Wat betekent (robo-)advies voor het toezicht?

Reinier Pollmann

"Innovatieve producten en diensten brengen kansen met zich mee, zoals het stimuleren van veilig gedrag en meer toegankelijk (robo)advies. De ontwikkelingen moeten echter wel voldoen aan de geldende kwaliteitseisen. Waar ziet de AFM innovatieve ontwikkelingen en daarmee gepaard gaande kansen en mogelijke risico’s? En wat betekent dit voor het toezicht?"

Reinier Pollmann (1967), sinds 1 januari 2016 Programmamanager Innovatie & Fintech bij de AFM, gaat tijdens het VVP Event Bijzondere risico's nader in op het toezicht op nieuwe en bijzondere risico's.

De vraag van klanten verandert. Ondernemers en particulieren willen meer weten over de risico’s die verregaande digitalisering en moderne technologieën met zich meebrengen. Van adviseurs wordt verwacht, dat ze op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen en pasklare oplossingen kunnen bieden. Waar moet je op letten bij het verzekeren van bijvoorbeeld cyberrisk, Piaggio MP3’s, drones, tiny houses, bijzondere voertuigen, zelfrijdende auto’s, Can Am Spyders, leegstaande gebouwen of bijzondere overlijdensrisico's? In hoeverre dient een adviseur zich hierin te specialiseren?

VVP organiseert dit kennisevent samen met De Hoop, OOM Verzekeringen, Turien & Co. en de Vereende op woensdag 28 maart. Financieel adviseurs worden niet alleen door Pollmann bijgepraat, maar ook door  vakdocent  en auteur Anita Hol-Bubeck. Zij deelt haar kennis over innovatie in de adviespraktijk. De moderne werkwijze van de creatieve ondernemende particulier en ondernemer zorgt immers voor nieuwe risico’s, die vragen om adequate inventarisaties en analyses van adviseurs.

Deelnemers hebben daarnaast de keuze uit interactieve workshops van kennispartners De Hoop, OOM, Turien & Co. en de Vereende. Het event wordt afgesloten met een debat tussen de deskundigen.

Meer informatie

Voor het volledige programma en inschrijven kunt u HIER kijken. 

 

 

 

Reactie toevoegen

 
Lees meer over
E-scooters van Mallorca naar Nederland

E-scooters van Mallorca naar Nederland

(Partner in Kennis door de Vereende) Het is allemaal begonnen op Mallorca. Patrick de Wit is eigenaar van zeventien horecagelegenheden op Mallorca. Het pand naast...

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar....

Zorgen failliete buitenlandse autoverzekeraars voor onbehandelbare verkeersschades in Nederland?

Zorgen failliete buitenlandse autoverzekeraars voor onbehandelbare verkeersschades in Nederland?

(aangeboden door de Vereende) De afgelopen jaren zijn wij in Europa met enige regelmaat geconfronteerd met faillissementen van een aantal autoverzekeraars, bijvoorbeeld...

Kansen social media voor advieskantoren

Kansen social media voor advieskantoren

Van social strategie naar een praktische (door)start van social media kanalen als twitter, facebook,linkedin en instagram. Karin van Geelen (oprichter Yellow Communications)...

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Hoe communiceer je helder over je meerwaarde van je advisering en je beloning. Adviseur Natasja Naron pakt dit op een hele bijzondere manier heel succesvol aan....

Adviseur gaat minder betalen voor aanvraag vergunning

Adviseur gaat minder betalen voor aanvraag vergunning

Adviseurs gaan minder betalen voor eenmalige handelingen van de AFM. Dat blijkt uit de 'Regeling bekostiging financieel toezicht eenmalige handelingen', die door...