Klant

Unieke positie van adviseur verzilveren

Unieke positie van adviseur verzilveren

Uit onderzoek blijkt, dat zelfstandig financieel adviseurs een betere uitgangspositie bij de consument hebben om hun vertrouwenspersoon te zijn dan banken en verzekeraars....

Laat productdenken los en pak je rol als regisseur

Laat productdenken los en pak je rol als regisseur

Het intermediair denkt doorgaans nog te veel in producten, terwijl een glansrol als financieel regisseur lonkt, zo stelt Fred de Jong (Adviesbureau Fred de Jong)...

Betekenisvol zijn voor klanten

Betekenisvol zijn voor klanten

We zitten in een ontwikkeling van de verzekeringsadviseur op de fiets naar automatisering van de administratieve processen, naar digitalisering van klantgerichte...

Provisieverbod verbetert klantgerichtheid niet

Provisieverbod verbetert klantgerichtheid niet

Financieel adviseurs vinden niet dat het provisieverbod  hun kantoor klantgerichter heeft gemaakt. Slechts een handvol van de 170 ondervraagde adviseurs reageert...

Adviseur kan nog veel meer uit klantcontact halen

Adviseur kan nog veel meer uit klantcontact halen

Het intermediair heeft een duidelijke lokale functie en moet het dan ook van persoonlijk contact hebben. Toch kan de financieel adviseur nog meer uit zijn klantcontact...

Consument vertrouwt adviseur het meest

Consument vertrouwt adviseur het meest

Consumenten vertrouwen hun persoonlijke financiële gegevens het liefst toe aan hun eigen, onafhankelijke adviseur. Van de ondervraagde consumenten kiest 39...

Vijf vragen aan Bianca de Graaff

Vijf vragen aan Bianca de Graaff

1. Wat verstaat u onder klantgerichtheid? Duurzaam adviesfood. Onze gesprekspartners zijn hongerig naar antwoorden in de niet aflatende stroom van informatie, waar...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe...

Bied wat de klant past

Bied wat de klant past

Wat wil de klant? Er zijn weinig sectoren waar deze vraag zo van belang is als de financiële dienst-verlening. De impact van een niet-passende aov of hypotheek...

Comarch maakt frontoffice verzekeraars volledig digitaal

Comarch maakt frontoffice verzekeraars volledig digitaal

Digitale tools zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. We raken er steeds meer mee vertrouwd en we verwachten tegenwoordig van elke organisatie...

Haaks op de mores

Haaks op de mores

Manifesto is geen traditionele accountant. Met het verzorgen van de administratie alleen maak je namelijk allang het verschil niet meer. Hoe dan wel? Door persoonlijk...

Van visie naar ontwikkeling

Van visie naar ontwikkeling

Al sinds het ontstaan van het intermediair wordt er gesproken over het verbeteren van klantgerichtheid. Het belang ervan is echter nog nimmer zo groot geweest....

Klant moet directiekamer in

Klant moet directiekamer in

‘Het zou zoveel makkelijker zijn zonder klanten’, verzuchtte een medewerker van een bank onlangs in een workshop over een legendarische klantbeleving....

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Kansen genoeg voor adviseurs en verzekeraars. Het is niet alleen de verzekeringswereld die verandert, ook de financiële situatie van klanten verandert. De...

Inleven in veranderende rol adviseur

Inleven in veranderende rol adviseur

“Het maakt ons niet uit hoe de adviseur zich organiseert of hoe hij wenst te werken”, stelt Armand Baas Becking, Directeur Intermediair van Coöperatie...

Klantkennis sleutel tot succes

Klantkennis sleutel tot succes

Het intermediair staat dichtbij de klant, heeft vaak een lokale functie en de waardepropositie is bijna altijd die van customer intimacy. Toch is er voor het intermediair...

Naar een klantgerichte cultuur

Naar een klantgerichte cultuur

De assurantietussenpersoon is tevreden over zijn eigen klantgerichtheid, maar is veel minder te spreken over de klantgerichtheid van zijn businesspartners. Dat...

Vijf vragen aan Sijtze Faber

Vijf vragen aan Sijtze Faber

  1. Wat verstaat u onder klantgerichtheid? Niet simpel de klant als persoon centraal stellen maar dat wat er werkelijk toe doet. Het klantbelang, daar gaat...

