Beter willen worden

Frank Boute resized
“Wij ontwikkelen ons volop. Dit komt niet alleen tot uiting in de (geslaagde) overnames die we recent hebben gedaan, maar bijvoorbeeld ook in de digitalisering en nieuwe marketingaanpak. Doel is en blijft de klant volledig ontzorgen op thema’s als wonen en mobiliteit en bij life events”, aldus Frank Boute, eigenaar Intergroep Nederland.

In juli 2019 heeft Intergroep een hypotheekkantoor overgenomen in Loon op Zand. “Ik heb er een vriend bij! Ik heb een zeer fijne samenwerking met de oude eigenaar en zijn topper die hem altijd ondersteunde. Ik ben heel blij dat deze overname zo fijn is verlopen en dat de unieke eigenschappen van dit kantoor mij hebben versterkt op hypotheekgebied.

In januari heb ik een kantoor overgenomen in Tilburg. Dit kantoor bestaat al sinds 1946 en is een assurantiekantoor pur sang; ze doen geen hypotheken, pensioenen of makelaardij. Een goede synergie kan ik hier creëren. Tevens heeft het kantoor goede binnendienstmedewerkers die mij super kunnen ondersteunen de komende jaren. Het kantoor maakt gebruik van dezelfde systemen en programmatuur en maatschappijen als wij. Wat een lot uit de loterij, denk ik dan.

Tevens heb ik in Roosendaal een kantoor overgenomen waarvan de eigenaar een accountant is met een pensioenachtergrond. Heel fijn, daar ik ook op de zakelijke markt wil groeien en deze portefeuille een mooie opstap is voor onze aanpak risicomanagement. Ook hebben we een mooie samenwerking op het gebied van overdracht relaties over en weer. Heb ik bedrijfsmatige relaties die een goede accountant nodig hebben, dan verwijs ik ze door en Stefan doet dat naar mij toe ook met relaties die behoefte hebben aan financieel advies.

Deze week ook een kantoor in Eindhoven overgenomen met 700 relaties, veelal gericht op financiële planning. Ik heb een oud private banker van ABN Amro overgenomen, die zou het mooi vinden deze relaties te ondersteunen.

Het slimme en mooie concept van Internetmakelaars.nl is ook een groot succes. Gisteren weer een huis in de verkoop genomen van een relatie. En van een huis komt een huis, denk ik dan. Hier gaat het naar toe: totaalconcepten rondom thema’s, zoals in dit geval wonen, en life events: alles onder één dak.”

Helemaal in de cloud

Begin maart is Intergroep helemaal in de cloud gegaan. “We hebben qua automatisering alles op de rit waardoor wij nu sneller verschillende programma’s kunnen aansluiten. Voorheen was het moeilijk andere programmatuur te koppelen, maar met deze investering kan ik software van andere partijen aan mijn database koppelen.

Wat marketing betreft: we hebben nu een jaarkalender gemaakt met filmpjes per doelgroep met een bepaalde boodschap voor iedere groep. Tevens gaan wij een mooi blad uitbrengen samen met Nh1816 (Zest), dat wij onder onze relaties gaan verspreiden. Een social media campagne wordt opgezet. Ik heb versterking gekregen van twee jonge dames die mij gaan ondersteunen op dit vlak.”

Vergaderen

“Voorheen had ik met iedereen een vergadering, sinds 1 januari heb ik alleen de aangestelde hoofden aan tafel. Met een van tevoren opgesteld agendaschema neem ik alle zaken door. Vooraf heb ik de belangrijke zaken aangegeven die ik per afdeling wil hebben, dat kan zijn aantal schades, openstaande schade, administratie zoals prolongatie en invoer kantoren, marketing en social media en klanttevredenheid. Alles snel, efficiënt, duidelijk en planmatig.”

‘Overnames hebben ons versterkt’

Innovatie

“De verzekeringsapp is klaar en gekoppeld aan ons databestand. Dan hoeft de relatie van Intergroep niet meer zijn eigen gegevens in te vullen. Er is een directe 24 uurs koppeling met mijn database. Wij hebben een nieuwe algemene website, nog niet perfect, maar een brandingskantoor gaat zich hier nog over buigen. Ik wil landingspagina’s gaan aanmaken per dienst of product. Ook hebben wij sinds kort een chatfunctie. Intergroep is nu helemaal digitaal en de andere kantoren ook of binnenkort. We hebben dat knap gedaan.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Succes is vallen en opstaan

Succes is vallen en opstaan

('Uit de adviespraktijk' in VVP 5-2022) “Waarom niet ook omgekeerde rentemiddeling? Zodat de klant renteschokken beter kan opvangen.” Zorg dat je als...

Waar is de menselijkheid gebleven?

Waar is de menselijkheid gebleven?

(Uit de adviespraktijk, VVP 3-2022) “Een verder op en top gezonde klant verliest zijn dochtertje, heeft psychische bijstand nodig, de verzekeraar wijst de...

Next step social media

Next step social media

(Uit de adviespraktijk, VVP 3-2022) Ilse Broekhuizen-Bosland (41) van Juffrouw Polis uit Dronten is al ruim drie jaar succesvol op social media. Via LinkedIn,...

Consument vraagt nu zelf om verduurzaming

Consument vraagt nu zelf om verduurzaming

(Uit de adviespraktijk, VVP 3-2022) “Verduurzaming was eerst een brengproduct. Maar doordat de energieprijzen zo enorm gestegen zijn, beginnen klanten er...

Afrekenen met volume mythe

Afrekenen met volume mythe

(Uit de Adviespraktijk, Rick Guitjens, VVP 01-2022) “Ik wil de mythe ontkrachten dat meer volume per definitie meer inkoopkracht betekent.” aldus Rick...

Funderingsherstel nodig op meer dan één vlak

Funderingsherstel nodig op meer dan één vlak

(Uit de Adviespraktijk, André van Luijk, VVP 01-2022) Er zullen niet veel adviseurs zijn die direct na hun opleiding hun eigen kantoor beginnen. André...

Een aantrekkelijker en toegankelijker adviesvak

Een aantrekkelijker en toegankelijker adviesvak

(Uit de Adviespraktijk, Juffrouw Polis, VVP 01-2022)Het adviesvak leuker, begrijpelijker en toegankelijker maken. Dat is de missie van Ilse Broekhuizen-Bosland...

Vind de balans op alle terreinen

Vind de balans op alle terreinen

(Uit VVP 6-2020) Er is heel veel meer in het adviseursleven dan alleen polissen sluiten. Dat is de duidelijke boodschap van de adviseurs in deze laatste aflevering...

Nieuwe inzichten door corona

Nieuwe inzichten door corona

Peggy van der Smitte paste haar kantoor snel aan de coronacrisis aan een situatie die haar ook nieuwe inzichten heeft gebracht. Van der Smitte, eigenaar van...

Schoenmaker blijf bij je leest

Schoenmaker blijf bij je leest

“Schoenmaker blijf bij je leest! Als risicomanager en assurantieadviseur wil ik mij niet bezig houden met advieswerk op het gebied van bijvoorbeeld energie....