quote

"Uitzondering toont maatschappelijk nut provisie" Edwin Herdink (CFD)

stelling

"Financieel adviseurs moeten net als banken maatschappelijk statuut ontwerpen"

VVP

VVP

Het enige magazine voor financiële dienstverleners dat tweewekelijks verschijnt is VVP.
Het laatste nieuws, de ontwikkelingen in de markt en praktische ondersteuning voor het assurantie-intermediair treft u dan ook het eerst aan in VVP. Veel praktische informatie wordt aangereikt in rubrieken als "Marketing". In de rubrieken "Vijfklank" en "Opinie" kunnen onze abonnees lezen over discussies en controversiële meningen van verschillende prominenten in de financiële dienstverlening.
 

De redactie van VVP tracht het professionele assurantie-intermediair van dienst te zijn met een gevarieerd scala aan betrouwbare en objectieve vakinformatie. Uit onderzoek is gebleken dat VVP onder meer hoog gewaardeerd wordt vanwege zijn inhoud, actualiteit, onafhankelijkheid en betrouwbaarheid. Maar met name ook omdat VVP zich specifiek richt op het intermediair.
 

Wanneer ook u VVP wilt ontvangen dan kunt u zich via aanmeldingsformulier inschrijven voor een abonnement. Voor het assurantie-intermediair geldt een sterk gereduceerd abonnementstarief.
Financieel intermediair dat beschikt over een Wft-vergunning komt in aanmerking voor een ATP-abonnement. Het ATP-tarief bedraagt € 44,50 exclusief BTW. De normale abonnementsprijs van VVP bedraagt € 147,- exclusief BTW.

Klik hier voor meer informatie over het VVP abonnement
 

Colofon:
VVP,  vakblad voor financieel adviseurs


Uitgegeven door:
Nijgh Periodieken BV
Stationsplein 2, 3112 HJ Schiedam
Postbus 122, 3100 AC Schiedam
www.nijgh.nl (menuoptie klantenservice)

 

Uitgever: Rinus Vissers

Formule: Nieuws- en achtergrondmagazine specifiek gericht op het intermediair.
VVP heeft als doel het intermediair te helpen ondernemen.
Verschijningsfrequentie: tweewekelijks
Verschijning: dinsdag
Internet: www.vvponline.nl
E-mail: vvp@nijgh.nl

Twitter: www.twitter.com/vvpvandaag

Mobiel: www.vvponline.mobi


Hoofdredacteur: Willem Vreeswijk (010-4274191)

Redacteuren: Lennart Kik (010-4274161)
Toon Berendsen (010-4274185)
Redactie-secretariaat: Dora Pompe (010-4274160)

Persberichten: persbericht@vvponline.nl

Vaste medewerkers

Advertentieverkoop: Petra Hesselink (010-4274153)
Irshaad Raghoebar (010-4274150)
fax: 010-4731300
e-mail: adv.vvp@nijgh.nl


Media-order: Carola Sjoukes (010-4274109)

Abonnementenservice: Tini van Schijndel (010-4274108)

Marketing: (010-4274182)


Abonnementsprijs binnenland: € 143.50,-*

ATP abonnement: € 43,-*

Abonnementsprijs België: € 143.50,-

Los nummer: € 8,50*

www.vvponline.nl/abonneren

 

* prijzen zijn exclusief BTW

overig nieuws

  • NN COMPENSEERT GEEN PROVISIE OP GEROYEERDE AOV (9 reacties)

    Positief dat NN ten onrechte verhoogde aov-premies verlaagt en dat zonder provisie van de adviseur terug te vragen. "Maar", werpt een adviseur de vraag op, "hoe zit het met de provisie die ik ben misgelopen doordat klanten hun polis royeerden vanwege de premieverhoging?" NN antwoordt tegenover VVP daar geen compensatie voor te bieden.

  • "HOOGSTE TIJD VOOR PODIUM ONAFHANKELIJK ADVIES"

    "Anno 2014 is het de hoogste tijd om het verleden af te schudden en het belang van professioneel advies het podium te geven dat het verdient." Dat is het uitgangspunt van de Dag van het Onafhankelijk Advies die VVP op 17 juni in Nijkerk organiseert.

  • "DOOR PROVISIEVERBOD NEEMT GEBONDEN ADVIES TOE"

    “Door het ontbreken van een level playing field en door het verbod op provisie neemt de gebonden advisering toe", aldus Legal & General die nieuw materiaal heeft ontwikkeld om de kracht van onafhankelijk advies beter over het voetlicht te kunnen brengen.

  • VERBOND WIL COMPENSATIE VOOR INFORMATIEVERSTREKKING (1 reactie)

    Het Verbond van Verzekeraars wil dat verzekeraars, net als bijvoorbeeld het Kadaster en de Kamer van Koophandel, in aanmerking komen voor een compensatie voor gevraagde informatieverstrekking aan DNB.

  • AFM GAAT PRAKTIJKERVARING OPDOEN IN DE MARKT

    De komende twee maanden gaan verschillende toezichthouders van de AFM twee werkdagen meelopen met de dagelijkse werkzaamheden van financiële dienstverleners. Dit schrijft Michiel Denkers (hoofd Toezicht AFM) in zijn column Vaker met de voeten in de klei in VVP.

  • "PENSIOENPLANNEN KABINET SOMS OVERAMBITIEUS"

    De NOPD zegt blij te zijn met de ambitie en voortvarendheid die het kabinet toont bij het onderwerp pensioen, maar plaatst in haar traditionele LenteStatement ook een aantal kritische kanttekeningen. Bovendien trekt de NOPD de conclusie dat de doorsneepremie moet sneuvelen.

  • FORSE WINSTDALING DONATUS

    Het nettoresultaat van Donatus daalde in 2013 van 11,9 naar 4,6 miljoen euro. Dit vooral als gevolg van drie grote schades van ruim elk 1,5 miljoen euro en het treffen van een voorziening van 3,5 miljoen euro, voortvloeiend uit een rechtszaak.

  • WINSTHERSTEL DE GOUDSE NA WGA-INGREEP

    "Het aandeel zakelijke verzekeringen in onze productie bedraagt inmiddels zo'n 80 procent en wij zetten in op verdere groei in de MKB-markt." Aldus bestuursvoorzitter Michel Lamie bij de presentatie van de jaarcijfers 2013 van De Goudse.

  • ONAFHANKELIJK ADVISEUR SOMS FEITELIJK NIET VRIJ

    Klaverblad Verzekeringen constateert in het jaarverslag 2013 dat er adviseurs zijn die formeel onafhankelijk zijn maar in werkelijkheid nauw verbonden zijn aan één aanbieder.

  • ADVIES BIJ BETALINGSACHTERSTAND KOST 3,69 UUR (2 reacties)

    Adviseurs die deelnamen aan een onderzoek door Bureau D&O denken gemiddeld 3,69 uur nodig te hebben voor advies bij betalingsachterstand op de hypotheek. Als passende vergoeding komen de adviseurs op een bedrag van 343 euro. 

Meer nieuws...

New Financial Forum

Het klimaat is veranderd!

De verzekeringsmarkt is de laatste jaren flink opgeschud. De meest ingrijpende verandering is dat tussenpersonen geen provisie meer mogen ontvangen voor de advisering en bemiddeling in complexe verzekeringsproducten. Het was natuurlijk even wennen maar al snel voelde het goed en is het een prima ontwikkeling “De markt is nu veel transparanter en dus duidelijker.”   Volgens ons hebben door al deze ontwikkelingen - in combinatie met de steeds strengere kwaliteitseisen opgelegd d...   Lees meer »

Bas Engelenberg -