Klant mist nazorg

Klant mist nazorg

Klanten weten onvoldoende wat ze verzekerd hebben. Ze missen nazorg en ze willen bij de communicatie kunnen kiezen tussen digitaal en papier. Dat zijn enkele van...

Voor elke klant het juiste kanaal

Voor elke klant het juiste kanaal

Of het nu om execution only, online geautomatiseerd advies of een adviseur gaat, elke klant heeft recht op het juiste kanaal. Dat wil zeggen dat het voor klanten...

Ver voorbij de standaardoplossing

Ver voorbij de standaardoplossing

In een wereld waarin efficiëntie, standaardisatie en digitalisering leidende begrippen zijn, is het de kunst om als adviseur klantgericht te blijven. Hoe...

Drive om iets moois te creëren

Drive om iets moois te creëren

Loop het kantoor van Kok Advies in Amstelveen binnen en het wordt meteen duidelijk waar deze financieel adviseur voor staat: de klant en alleen maar de klant....

Mensen financieel zelfredzaam maken

Mensen financieel zelfredzaam maken

Medewerkers van a.s.r. Zetten zich in voor projecten op het gebied van financiële zelfredzaamheid. Bijvoorbeeld als financieel vrijwilliger thuis, door les...

De klant beschikt

De klant beschikt

Hoe oordeelt de klant over zijn of haar adviseur? Een greep uit tienduizenden reviews online. Opvallend: wie heel goed zoekt, vindt op advieskeuze wel eens een...

De klant beschikt

De klant beschikt

Hoe oordeelt de klant over zijn of haar adviseur? Een willekeurige greep uit tienduizenden reviews online. Ruim twintig jaar ben ik verzekerd voor zaken als...

Quote van de dag
Vraag over dekking zakelijke laptop op oude inboedelverzekering werd gekwalificeerd als goede vraag. Gemeten aan de tijd die ik vervolgens in de wacht sta, zelfs een héle goede vraag. #advieswaarde

Vraag over dekking zakelijke laptop op oude inboedelverzekering werd gekwalificeerd als goede vraag. Gemeten aan de tijd die ik vervolgens in de wacht sta, zelfs een héle goede vraag. #advieswaarde

Financieel adviseur Maarten Koster in tweet

Stelling

AFM moet verduidelijken wat nazorg inhoudt

Recente editie
Recente editie

Heilbron is een bedrijf dat voortkomt uit meerdere fusies. En het is nog niet gedaan met de overnames. “Als de consolidatie onder verzekeraars en adviseurs doorgaat, zullen ook wij moeten blijven groeien om een serieuze partij in de markt te blijven”, zegt Dennis Massaar, mede-eigenaar van Heilbron, in vakblad VVP7. AOV-specialist Arnoud Wennekus schrijft over de gevolgen van continue overnames op de AOV-markt en ook Peter Taylor Parkins (Taylor Mates) stort zich op het onderwerp fusies. Ondernemer Ralph van Dam begaf zich langs de afgrond, maar wist zich uiteindelijk staande te houden.

Bekijk de inhoud
Events
VVP Event Communicatie: wat vertel ik mijn klant?

VVP Event Communicatie: wat vertel ik mijn klant?

Het VVP Event Communicatie: wat vertel ik mijn klant? vindt plaats op woensdagmiddag 28 november in het VNAB Kenniscentrum in Rotterdam. Dit event biedt heldere tips en tools om voor de klant relevante en noodzakelijke informatie eenvoudig en helder uit te leggen. Mogelijke doelen: werving nieuwe klanten, behoud bestaande klanten en meer vertrouwen...

Kansen en risico's Social Media voor advieskantoren

Kansen en risico's Social Media voor advieskantoren

VVP Event Communicatie Wat vertel ik mijn klant? Van krommunicatie naar effectieve communicatie Woensdagmiddag 28 november, VNAB Kenniscentrum, Rotterdam. Dit nieuwe VVP Event biedt heldere tips en tools om voor de klant relevante en noodzakelijke informatie eenvoudig en helder uit te leggen. Mogelijke doelen: werving nieuwe klanten, behoud bestaande...

Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!