Viervijfde kantoren incasseert directe beloning zelf

Uitvaart 1 (kerkhof)

Bijna 80 procent van de kantoren incasseert de directe beloning zelf en wil dit ook blijven doen. Dat blijkt uit Monuta-onderzoek.

Monuta: "De belangrijkste redenen zijn: zelf de controle willen houden over de administratie (38 procent), liever zelf willen factureren (32 procent) en uitbesteden is te duur (20 procent). De kantoren die het incassotraject wel hebben uitbesteed, doen dit hoofdzakelijk omdat zij zich alleen willen richten op het adviseren en bemiddelen of omdat zij het administratieve proces te arbeidsintensief vinden. De tevredenheid over de incassobedrijven is overigens zeer groot." Het aanbieden van een uitvaartverzekering gebeurt in 70 procent van de gevallen als los product en in de overige gevallen als onderdeel van een abonnement. 85 procent van de intermediairs rekent een vast tarief voor het advies over een uitvaartverzekering. Het gemiddelde tarief dat voor het advies en de bemiddeling in rekening wordt gebracht is 194,50 euro. Daarnaast werkt 8 procent van de intermediairs op uurbasis. Het gemiddelde tarief dat men op uurbasis in rekening brengt is 157,28 euro.

 

Reactie toevoegen

 
Vooral jongeren kijken nauwelijks om naar uitvaartpolis

Vooral jongeren kijken nauwelijks om naar uitvaartpolis

De helft van de Nederlanders met een uitvaartverzekering heeft geen idee waarvoor ze precies verzekerd zijn en tweederde controleert dit zelden of nooit. Vooral...

Klant mist nazorg

Klant mist nazorg

Klanten weten onvoldoende wat ze verzekerd hebben. Ze missen nazorg en ze willen bij de communicatie kunnen kiezen tussen digitaal en papier. Dat zijn enkele van...

Beleggingsopbrengsten kleuren resultaat Monuta zwart

Beleggingsopbrengsten kleuren resultaat Monuta zwart

Monuta zag de omzet in 2017 groeien met 14 procent naar 330 miljoen euro. Het nettoresultaat steeg van 7,8 naar 32,6 miljoen euro, voornamelijk door hogere beleggingsopbrengsten....

Klant mist nazorg

Klant mist nazorg

Klanten weten onvoldoende wat ze verzekerd hebben. Ze missen nazorg en ze willen bij de communicatie kunnen kiezen tussen digitaal en papier. Dat zijn enkele van...

"Klantgerichtheid verzekeraars steeds beter"

"Klantgerichtheid verzekeraars steeds beter"

Keurmerkhouders verbeteren de dienstverlening aan de klant continu, zo blijkt uit het thema-onderzoek Kwaliteitsverbetering van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Directeur...

Advieskosten uitvaartverzekering: vaste fee wint terrein

Advieskosten uitvaartverzekering: vaste fee wint terrein

Het overgrote deel van alle intermediairs brengt een eenmalig vaste fee in rekening voor hun advies over de financiering van uitvaartkosten. Dat blijkt uit de jaarlijkse...

Quinten Fraai nieuwe directievoorzitter Monuta

Quinten Fraai nieuwe directievoorzitter Monuta

Quinten Fraai (51) wordt per 1 februari 2018 benoemd als nieuwe directievoorzitter van Monuta. Hij volgt Gert-Hein de Heer op die in 2012 aantrad als directievoorzitter. Fraai...

Monuta-volmacht voor Centraal Volmachtbedrijf

Monuta-volmacht voor Centraal Volmachtbedrijf

Monuta heeft een volmacht verleend aan het Centraal Volmachtbedrijf. Samen met Patrick van der Fluit (VDF Verzekeringen uit ’s-Hertogenbosch) en Huub Scharenborg...

Monuta Helpt nieuwe naam Monuta Charity Fund

Monuta Helpt nieuwe naam Monuta Charity Fund

Monuta Helpt is de nieuwe naam van het Monuta Charity Fund. Sinds 1999 ondersteunt Monuta via het fonds veel initiatieven. Het belangrijkste doel van Monuta Helpt...

Nederlanders leggen uitvaartwensen niet vast

Nederlanders leggen uitvaartwensen niet vast

Zeventig procent van de Nederlanders heeft de eigen uitvaartwensen niet vastgelegd. En drie op de tien Nederlanders hebben vrienden of kennissen die ze liever niet...