Zorgplicht
Uit dit dossier
Maak arbeidsongeschiktheid bespreekbaar
(Lindenhaeghe in katern Veilig Wonen in VVP 6-2023) Met een toename in eenpersoonshuishoudens en de groei van het aantal zzp’ers, zijn de financiële...
Een ORV, daar red je levens mee!
(Partner in kennis Dazure in katern Veilig Wonen in VVP 6-2023) Veilig wonen, dat is in het huidige tijdperk iets wat helaas steeds minder mensen kunnen beamen....
(Indra Frishert, Dazure, in VVP 5) Als een overlijdensrisicoverzekering tot uitkering is gekomen, wordt het dossier uiteindelijk gesloten. Logisch, zul je denken...
In zeven stappen aan de slag met actief klantbeheer
(Adfiz in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Veel adviseurs willen aan de slag met actief klantbeheer, zodat zij ook na het afsluiten van een financieel...
Praktijktips Actief Klantbeheer
(Praktijktips Actief Klantbeheer in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Financiële professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren...
(Adviseur Maurice van den Hemel in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) “Neem minder klanten in beheer zodat je daadwerkelijk al je klanten kent...
(Partners in Kennis Faster Forward en Nationale Hypotheekbond in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) AH verrast klanten met gratis producten, Uber Eats...
Van (re)actief naar generatief
(Jack Vos, Onesurance, in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Veel kantoren handelen in de waan van de dag voornamelijk nog reactief. Bij actief klantbeheer...
(Partner in Kennis ABN AMRO in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Nieuwe hypotheekklanten krijgen vaak de meeste aandacht, maar ook na het passeren...
In goede maar ook in slechte tijden
(Michel Ligtlee, Vereniging Eigen Huis, in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Ruim één jaar geleden hebben diverse marktpartijen het manifest...
Het fundament van de financiële gezondheid van consument en adviseur
(Partner in Kennis ING in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De woning-en hypothekenmarkt is altijd in beweging. Dan is er niet altijd voldoende tijd...
De omvang van de dienstverlening tijdens de looptijd
(Advocaat Robin van Beem in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Er is de laatste jaren veel gezegd en geschreven over de dienstverlening van bemiddelaars...
Laatste woord over nazorg nog niet gezegd
(Toon Berendsen, VVP, in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De Kifid Commissie van Beroep duidde de reikwijdte van de nazorg volgens de Wft. Maar daarmee...
(Partner in Kennis Nh1816 in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Zet een streep door het woord ‘beheer’ en omarm het woord ‘contact’....
Zorgplicht start waar zorgwil tekortschiet
(Adviseur Chris de Bruin in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) In de ideale wereld van financiële dienstverlening komt zorgplicht niet aan de orde....
“We gaan adviseurs nog beter helpen bij klantbediening”
(Partner in Kennis Nationale-Nederlanden in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Nationale-Nederlanden heeft de ambitie de best gewaardeerde intermediaire...
Klant heeft nog veel meer te bieden
(Rondetafelgesprek VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De waan van de dag drukt actief klantbeheer wel eens naar de achtergrond. Zeker als klanten in...
Actief klantbeheer collectief stimuleren
(Marieke van Zuien, stichting Actief Klantbeheer in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Als het gaat om de invulling van wat in de sector al geruime...
(Adviseur Andrë Feijs in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) “De opbrengsten van actief klantbeheer zijn heel duidelijk: betere bedrijfscontinuïteit,...
Klantbeheer is de basis van je onderneming
(Adviseur Remco van Os, VOEP Hypotheken en Verzekeringen, in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) “Wij zijn juist gegroeid door klantbeheer....
(Mark Boskamp, Dukers & Baelemans in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Regelmatig confronteer ik financieel planners en adviseurs met de...
(Adviseur Marton Overbeeke in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Als je kort op de bal speelt, loopt de klant niet onnodig lang risico; of blijven zijn...
AFM gelooft niet in checklist nazorg
(Uit VVP 01-2022) De AFM gaf eind vorig jaar haar interpretatie van het wft-verschil tussen informeren en adviseren. Maar opmerkelijk was vooral de nadere duiding...
Meer contact gewenst met adviseur
(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Er moet meer aandacht voor nazorg bij hypotheken komen. Veel huiseigenaren hebben na het afsluiten van hun hypotheek nauwelijks...
Actief klantbeheer: basis van je vak
(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Cruciale beroepen maken voor de klant het verschil. In goede tijden én in slechte tijden. Of juist om slechte tijden...
Events
Quote van de dag
Als je alleen maar een streng incassobeleid voert, ongeacht wat dit voor je klant betekent, waartoe ben je dan op aarde?
Diana Arp (a.s.r.)
Stelling
Omdat een persoonlijk pensioenplan cruciaal wordt onder de Wtp ga ik mijn klanten proactief benaderen.
Laatste reacties
- 11-03-2024 Voor dat onderzoek is één onderzoeksjournalist bij het FD bij...
- 06-03-2024 Ik snap de reactie van Harry wel en deel zijn mening dat wanneer...
- 06-03-2024 Zullen we eens stoppen met dit de "pechgeneratie" te noemen?...
- 27-02-2024 Het verschil tussen een energielabel en klimaatlabel. Een energielabel...
Recente editie
VVP 1-2024 lanceert een aantal nieuwe rubrieken waarin adviseurs aan het woord komen over vrouwelijke waarden en verduurzaming. Nieuw ook de rubriek Het laatste woord, waarin een deskundige van vlees en bloed in debat gaat met ChatGPT. In de eerste aflevering vindt ChatGPT actieve provisietransparantie goed, Richard Meinders (SVC Groep) vindt deze transparantie juist asociaal. Ook in VVP 1 weer een frisse blik op het adviesvak (Ferzekerd). Verder onder meer: tips klantgerichtheid van VVP Advies Award-winnaars, Jack Vos over strategisch ondernemerschap, uiteraard het veelgeprezen praktijkkatern Ken je Vak! en het katern Haal meer uit data. Gegevens zijn geen doel op zich maar een middel om de propositie voor de klant te verbeteren. In het katern praktijktips.
Bekijk de inhoud