"wat klanten van ons vinden, is belangrijker dan wat klanten kopen"

Ralph Nieuwland

"Wat klanten van ons vinden, is belangrijker dan wat klanten van ons kopen". Dat is het nieuwe credo van Obvion. Alles over het waarom en het hoe vertelt Ralph Nieuwland op de Nationale Dag Financiële Marketing van VVP, NIMA en De Baak.

Thema van deze enige vakdag voor financieel marketeers is 'Heartful Marketing', terug naar de basis van het marketingvak. Onder leiding van Ronnie Overgoor (een van de beste dagvoorzitters van Nederland) en met sprekers als  Tom de Bruyne (SUE Amsterdam), Paul Turken en vier excellente workshops is dialoog, kennisuitwisseling en inspiratie voor financieel marketeers gegarandeerd.

 

Workshops

De dag vindt plaats op Landgoed De Horst in Driebergen. De vier workshops:

1. Het geheim van marketing met hart en ziel (Maarten de Jong,  oprichter en tot 2006 directeur van het Department of Institutional Integrity bij de Wereldbank in Washington D.C.)

2. Naar een extreem klantgerichte financiële dienstverlener. Obvion heeft het afgelopen jaar het roer radicaal omgegooid richting een extreem klantgerichte organisatie. Credo is nu: 'Wat klanten van ons vinden is belangrijker dan wat klanten van ons kopen'. Waarom deze keuze en wat zijn de consequenties voor je bedrijfsvoering? (Ralph Nieuwland, Senior Marketeer Obvion.)

3. Hoe krijg je je marcom ‘kloppend'. Doelstellingen worden eenvoudig in een plan opgeschreven, maar hoe bereik je het hart van je klant of prospect? Ga eens van Kennis Houding Gedrag naar Kennis Hart gedrag. In deze workshop leer je van nieuwe ‘sociale’ bedrijven en krijg je praktische tips om te komen tot boodschappen die het hart raken en social in beweging zetten. (Annemarie Gerritsma is een zelfstandig marketing en communicatie professional met ruim 20 jaar ervaring in de financiële branche. )

4. Techniek achter Heartful Marketing
Welke instrumenten hebben financieel marketeers tot hun beschikking om van klanten vrienden te maken. Vrienden zijn loyaal, eerlijk naar elkaar. Essentieel in verzekeringsland. Hoe zet je die instrumenten in via welke technieken? Hoe zorg je ervoor dat je niet in alle mogelijkheden verdrinkt? (Marketingspecialist Paul Turken).

 

Klik HIER voor meer informatie. Je leest er ook hoe je met je marketingteam 25 procent korting kunt krijgen op de entreeprijs.

Reactie toevoegen

 
VVP liever thuis ontvangen?

VVP liever thuis ontvangen?

In deze tijd werken veel mensen vanuit huis. Niemand weet hoe lang dit nog zal duren. Vakblad VVP biedt kennis, visies,best practices en de achtergronden bij het...

Katern Zorg & Verzuim in nieuwe VVP

Katern Zorg & Verzuim in nieuwe VVP

Actief Klantbeheer is goed voor klant én adviseur. Dat is de boodschap van VVP 04-2021. De ondertekenaars van het Manifest Actief Klantbeheer en adviseurs...

VVP Nieuws APP: het verzekeringsnieuws overzichtelijk op een rij

VVP Nieuws APP: het verzekeringsnieuws overzichtelijk op een rij

Wat is er nou makkelijker dan al het laatste financiële nieuws bij elkaar te hebben? De VVP Nieuws App voorziet u van al het verzekerings-, hypotheek- en ander...

VVP 01-2020: trots op je vak!

VVP 01-2020: trots op je vak!

'Trots als een pauw op je vak!' Dat is het motto van de net verschenen eerste VVP van 2020 (klik HIER voor de online versie). In deze uitgave veel aandacht voor...

Volgende nieuwsbrief 2 januari

Volgende nieuwsbrief 2 januari

De volgende nieuwsbrief verschijnt 2 januari. De VVP-redactie wenst u goede dagen en een heel mooi 2020! Graag tot dan!

Het VVP-team wenst u een gezond, liefdevol en sprankelend 2020!

Het VVP-team wenst u een gezond, liefdevol en sprankelend 2020!

Het VVP-team wenst u een gezond, liefdevol en sprankelend 2020! Op de foto van links naar rechts: Willem Vreeswijk (directeur-eigenaar en hoofdredacteur), Arjan...

Het onafhankelijk adviesvak is relevanter dan ooit

Het onafhankelijk adviesvak is relevanter dan ooit

“De wereld ziet er compleet anders uit dan 25 jaar geleden en tegelijkertijd is het wezenlijke van het adviesvak niet veranderd”, aldus Willem Vreeswijk....

Willem Vreeswijk 25 jaar bij VVP

Willem Vreeswijk 25 jaar bij VVP

Willem Vreeswijk, hoofdredacteur en eigenaar, was 1 december 25 jaar in dienst van VVP. Een goed moment om kort terug te blikken en vooral vooruit te kijken, zowel...

VVP 5: MoneyView pleit voor Onafhankelijk Financieel Spreekuur

VVP 5: MoneyView pleit voor Onafhankelijk Financieel Spreekuur

In de dinsdag verschenen nieuwe VVP, nummer 5-2019, pleit MoneyView voor een Onafhankelijk Financieel Spreekuur. Dit in de reeks De Adviescampagne, waarin VVP zoekt...