United Insurance voordelig met Delta Lloyd zorgpolis

Jorg Roodbeen

Voor het elfde jaar op rij is United Insurance (de internetaanbieder van Klap) de voordeligste aanbieder van de Delta Lloyd zorgverzekering.

De premie voor de zorgverzekering van United Insurance voor 2017 bedraagt 105,41 euro per maand. Het betreft de restitutiepolis van Delta Lloyd met 9 procent korting op de basisverzekering. De korting op de aanvullende pakketten bedraagt 20 procent. "De keuze voor de restitutiepolis van Delta Lloyd sluit aan op de missie van United Insurance om consumenten uitsluitend de beste kwaliteit tegen de beste prijs te leveren", zegt directeur Jorg Roodbeen.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Jorg Roodbeen - 22 november 2016

Beste Koos, Complimenten voor jouw variaties op het thema Klap! Wat mij opvalt in jouw reactie is dat je de oplossing niet bij jezelf zoekt. In willekeurige volgorde schort er iets aan verzekeraars, consumenten, regelgevers en je concurrent. Mijn advies is om de ‘nieuwe realiteit’ te omarmen en daarop te anticiperen. Met United Insurance deden wij dat 11 jaar geleden door consumenten online voor zorg en simple risk te gaan bedienen. Met Klap hebben wij ruim 5 jaar hard aan de kar getrokken om van een krimpend bedrijf weer een groeiend bedrijf te zijn in de zakelijke markt. En met een gemiddeld tevredenheidscijfer van een 8,4 lijken we er ook in te slagen dat op een prettige manier te doen. Wist je overigens dat bijna 95% van de groei in onze zorgverzekeringen overstappers zijn van een andere zorgverzekeraar en dat slechts een klein deel overstapt binnen de bestaande verzekeraar? En dat we naast Delta Lloyd ook een heel concurrerend aanbod van ONVZ hebben? Met deze 2 zorgverzekeraars is voor iedere consument een uitstekende verzekering tegen een scherpe prijs bereikbaar! En dat is waar we voor staan. Hartelijke groet, Jorg

Albert van der Poll - 21 november 2016

Wat voor gevoel heeft een gewone adviseur die die kortingen niet heeft dan bij Delta Lloyd? Je gaat je klant dan toch niet DL adviseren?

Berend Tooms - 21 november 2016

Opportunistisch gedrag van aanbieders. Het is niet sinds gisteren of vandaag. Komt het geld van links, dan draait de nek die kant op en iets later van rechts....... vul maar in. Door de jaren heen blijkt dit vaak gebaseerd op een vermoeden, niets meer en ook niet minder. Het is maar hoe de marketeers de directie in hun koffie hebben laten roeren. Het zijn er maar weinig die stevig genoeg in hun schoenen staan om aan die verleiding weerstand te kunnen bieden. Je kunt het marktwerking noemen, maar ook een trucje om handel te kunnen drijven. Hoe lang gaat dat duren? Als Jos de Blok, straks op VWS zit (ja, ik gruwel er (ook) van) krijgen we één groot ziekenfonds. Kan ook iemand anders zijn, maar kan niet lang duren. Alle discussie in één keer van tafel. We gaan het zien, maar ik wil er wel wat op inzetten. Zeker als "we" zo doorgaan.

Koos Guijt - 21 november 2016

Dag Jorg, bedankt voor je sympathieke reactie, maar de kern van mijn opmerkingen ontgaat je. Jouw aanbod is niet anders dan het mijne, want het gaat om dezelfde DL-polis, waarbij de service bij Klap waarschijnlijk wordt gemarginaliseerd. Dat dit in de markt gebeurt dat zij zo, maar dat is wel een zorgenkindje. Ik vraag mij af of een organisatie als de AFM met deze ontwikkeling gelukkig zou moeten zijn, tenzij het nieuwe motto is: ‘de aanbieder centraal; de klant marginaal’. In de praktijk blijken simple-risks niet altijd even simpel te zijn. Zo regel ik veel dingen voor mijn klanten die zij zelf bij een maatschappij niet voor elkaar kunnen krijgen. Een ander simpel voorbeeld: Ik kwam eens bij een (goed opgeleide) man die voor zijn gezin een AVP voor alleenstaanden had gesloten. Hij was waarschijnlijk een prijskoper. Waar het mij om gaat is dat Klap DL-zorgpolissen kan aanbieden met zeer hoge kortingen. Dit gebeurt zonder dat er sprake is van een ander label, een ander verkoopkanaal of (wellicht) een volmacht. Deze kortingen zijn zelfs veel hoger dan die DL Zorg zelf aanbiedt op haar internetsite. Stel ik heb een klant een DL-polis geadviseerd en daarin bemiddeld of een polis behoort tot mijn portefeuille en ik heb al het werk gedaan. Vervolgens leest deze klant op de site van Klap: “Bent u al bij DL verzekerd? Gebruik het online formulier voor direct de hoogste korting en stap over zonder gedoe.” Dan profiteert Klap gratis van het werk van anderen. Dat is een vorm van ‘klaploperij’. En is het een slimme zet, commercieel en bedrijfseconomisch gezien, dat DL zo’n deal sluit? DL denkt wellicht ‘twee vliegen in één klap te vangen’: meer omzet en minder provisie. Daar is echter wel bulk voor nodig. Dat lukt maar ten dele als die bulk moet komen uit polissen die verschuiven van adviseur A naar tussenpersoon B. DL jaagt dan wel adviseurs A tegen zich in het harnas. En zij zullen geen polissen meer sluiten bij DL. En wat gebeurt er als DL volgend jaar is overgenomen door NN. NN doet geen zorg meer. Die portefeuille is destijds overgeheveld naar ONVZ, waar op dit moment ook eigenaardige dingen gebeuren. Dan moet je op zoek naar een andere (zichzelf respecterende ?) slimme zorgverzekeraar. En als dat niet lukt, dan worden jouw verzekerden wel geconfronteerd met extreme premiestijgingen. Dan is de eerste klap, geen daalder meer waard! Tenslotte (als klap op de vuurpijl) begrijp ik niet dat VVP ruimte biedt voor dit soort reclame, want iets anders is het niet.

