Partner in kennis

Producten voor mensen, door mensen

Producten voor mensen, door mensen

Het mooiste compliment dat het inkomensbedrijf van Allianz Nederland de afgelopen tijd kreeg, is dat hun aov een product is ‘voor mensen, door mensen’....

Doe nu gewoon eens wat de klant van je verwacht

Doe nu gewoon eens wat de klant van je verwacht

Verzekeraars moeten de digitalisering omarmen; dat eist de markt, zegt Luuk de Vos, directeur Intermediaire Distributie Inkomen & Zorg bij De Amersfoortse....

Persoonlijke aandacht voor de klant

Persoonlijke aandacht voor de klant

In het digitale tijdperk willen klanten hun verzekeringszaken zelf kunnen regelen. Logisch dus dat verzekeraars inzetten op online gebruiksgemak. Maar dat mag niet...

Nieuwe business modellen vragen andere mindset

Nieuwe business modellen vragen andere mindset

Financieel adviseurs varen wel bij de nieuwe business modellen die ze hebben ontwikkeld. Dat blijkt uit een ronde tafel met vier adviseurs die armand baas becking,...

Meer mogelijk dan ondernemer denkt

Meer mogelijk dan ondernemer denkt

Steeds meer adviseurs richten hun pijlen ook op de zelfstandigenmarkt. Drie ervaren adviseurs vertellen hoe zij dit segment benaderen, geven tips en benoemen valkuilen....

Digitalisering versterkt onze rol met adviseur

Digitalisering versterkt onze rol met adviseur

Hij is sinds 2004 commercieel directeur van Legal & General (sinds 1 juli: Scildon) en verantwoordelijk voor de Sales en Marketing binnen het bedrijf. In de...

Het beste hypotheek-proces van Nederland?

Het beste hypotheek-proces van Nederland?

De hypotheekbranche is voor jong ambitieus talent in eerste instantie geen branche die tot de verbeelding spreekt. Bij een hypotheekverstrekker en/of servicer denk...

Online propositie van advieskantoor kan zoveel beter

Online propositie van advieskantoor kan zoveel beter

Execution only, online hypotheekadvies, roboadvice, chatbots: veel intermediairs bezien de nieuwe ontwikkelingen argwanend. ‘niet voor mij weggelegd, te duur,...

Uw human touch is van toegevoegde waarde

Uw human touch is van toegevoegde waarde

Termen als big data, artificial intelligence, roboadvies en chatbots worden de laatste tijd in één adem genoemd. Het verder digitaliseren van uw onderneming...

Chatbots voor adviseurs: vier tips en één waarschuwing

Chatbots voor adviseurs: vier tips en één waarschuwing

Veel advieskantoren hebben hun binnendienst nog traditioneel ingericht. Andere bedrijven uit de sector hebben een eigen app ontwikkeld voor klanten. Is dat laatste...

Quote van de dag
Wat mij betreft mag bij reisverzekeringen de provisie ook actief transparant worden.

Wat mij betreft mag bij reisverzekeringen de provisie ook actief transparant worden.

Hendrik Noorderhaven (euclaim.nl) op www.verzekeraars.nl

Stelling

Provisieverbod doortrekken naar consumptief krediet

Recente editie
Recente editie

In Vakblad VVP3 onder meer aandacht voor: Ondernemer en oud-eigenaar van Assurantiehuis Adviesgroep Berend Tooms die wijst op de noodzaak van samenwerking. "Kijk om je heen: andere adviseurs zijn niet je concurrenten, het zijn je collega’s." Fred de Jong, van het gelijknamig adviesbureau, vindt dat provisietransparantie juist kansen oplevert en Michaël Deinema (TPRA) legt uit waarom gepensioneerden unfair worden behandeld. Verder: een uitgebreid verslag van VVP Event Bijzondere Risico's.

Bekijk de inhoud
Events

Klantgerichtheid van het intermediair

29 mei 2018

Lees meer

Dag van het Topadvies 2018

20 juni 2018

Lees meer

VVP Event Inkomen 2018

19 september 2018

Lees meer
Agenda

Towards a Caring Economy

17 mei 2018 - 17 mei 2018

Lees meer

Duivelse dilemmatraining

14 juni 2018 - 14 juni 2018

Lees meer
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!