Voogd & Voogd, Flexfront, Hypotheekadviseur en Krediet Makelaar beste serviceproviders

Jurjen Oosterbaan zw 2017

Voogd & Voogd, Flexfront, de Hypotheekadviseur en de Krediet Makelaar zijn de best presterende serivceproviders van 2017, zo blijkt uit onderzoek van Bureau DFO.

Biureau DFO onderzoekt jaarlijks hoe de gebruikers van serviceproviders de dienstverlening waarderen. In de editie van 2017 geven advieskantoren aan dat de dienstverlening van serviceproviders voor hen relevant bijdraagt aan het door hun kantoren behaalde rendement. Met name hypotheekadviseurs hebben baat bij een serviceprovider. Zij geven dat hun rendement tussen de 24 en 37 procent hoger is dankzij de samenwerking. Bij schadekantoren is het rendement tussen de 22 en 26 procent hoger.

Gemiddeld stijgt de kwaliteit van de dienstverlening. De respondenten geven aan dat snelle en foutloze verwerking van aanvragen en mutaties de belangrijkste elementen in de waardering zijn. Dit wordt gevolgd door een goed werkend extranet en toegang tot een breder productassortiment tegen betere voorwaarden dan voor hen als individueel kantoor bereikbaar is.

 

WINNAARS

Winnaar bij de grote serviceproviders schade is Voogd & Voogd. In vergelijking met 2016 is Voogd & Voogd in 25 van de 34 dienstverleningsaspecten gestegen. Het is vooral de online inzage in de portefeuille, de ruime keuze voor verzekeringen ten behoeve van de particuliere markt en de kwaliteit van de administratieve verwerking die hoog scoren.

Flexfront is koploper bij de grote serviceproviders hypotheken. Flexfront scoort bij deelnemers hoog op aspecten van expertise en communicatie. In vergelijking met 2016 zijn vooral de waarderingen voor de online omgeving waarbinnen deelnemers met FlexFront communiceren voor aanvragen en mutaties sterk gestegen.

De Hypotheekadviseur wint in de categorie kleine serviceproviders hypotheken. De Hypotheekadviseur weet net als in 2016 op vrijwel alle aspecten van dienstverlening hoge waarderingen bij haar deelnemers te behalen. In 2017 is vooral sterke vooruitgang geboekt in het online bieden van inzake inzage in lopende aanvragen, bieden van technische ondersteuning met betrekking tot software en webapplicaties, etc.

De Krediet Makelaar is winnaar in de categorie serviceproviders kredieten. Het aantal serviceproviders op het gebied van consumptief krediet is beperkt. Al drie jaar op rij wordt De Krediet Makelaar door haar deelnemers als hoogste gewaardeerd. In vergelijking met 2016 heeft De Krediet Makelaar de algemene waardering van 8,7 in 2017 weten te handhaven.

 

KRACHT EN KLEINSCHALIGHEID
“De kracht van het Nederlandse intermediair is enerzijds de kwaliteit en integriteit en anderzijds de lokale aanwezigheid en de korte lijnen met hun klanten", aldus Jurjen Oosterbaan Martinius, algemeen directeur Bureau DFO. "De kleinschaligheid waarbinnen veel kantoren succesvol werken zal naar onze verwachting ook in de komende jaren een belangrijke meerwaarde van het intermediair zijn. Tegelijkertijd is te dat wet en regelgeving de bedrijfsvoering sterk onder druk zet. Ook de transparantie van kosten en diensten dwingt kantoren te blijven investeren om zaken beter en sneller te doen. Wij taxeren dat serviceproviders in de komende jaren steeds belangrijker gaan worden bij de ondersteuning van de bedrijfsprocessen. De kwaliteit van de digitale omgeving en brede toegang tot de markt zal min of meer minimum eisen worden wil een serviceprovider kunnen functioneren. De onderscheidende kracht zal naar onze verwachting meer en meer komen te liggen op de ondersteuning van de bedrijfsvoering van het advieskantoor.”

