VVP Event Communicatie: mensgericht werken kun je trainen

Rick de Jong 2018

Klantbelang centraal? Klant centraal? Klantgericht werken? Er wordt veel over geschreven. Een goed CRM-systeem helpt? Draait het echter niet altijd om de menselijke aspecten van je gesprekspartner? Iedereen zal daar volmondig ja op zeggen. Toch lukt het ons zeker niet altijd en misschien wel veel te weinig. Braintrainer Rick de Jong geeft op het VVP Event Communicatie van 28 november concrete tips hoe je dit kunt leren.

De Jong laat zien hoe je geheugen kunt trainen en hoe je door je geheugen te trainen een betere band kunt opbouwen met je klant, kunt zorgen voor meer loyaliteit en beter kunt inspelen op de behoeften van de klant.  De Jong heeft een Europees geheugenrecord op zijn naam staan. Uit zijn geheugen heeft hij 22612 decimalen van het wiskundig getal pi op volgorde opgenoemd. Hij is nummer 9 op de wereldranglijst.

Het VVP Kennisevent Communicatie biedt heldere tips en tools om voor de klant relevante en noodzakelijke informatie eenvoudig en helder uit te leggen. Mogelijke doelen: werving nieuwe klanten, behoud bestaande klanten en meer vertrouwen in het advieskantoor. Naast Rick de Jong geven Elisabeth Ferf en Rudy van Leeuwen (AFM) en Jurjen Oosterbaan Martinius hun inzichten over dit onderwerp. De deelnemers aan deze dag kunnen bovendien twee van de vier praktijkgerichte workshop bijwonen.

  • Communicatie buiten de lijnen door Silvia Janssen (Onkar Compliance)
  • Kansen en risico's social media voor advieskantoren door Karin van Geelen (Yellow Communications)
  • Heldere communicatie over de meerwaarde van je advisering en je beloning door Natasja Naron (Gabriël Financiële Bescherming)
  • Klanten vinden en binden door Maurice van den Hemel (Gewoon Lekker Leven)

VVP organiseert het Kennisevent Communicatie samen met BNP Paribas Cardif, De Goudse Verzekeringen en Nh1816 Verzekeringen. Het Event vindt plaats in het VNAB kennis- en ontmoetingscentrum, Rotterdam.

Meer informatie en inschrijvingen, klik HIER.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
VVP Event Communicatie: creëer verbinding

VVP Event Communicatie: creëer verbinding

  Communiceren is niet zo moeilijk, écht communiceren wel. Dat werd duidelijk op het VVP Event Communicatie. Waar het werkelijk om gaat, is het creëren...

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar....

Kansen social media voor advieskantoren

Kansen social media voor advieskantoren

Van social strategie naar een praktische (door)start van social media kanalen als twitter, facebook,linkedin en instagram. Karin van Geelen (oprichter Yellow Communications)...

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Hoe communiceer je helder over je meerwaarde van je advisering en je beloning. Adviseur Natasja Naron pakt dit op een hele bijzondere manier heel succesvol aan....

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Wat zijn de verschillende insights van compliant klantinformatie en waar moet je precies aan voldoen? Maar veel interessanter, wat als de regels je in de weg zitten?...

Vanuit CRM naar klantcontact  (extra workshop VVP Event Communicatie)

Vanuit CRM naar klantcontact (extra workshop VVP Event Communicatie)

"Wij doen onze activiteiten met altijd één doel voor ogen: het beter en mooier voor uw klant maken. Uw klanten zijn uw meest waardevolle bezit. Met...

VVP Event Communicatie: AFM geeft inzicht in toezicht op communicatie

VVP Event Communicatie: AFM geeft inzicht in toezicht op communicatie

Met welk oog kijkt de toezichthouder naar de communicatie van uw advieskantoor aan uw klanten? Welke concrete communicatietips biedt toezichthouder AFM voor adviseurs?...

VVP Event Communicatie: hoe communiceer je de waarde van vertrouwen?

VVP Event Communicatie: hoe communiceer je de waarde van vertrouwen?

Wat moeten klanten weten en hoe zorg je ervoor dat klanten vertrouwen hebben in de communicatie van je advieskantoor? Als geen ander weet Jurjen Oosterbaan Martinius...

AFM op VVP Event Communicatie

AFM op VVP Event Communicatie

Met welk oog kijkt de toezichthouder naar de communicatie van uw advieskantoor? Op 28 november geeft de AFM op het VVP Kennisevent Communicatie tips voor assurantiekantoren. Het...

De adviseur rijdt niet meer op een brommer

De adviseur rijdt niet meer op een brommer

"Wat vertel ik mijn klant?, Van krommunicatie naar effectieve communicatie". Dat is het thema van het event dat VVP op  28 november organiseert in Rotterdam....