Jorg Roodbeen - 19 november 2016

Beste Koos, Dank voor jouw reactie. Ik kan jouw opmerking over klantje-pik echter niet plaatsen zeker niet in relatie tot wat ik wel en niet wil. Het is wat we hele dag in de hele wereld (ook de onze) doen. Als een consument zich beter voelt bij ons aanbod dan het jouwe dan is dat vrije marktwerking en hetzelfde geldt andersom. Jouw aanbod is anders dan het mijne. Overigens is het niet mijn ervaring dat consumenten veel persoonlijk advies nodig hebben voor de keuzen van een zorgverzekering. Met goede tools kunnen ze dat uitstekend en doen ze het liever zelf. Vaak op tijdstippen dat onze kantoren helemaal niet geopend zijn. En als ze dan wel hulp nodig hebben dan zijn wij er via alle denkbare middelen, zoals telefoon, chat en whatsapp. De zorgverzekering net als de simple risk schadeverzekeringen allang verworden tot een commodity voor een groot deel van de consumentenmarkt. Tegelijkertijd realiseer ik me dat jouw doelgroep een andere is dan de mijne. En dat onze beleving derhalve verschilt. Ik wens iedereen een mooi zorgseizoen! Hartelijke groet, Jorg

NN krijgt boete van 4 ton voor overtreden provisieregels

NN krijgt boete van 4 ton voor overtreden provisieregels

De AFM heeft een boete van € 400.000 opgelegd aan Nationale-Nederlanden Schade vanwege het overtreden van provisieregels. In augustus 2016 heeft Delta Lloyd...

Leven- en schadebedrijf NN in de lift

Leven- en schadebedrijf NN in de lift

NN Group heeft in het vierde kwartaal van 2018 een resultaat geboekt van 343 miljoen euro (347 miljoen euro een jaar eerder). Dit is onder meer te danken aan en...

Grote volgende stap bij integratie Delta Lloyd in NN

Grote volgende stap bij integratie Delta Lloyd in NN

NN Group heeft van DNB de toestemming gekregen voor de juridische fusie van Delta Lloyd Leven met NN Leven en Delta Lloyd Schade met NN Schade. De fusies gelden...

Zorgpremie al met 75 procent gestegen

Zorgpremie al met 75 procent gestegen

De zorgpremies van verzekerden die géén gebruik maken van hun (basis)zorgverzekering en dus niet het eigen risicobedrag betaald hebben, zijn in de...

Intermediair: Stad Holland beste zorgverzekeraar

Intermediair: Stad Holland beste zorgverzekeraar

Het intermediair vindt Stad Holland de beste zorgverzekeraar (8,4), gevolgd door ONVZ (7,7) en De Amersfoortse (7,3). Dit blijkt uit het jaarlijks Zorgonderzoek...

Delta Lloyd stuwt winst NN Group omhoog

Delta Lloyd stuwt winst NN Group omhoog

De nettowinst van NN Group steeg in het vierde kwartaal van 2017 van 148 naar 700 miljoen euro. De netto winst over heel 2017 steeg met 77,5 procent naar 2,1 miljard...

Dupi lijft CAR portefeuille Delta Lloyd in

Dupi lijft CAR portefeuille Delta Lloyd in

Dupi Group heeft de CAR Beursportefeuille van Delta Lloyd overgenomen. Ook is een aantal medewerkers overgegaan naar het in Rotterdam gevestigde verzekeringsbedrijf. Delta...

Partnership NN en Voogd & Voogd

Partnership NN en Voogd & Voogd

Nationale-Nederlanden en Voogd & Voogd willen vanaf de zomer van 2018 samenwerken op het gebied van particuliere schadeverzekeringen. NN blijft risicodrager...

Delta Lloyd wint SponsorRing

Delta Lloyd wint SponsorRing

NN Group heeft de gouden SponsorRing 2017 gewonnen in de categorie Langlopende sponsorships voor de bijdrage van Delta Lloyd aan de watersport. Het ging om een...

Uitstekend derde kwartaal voor NN Group

Uitstekend derde kwartaal voor NN Group

NN Group zag in het derde kwartaal van 2017 de nettowinst toenemen van 436 naar 734 miljoen euro met name door de verkoop van een grote hoeveelheid staatsleningen. Het...