Reactie toevoegen

 

Reacties

- 21 augustus 2017

Maar begrip voor aangesloten kantoren in nood heeft Voogd & Voogd niet. Dan nemen zij eenzijdige besluiten, heb je geen inzage meer in je eigen portefeuille en provisie en besluiten zij zelfs ook eenzijdig om de samenwerking te beeindigen, al je klanten zobder toestemming aan te schrijven, alle contracten zonder toestemming van de klant of mij te beeindigen en je zelfs te bestelen van je provisie inkonsten. En dan is er opeens geen enkele instantie waar je hierover kunt aankloppen: geen AFM, geen Kifid, helemaal niets. Dan moet je dus gaan procederen, terwijl je al niets meer had en zij jouw financiele positie ook nog eens extrs hebben ondermijnd. Bedankt Voogd & Voogd, terwijl jullie sinds 2000 jullie zakken hebben gevuld met mijn portefeuille en het prachtige schadeverloop. Dot gaat zeker nog een staartje krijgen.

- 16 augustus 2017

Wij werken met VKG. Ik ben dus benieuwd naar de complete lijst.

Meer over
Vakpaper Duurzaam Wonen

Vakpaper Duurzaam Wonen

Om hypotheekadviseurs te ondersteunen bij het begeleiden van hun klanten bij het verduurzamen van de woning en dit te integreren in het financieel advies is door...

Serie Actief Klantbeheer (8): actief klantbeheer komt op stoom

Serie Actief Klantbeheer (8): actief klantbeheer komt op stoom

"U kent ze wel, dit soort uitspraken: 'Actief beheer vind ik als adviseur echt heel belangrijk, maar ik kom er niet aan toe.' Of: 'Al jaren wordt er over gekletst,...

Bureau DFO pleit voor intensievere samenwerking adviseurs en serviceproviders

Bureau DFO pleit voor intensievere samenwerking adviseurs en serviceproviders

"Wij zijn er sterk voorstander van dat financieel advieskantoren, serviceproviders en softwarebedrijven intensief met elkaar gaan samenwerken om de vele uitdagingen...

"Harmonisering acceptatienormen bij brondata wenselijk"

"Harmonisering acceptatienormen bij brondata wenselijk"

Bureau DFO roept op tot harmonisatie van de acceptatienormen bij brondata. Het bureau in DFO Signalen: "Inmiddels werken meer dan 40 marktpartijen samen om het gebruik...

FlexFront biedt deelnemers eigen profiel op Hypotheekadvies.nl

FlexFront biedt deelnemers eigen profiel op Hypotheekadvies.nl

FlexFront biedt haar deelnemers een eigen profiel aan op Hypotheekadvies.nl. Michiel van der Linde, Commercieel Directeur van FlexFront: “Een consument begint...

Bureau DFO:  Scildon beste aanbieder ORV

Bureau DFO: Scildon beste aanbieder ORV

Scildon is volgens adviseurs de beste aanbieder Bancaire en Verzekeringslijfrente, gevolgd door TAF, Nationale-Nederlanden, Credit Life en Dazure.  Dit lijkt...

Bureau DFO: OAKK beste aanbieder Lijfrente

Bureau DFO: OAKK beste aanbieder Lijfrente

OAKK is volgens adviseurs de beste aanbieder Bancaire en Verzekeringslijfrente, gevolgd door Scildon en Brand New Day.  Dit lijkt uit onderzoek van Bureau DFO...

Serie Actief Klantbeheer (2): gedeelde data

Serie Actief Klantbeheer (2): gedeelde data

Actief Klantbeheer gaat nog beter met gedeelde data. Dit betoogt Michiel van der Linde, Commercieel Directeur  FlexFront, in de serie Actief Klantbeheer. "Dat...

Winnaars bekend DFO Performance onderzoek aanbieders 2023

Winnaars bekend DFO Performance onderzoek aanbieders 2023

Bureau DFO heeft de winnaars bekend gemaakt van zijn Performance onderzoek aanbieders 2023. Op basis van een gewogen gemiddelde, hebben de volgende aanbieders van...

Duizendste NTS-taxatie via FlexFront Taxatie Service

Duizendste NTS-taxatie via FlexFront Taxatie Service

FlexFront en Nationale Taxatie Service (NTS) vierden dat zij de duizendste taxatieaanvraag via de Taxatie Service van FlexFront hebben ontvangen. De taxatie werd...