Viervijfde kantoren incasseert directe beloning zelf

Uitvaart 1 (kerkhof)

Bijna 80 procent van de kantoren incasseert de directe beloning zelf en wil dit ook blijven doen. Dat blijkt uit Monuta-onderzoek.

Monuta: "De belangrijkste redenen zijn: zelf de controle willen houden over de administratie (38 procent), liever zelf willen factureren (32 procent) en uitbesteden is te duur (20 procent). De kantoren die het incassotraject wel hebben uitbesteed, doen dit hoofdzakelijk omdat zij zich alleen willen richten op het adviseren en bemiddelen of omdat zij het administratieve proces te arbeidsintensief vinden. De tevredenheid over de incassobedrijven is overigens zeer groot." Het aanbieden van een uitvaartverzekering gebeurt in 70 procent van de gevallen als los product en in de overige gevallen als onderdeel van een abonnement. 85 procent van de intermediairs rekent een vast tarief voor het advies over een uitvaartverzekering. Het gemiddelde tarief dat voor het advies en de bemiddeling in rekening wordt gebracht is 194,50 euro. Daarnaast werkt 8 procent van de intermediairs op uurbasis. Het gemiddelde tarief dat men op uurbasis in rekening brengt is 157,28 euro.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Campagne Monuta in teken van mooie herinneringen

Campagne Monuta in teken van mooie herinneringen

Mooie herinneringen staan centraal in de nieuwe campagne van Monuta, die samen met N=5 is ontwikkeld. Monuta wil met haar campagnes Nederland bewuster maken van...

Monuta wijzigt voorwaarden gratis kinderverzekering

Monuta wijzigt voorwaarden gratis kinderverzekering

Monuta heeft de voorwaarden rondom de gratis kinderverzekeringen verruimd. Voor deze verzekering geldt sinds 2012 een wachttijd van drie maanden. "We kregen regelmatig...

Loyson voorzitter RvC Monuta

Loyson voorzitter RvC Monuta

Franswillem Briët treedt na acht jaar af als commissaris en voorzitter van de RvC van Monuta. Pieter Loyson zal vanaf 24 september toetreden als commissaris...

Vooral jongeren kijken nauwelijks om naar uitvaartpolis

Vooral jongeren kijken nauwelijks om naar uitvaartpolis

De helft van de Nederlanders met een uitvaartverzekering heeft geen idee waarvoor ze precies verzekerd zijn en tweederde controleert dit zelden of nooit. Vooral...

Klant mist nazorg

Klant mist nazorg

Klanten weten onvoldoende wat ze verzekerd hebben. Ze missen nazorg en ze willen bij de communicatie kunnen kiezen tussen digitaal en papier. Dat zijn enkele van...

Beleggingsopbrengsten kleuren resultaat Monuta zwart

Beleggingsopbrengsten kleuren resultaat Monuta zwart

Monuta zag de omzet in 2017 groeien met 14 procent naar 330 miljoen euro. Het nettoresultaat steeg van 7,8 naar 32,6 miljoen euro, voornamelijk door hogere beleggingsopbrengsten....