Visie 2019 Natasja Naron: adviseren over wat écht belangrijk is

Natasja Naron 2018

"Als de adviessector de diepere laag gaat pakken, verwacht ik een grote impact", stelt Natasja Naron (Gabriël Financiële Bescherming) in de VVP-reeks waarin VVP bedrijfstakgenoten vraagt wat zij de adviessector in 2019 toewensen.

Welke verandering heeft in 2019 de meeste impact op de adviessector?

"Er kan steeds meer via internet worden afgesloten. Maar voor het bespreekbaar maken van dromen, diepe wensen en persoonlijkheid, waar het financieel advies op wordt afgestemd, is persoonlijk financieel advies nodig. Als de adviessector deze diepere laag gaat pakken, verwacht ik een grote impact. Dan kun je geld pas echt laten bijdragen aan meer geluk en tevredenheid."

Welke verandering gun je de adviessector om de missie (van waarde zijn en blijven voor klanten) ook in 2019 waar te maken?

"Voor events als het kopen van een huis wordt redelijk makkelijk een adviseur ingehuurd. Terwijl wij het meest waarde kunnen toevoegen in een situatie waar niet zozeer een grote verandering optreedt. Dan kan je in alle rust praten over wat voor mensen belangrijk is en adviseren hoe je geld zo goed mogelijk kan inzetten om dat te bereiken. Ik gun dat juist deze adviezen toegankelijker worden. Bijvoorbeeld door de advieskosten aftrekbaar te maken of subsidies te verstrekken voor mensen die dit niet kunnen betalen."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Pieter van Stratum - Gepensioneerd 10 januari 2019

Top visie! De mens achter de klant centraal blijven stellen.

Meer over
Visie 2019 Bob Klijn: krijg de klanten die je verdient

Visie 2019 Bob Klijn: krijg de klanten die je verdient

Zorg dat de klant je meerwaarde als adviseur voelt, proeft, beleeft. Aldus Bob Klijn (partner Herenvest) in de VVP-reeks Visie 2019 op VVP Online. Welke verandering...

Visie 2019 Indra Frishert: 100 procent eerlijk en duurzaam

Visie 2019 Indra Frishert: 100 procent eerlijk en duurzaam

"Samen maken we de norm voor een 100 procent eerlijke financiële wereld." Aldus Indra Frishert (Dazure) in de reeks Visie 2019 op VVP Online. Welke verandering...

Visie 2019 Jeannette Veldsink: aantrekkingskracht vergroten

Visie 2019 Jeannette Veldsink: aantrekkingskracht vergroten

Vergroten van de aantrekkingskracht van de sector voor klantgerichte, gedreven adviseurs is een van de zaken die aandacht verdienen in 2019, aldus Jeannette...

Visie 2019 Gert-Jan Bunt: focus op de echte toegevoegde waarde

Visie 2019 Gert-Jan Bunt: focus op de echte toegevoegde waarde

Focus op de echte toegevoegde waarde van de adviseur: persoonlijk contact en onafhankelijk advies. Daar gaat het in 2019 om, meent Gert-Jan Bunt (ASR) in de VVP-reeks...

Visie 2019 Bernardo Walta: hoeveel klantcontact heeft u vandaag?

Visie 2019 Bernardo Walta: hoeveel klantcontact heeft u vandaag?

De optimale toepassing van technologie bestaat alleen in combinatie met de kracht van de adviseur: klantcontact. Aldus Bernardo Walta (De Goudse) in de VVP-reeks...

Visie 2019 Ewald Bary: eigen rol weer pakken

Visie 2019 Ewald Bary: eigen rol weer pakken

"Ruimte en keuzes zullen er toe leiden dat de adviessector weer zijn eigen rol kan pakken", meent Ewald Bary (Lindenhaeghe) in de VVP-reeks waarin VVP bedrijfstakgenoten...