Adviescampagne

Duimen omhoog

Tijdens het VVP Communicatie-event van 28 november jongstleden kondigde VVP aan de branche te willen vragen een adviescampagne te bedenken. Een impactvolle en betaalbare campagne om het belang en de meerwaarde van advies breed onder de aandacht te brengen.

Het belang van zo’n campagne mag duidelijk zijn. De maatschappelijke betekenis van de onafhankelijke adviseur is enorm en toch is het imago nog altijd niet heel erg goed. Het intermediair is anno 2019 echter een professioneel, deskundig en goed opgeleid baken voor consumenten. Sterker nog, als iedere Nederlander een persoonlijk financieel dienstverlener naast zich zou hebben staan, zou de wereld er een stuk beter uitzien. De adviseur kent zijn klanten echt, weet wie ze zijn, kent hun wensen en valkuilen, helpt ze bij calamiteiten, behoedt ze voor (financiële) misstappen en helpt ze hun zakelijke en persoonlijke dromen waar te maken. De dienstverlening van de adviseur begint pas echt waar die van directe aanbieders eindigt. Daarom verdient het adviesvak meer erkenning en vandaar dat VVP in 2019 de sector vraagt een campagne te bedenken die recht doet aan het werk van de adviseur.

Een beter imago begint uiteraard bij jezelf en moet je zelf verdienen. Iedere dag weer zul je als adviseur het beste van jezelf moeten geven, moet je verwachtingen overtreffen. Een beter imago kun je niet afdwingen. Als VVP zien we echter dat er enorme stappen zijn gezet in de verdere professionalisering van het adviesvak en dat de onwetendheid over de meerwaarde van een onafhankelijk adviseur nog altijd groot is. Dat behoeft verandering.

Gedurende dit jaar verzoeken wij een aantal verzekeraars én adviseurs een adviescampagne te bedenken. De uitgewerkte ideeën (inclusief budgetvoorstellen en te verwachten rendement) publiceren we in VVP en tevens zullen we online aandacht vragen voor de Adviescampagne. Ideeën zijn uiteraard meer dan welkom. Een gerenommeerde jury zal de inzendingen beoordelen en het beste idee kiezen. Tijdens het VVP CommunicatieEvent van 27 november 2019 zal de jury het beste idee bekend maken.

De eerste twee ideeën treft u in deze editie aan. Wat mij betreft, is het direct al smullen. De ideeën zijn namelijk verrassend, uitvoerbaar en versterken de positionering van de adviseur aanzienlijk. We zijn er trots op. Een mooi begin ook van dit nieuwe VVP-jaar.

VVP wordt sinds 1 januari 2019 zelfstandig uitgegeven door het VVP-team bestaande uit Toon Berendsen, Arjan Cornelisse en ondergetekende. We hebben er heel veel zin in. Met de overname hebben we de continuïteit van het 75-jarige merk VVP willen waarborgen. VVP is namelijk al 75 jaar puur gericht op het intermediair en dat willen we graag zo houden. Ook de komende jaren willen we met vakkennis, praktijkinformatie, scherpe opinies, best practices en inspiratie blijven bijdragen aan de verdere professionalisering van de adviessector in Nederland. Daar gaan we voor. Onder andere dus met een Adviescampagne waar u als adviseur baat bij heeft.

We hebben er ongelooflijk veel zin in. Laten we er samen een geweldig jaar van maken.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Omdat u het waard bent

Omdat u het waard bent

De maatschappelijke betekenis van de onafhankelijke adviseur is enorm en toch is het imago nog altijd niet heel erg goed. Het intermediair is anno 2019 echter een...

Niet alleen het dak van uw woning verdient onderhoud

Niet alleen het dak van uw woning verdient onderhoud

De Nederlandse Vereniging van Hypothecair Planners (NVHP) heeft de uitdaging van de redactie van VVP opgepakt: bedenk en beschrijf een campagne waarmee het onafhankelijke...

Campagne NL adviseert

Campagne NL adviseert

Elke eerste maandag van de maand gaan de sirenes. In Nederland staan er ongeveer 3200. Dit aantal blijkt voldoende te zijn om elke Nederlander te bereiken. Het...