Beter willen worden

Frank Boute resized
“Wij ontwikkelen ons volop. Dit komt niet alleen tot uiting in de (geslaagde) overnames die we recent hebben gedaan, maar bijvoorbeeld ook in de digitalisering en nieuwe marketingaanpak. Doel is en blijft de klant volledig ontzorgen op thema’s als wonen en mobiliteit en bij life events”, aldus Frank Boute, eigenaar Intergroep Nederland.

In juli 2019 heeft Intergroep een hypotheekkantoor overgenomen in Loon op Zand. “Ik heb er een vriend bij! Ik heb een zeer fijne samenwerking met de oude eigenaar en zijn topper die hem altijd ondersteunde. Ik ben heel blij dat deze overname zo fijn is verlopen en dat de unieke eigenschappen van dit kantoor mij hebben versterkt op hypotheekgebied.

In januari heb ik een kantoor overgenomen in Tilburg. Dit kantoor bestaat al sinds 1946 en is een assurantiekantoor pur sang; ze doen geen hypotheken, pensioenen of makelaardij. Een goede synergie kan ik hier creëren. Tevens heeft het kantoor goede binnendienstmedewerkers die mij super kunnen ondersteunen de komende jaren. Het kantoor maakt gebruik van dezelfde systemen en programmatuur en maatschappijen als wij. Wat een lot uit de loterij, denk ik dan.

Tevens heb ik in Roosendaal een kantoor overgenomen waarvan de eigenaar een accountant is met een pensioenachtergrond. Heel fijn, daar ik ook op de zakelijke markt wil groeien en deze portefeuille een mooie opstap is voor onze aanpak risicomanagement. Ook hebben we een mooie samenwerking op het gebied van overdracht relaties over en weer. Heb ik bedrijfsmatige relaties die een goede accountant nodig hebben, dan verwijs ik ze door en Stefan doet dat naar mij toe ook met relaties die behoefte hebben aan financieel advies.

Deze week ook een kantoor in Eindhoven overgenomen met 700 relaties, veelal gericht op financiële planning. Ik heb een oud private banker van ABN Amro overgenomen, die zou het mooi vinden deze relaties te ondersteunen.

Het slimme en mooie concept van Internetmakelaars.nl is ook een groot succes. Gisteren weer een huis in de verkoop genomen van een relatie. En van een huis komt een huis, denk ik dan. Hier gaat het naar toe: totaalconcepten rondom thema’s, zoals in dit geval wonen, en life events: alles onder één dak.”

Helemaal in de cloud

Begin maart is Intergroep helemaal in de cloud gegaan. “We hebben qua automatisering alles op de rit waardoor wij nu sneller verschillende programma’s kunnen aansluiten. Voorheen was het moeilijk andere programmatuur te koppelen, maar met deze investering kan ik software van andere partijen aan mijn database koppelen.

Wat marketing betreft: we hebben nu een jaarkalender gemaakt met filmpjes per doelgroep met een bepaalde boodschap voor iedere groep. Tevens gaan wij een mooi blad uitbrengen samen met Nh1816 (Zest), dat wij onder onze relaties gaan verspreiden. Een social media campagne wordt opgezet. Ik heb versterking gekregen van twee jonge dames die mij gaan ondersteunen op dit vlak.”

Vergaderen

“Voorheen had ik met iedereen een vergadering, sinds 1 januari heb ik alleen de aangestelde hoofden aan tafel. Met een van tevoren opgesteld agendaschema neem ik alle zaken door. Vooraf heb ik de belangrijke zaken aangegeven die ik per afdeling wil hebben, dat kan zijn aantal schades, openstaande schade, administratie zoals prolongatie en invoer kantoren, marketing en social media en klanttevredenheid. Alles snel, efficiënt, duidelijk en planmatig.”

‘Overnames hebben ons versterkt’

Innovatie

“De verzekeringsapp is klaar en gekoppeld aan ons databestand. Dan hoeft de relatie van Intergroep niet meer zijn eigen gegevens in te vullen. Er is een directe 24 uurs koppeling met mijn database. Wij hebben een nieuwe algemene website, nog niet perfect, maar een brandingskantoor gaat zich hier nog over buigen. Ik wil landingspagina’s gaan aanmaken per dienst of product. Ook hebben wij sinds kort een chatfunctie. Intergroep is nu helemaal digitaal en de andere kantoren ook of binnenkort. We hebben dat knap gedaan.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Corona is een uitgelezen kans

Corona is een uitgelezen kans

Pandemieën zoals corona, gelooft Frank Boute (Intergroep), zullen een blijvende impact hebben op de wereld. Dat weerhoudt hem echter niet van verder investeren...

Prijs zegt veel over kwaliteit advies

Prijs zegt veel over kwaliteit advies

(Door Barbara Stoopman, Nouveau Consultancy) De belangrijke kernwaarden van het nieuwe verzekeren zijn 1. Adviseren in plaats van verkopen; 2. Het advies moet...

Geven grootste rijkdom die er is

Geven grootste rijkdom die er is

(door Frank Boute, Intergroep) Geven loont, ik kan het beamen want als je ziet wat het teweeg brengt, dan vult het je hart met de grootste rijkdom die er is. Wij...

Klant bang dat teller gaat lopen

Klant bang dat teller gaat lopen

Onafhankelijkheid, transparantie, een mogelijk totaal provisieverbod en het zichtbaar maken van echte meerwaarde zijn grote issues voor advieskantoren. Hoe ga...

Ons vak is zo dynamisch en levendig

Ons vak is zo dynamisch en levendig

Het financieel adviesvak anno 2020, het is balanceren tussen compliance en dienstbaar zijn aan de klant. Maar dat laatste is en blijft het allerbelangrijkste waar...

Advies van waarde wordt beloond

Advies van waarde wordt beloond

“Adviseurs hebben een ongelooflijk belangrijk vak. Wat is er nou mooier om met ondernemers te sparren over hun visie, wensen en onzekerheden en ze vervolgens...

Adviseur Barbara Stoopman: ontkoppel de link tussen premie en beloning

Adviseur Barbara Stoopman: ontkoppel de link tussen premie en beloning

"Mijn beloning is niet afhankelijk van de hoogte van de premie, maar van mijn adviezen en inspanningen. Dit werkt twee kanten op, klanten betalen geen overbodig...

Slimmer adviseren: relatie nog meer centraal stellen

Slimmer adviseren: relatie nog meer centraal stellen

Omgaan met veranderingen en de relatie nog meer centraal stellen. Dat is volgens Frank Boute, directeur-eigenaar van Intergroep uit Oisterwijk, slimmer adviseren....

Relatie nog meer centraal stellen

Relatie nog meer centraal stellen

(Uit VVP-special Slimmer Adviseren) Omgaan met veranderingen en de relatie nog meer centraal stellen. Dat is volgens Frank Boute, directeur-eigenaar van Intergroep...

Laat klantreis in hele bedrijf top zijn

Laat klantreis in hele bedrijf top zijn

Uit de Adviespraktijk staat deze aflevering geheel in het teken van klantgerichtheid, hét thema van de elders in deze VVP verslagen vijfde editie van de...