Turien & Co verwerft KKV

Turien & Co KKV

Turien & Co. Assuradeuren heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) behaald. Turien is daarmee de enige volmachthouder die dit Keurmerk momenteel houdt. Ron van Kesteren, directeur van de Stichting toetsing verzekeraars: "Het is goed dat ook gevolmachtigden het Keurmerk aanvragen én behalen; dat draagt bij aan meer klantgerichtheid in de verzekeringsbranche."

Om volmachtbedrijven te toetsen, hanteert de Stichting dezelfde normen als bij verzekeraars. Van Kesteren: "De klant maakt geen onderscheid tussen verzekeraars en gevolmachtigden, dus doen wij dat ook niet. Met het Keurmerk bewijzen gevolmachtigden dat zij de klant minstens met dezelfde kwaliteit bedienen als verzekeraars met het Keurmerk dat doen."

Op de foto van de uitreiking van links naar rechts: Jan Hamburger (Turien), Femke Bakker (Turien), Ron van Kesteren (Stv), Peter van Geijtenbeek (Turien) en Maika Mak (Turien).

 

Reactie toevoegen

 
Lees meer over
Laat productdenken los en pak je rol als regisseur

Laat productdenken los en pak je rol als regisseur

Het intermediair denkt doorgaans nog te veel in producten, terwijl een glansrol als financieel regisseur lonkt, zo stelt Fred de Jong (Adviesbureau Fred de Jong)...

Haaks op de mores: tips voor financieel adviseurs

Haaks op de mores: tips voor financieel adviseurs

Manifesto is geen traditionele accountant. Met het verzorgen van de administratie alleen maak je namelijk allang het verschil niet meer. Hoe dan wel? Door persoonlijk...

Klantgerichtheid volgens de AFM

Klantgerichtheid volgens de AFM

Wat wil de klant? Er zijn weinig sectoren waar deze vraag zo van belang is als de financiële dienstverlening. De impact van een niet-passende aov of hypotheek...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe het...

Provisieverbod verbetert klantgerichtheid niet

Provisieverbod verbetert klantgerichtheid niet

Financieel adviseurs vinden niet dat het provisieverbod  hun kantoor klantgerichter heeft gemaakt. Slechts een handvol van de 170 ondervraagde adviseurs reageert...

Adviseur kan nog veel meer uit klantcontact halen

Adviseur kan nog veel meer uit klantcontact halen

Het intermediair heeft een duidelijke lokale functie en moet het dan ook van persoonlijk contact hebben. Toch kan de financieel adviseur nog meer uit zijn klantcontact...