek, kan zich met korting aanmelden.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Betekenisvol zijn voor klanten

Betekenisvol zijn voor klanten

We zitten in een ontwikkeling van de verzekeringsadviseur op de fiets naar automatisering van de administratieve processen, naar digitalisering van klantgerichte...

Duivels dilemma in de hypotheekpraktijk

Duivels dilemma in de hypotheekpraktijk

Heb jij wel eens meegemaakt dat iemand alleen zaken met je wil doen, onder voorwaarden dat je afwijkt van de normen? Hoe ga je om met dit dilemma? Stap je over je...

Workshop ethische dilemma's in de financiële sector

Workshop ethische dilemma's in de financiële sector

De stichting New Financial Forum organiseert op 14 juni samen met Björn Bierhaalder (Make Change Happen), company purpose coach Tamara Ronteltap en rechtsfilosoof...

Haaks op de mores: tips voor financieel adviseurs

Haaks op de mores: tips voor financieel adviseurs

Manifesto is geen traditionele accountant. Met het verzorgen van de administratie alleen maak je namelijk allang het verschil niet meer. Hoe dan wel? Door persoonlijk...

Klantgerichtheid volgens de AFM

Klantgerichtheid volgens de AFM

Wat wil de klant? Er zijn weinig sectoren waar deze vraag zo van belang is als de financiële dienstverlening. De impact van een niet-passende aov of hypotheek...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe het...

Wiertsema: “Regelklimaat moet adviesvriendelijker”

Wiertsema: “Regelklimaat moet adviesvriendelijker”

“Het regelklimaat dient adviesvriendelijker te worden”, aldus Enno Wiertsema, algemeen directeur Adfiz, tijdens het congres ‘Klantgerichtheid intermediair’...

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Kansen genoeg voor adviseurs en verzekeraars. Het is niet alleen de verzekeringswereld die verandert, ook de financiële situatie van klanten verandert. De...

Klantkennis sleutel tot succes

Klantkennis sleutel tot succes

Het intermediair staat dichtbij de klant, heeft vaak een lokale functie en de waardepropositie is bijna altijd die van customer intimacy. Toch is er voor het intermediair...

Naar een klantgerichte cultuur

Naar een klantgerichte cultuur

De assurantietussenpersoon is tevreden over zijn eigen klantgerichtheid, maar is veel minder te spreken over de klantgerichtheid van zijn businesspartners. Dat...