Comarch maakt frontoffice verzekeraars volledig digitaal

Comarch

Digitale tools zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. We raken er steeds meer mee vertrouwd en we verwachten tegenwoordig van elke organisatie dezelfde mate van digitalisering. Of dat nu onze werkgever, bank, telecomoperator of verzekeraar is: digitalisering is een must geworden.

Hoewel de verzekeringssector de laatste jaren heel wat nieuwe technologieën heeft moeten omarmen, hinkt de sector nog steeds achterop in vergelijking met andere financiële instellingen. Verzekeraars zijn nog erg terughoudend over het gebruik van nieuwe frontoffice- en backoffice-oplossingen. Maar ze kunnen er niet meer omheen: met digitalisering kan je elke stap van de verzekeringswaardeketen vereenvoudigen.

“Voor de digitalisering van de verzekeringssector kunnen softwareproviders volledig digitale ecosystemen ontwerpen die alle verkoop- en serviceprocedures kunnen omvatten, zowel voor het verkoopteam als voor de eindklant. Het is hoog tijd om digitale tools optimaal te gaan inzetten in de verzekeringssector”, vindt Małgorzata Moderacka, Insurance Product Manager bij Comarch. “De mobiele generatie zal binnenkort ook deel uitmaken van het verzekeringscliënteel.

Het is belangrijk dat verzekeraars actief kiezen voor een digitale transformatie, om aan de behoeften en wensen van deze nieuwe doelgroep te kunnen voldoen.”

Strategische zet

Onlangs breidde Comarch het eigen frontoffice-platform voor verzekeraars uit. Deze oplossing ondersteunt verzekeringsverkoopteams in hun dagelijkse activiteiten en werd geoptimaliseerd met een functionaliteit voor directe verkoop en een klantenportaal. Deze strategische zet bouwt voort op het omnichannel-platform Comarch Digital Insurance. Het platform biedt nu ondersteuning aan adviseurs, intermediairs en brokers en begeleidt bij het geven van advies. Daarnaast helpt het bij het aanbieden van diensten na verkoop, het beheren van taken en het monitoren van bedrijfsresultaten.

Bovendien, dankzij deze oplossing kunnen klanten eenvoudig online polissen aanschaffen en op een efficiënte manier hun verzekeringsportfolio beheren. Dankzij de omnichannel-aanpak kunnen zowel verkopers als klanten moeiteloos veranderen van kanaal en het (ver-)koopproces overal en op elk moment inzetten, wat alles meer efficiënt en gebruiksvriendelijk maakt. De oplossing voorziet ook in enkele functionaliteiten voor de leden en beheerders van groepsverzekeringen.

Totaaloplossing

“Omdat Comarch Digital Insurance ook toegankelijk is op smartphones, tablets en laptops, kunnen verzekeringsklanten de prijzen van polissen zelfstandig opzoeken en de gekozen verzekering zelf aanschaffen. Daarbij kunnen ze steeds de hulp inroepen van een verzekeringsadviseur of een medewerker van het callcenter. Het verkoopteam kan het aankoopproces dat de klant opstartte eenvoudigweg overzien”, aldus Moderacka.

Comarch Digital Insurance is ontworpen als totaaloplossing die verkopers alle cruciale functionaliteiten biedt om hen te ondersteunen in hun dagelijks werk en een selfserviceportaal waarop klanten verzekeringen kunnen aanschaffen en polissen kunnen beheren. Voor het ontwerp en het testen van de oplossing werden heel wat technieken toegepast. De UX-afdeling analyseerde benchmarks en baseerde zich op kwalitatief onderzoek voor een beter inzicht in de behoeften van de gebruikers.

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Omarm de stalker in je

Omarm de stalker in je

Omarm de stalker in je, schrijft het door veel financieel adviseurs geroemde Coolblue op een pagina of haar website waarop is te zien hoe zij social media inzet....

Pitches VVP Advies Award 2019

Pitches VVP Advies Award 2019

De zes genomineerden voor de VVP Advies Award 2019 pitchten hun klantgerichte aanpak woensdagmiddag ten overstaan van de jury. De A(dvies)-factor, zoveel werd wel...

Extra nieuwsbrief klantgerichtheid

Extra nieuwsbrief klantgerichtheid

In deze extra nieuwsbrief van VVP nuttige tips klantgerichtheid voor financieel adviseurs, onder meer uit eerder onderzoek door Fred de Jong ter gelegenheid van...

Zorg voor volledig klantbeeld!

Zorg voor volledig klantbeeld!

Klantgerichtheid bestaat uit hele basale waarheden. Als de klant een adviseur van vlees en bloed wil, moet die adviseur zich ook wel af en toe bij de klant laten...

Maak het niet te moeilijk!

Maak het niet te moeilijk!

Er zijn hele bibliotheken gewijd aan klantgerichtheid. Maar waar gaat het in de basis om? Dat werd mooi verwoord door financieel adviseur Sytze Faber (net geridderd!)...

Maak duidelijk dat u vakman of vakvrouw bent!

Maak duidelijk dat u vakman of vakvrouw bent!

Uiteraard is het van belang dat de klant u kent, hij kiest immers voor uw persoonlijke benadering. Maar het is ook belangrijk dat de klant goed weet wat u precies...

Maak de klantreis!

Maak de klantreis!

Customer journey of klantreis is een dure term, helemaal als u er een consultant bij inhuurt! Maar heeft u wel eens meegekeken op de werkvloer hoe uw klanten eigenlijk...

Gewoon verwonderen

Gewoon verwonderen

Veel adviseurs zeggen te willen zijn zoals Coolblue. Maar wat is het geheim van Coolblue eigenlijk? Misschien zit het wel hierin: gewoon verwonderen. Coolblue: “Gewoon...

Klantgerichtheid, ga er maar aan staan

Klantgerichtheid, ga er maar aan staan

Door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy Tijdens een expeditie weet je vooraf niet wat je onderweg tegenkomt. En hoe lang de tocht gaat duren. Je kunt daarom...

Ons voordeel optimaal benutten

Ons voordeel optimaal benutten

Door de terugtrekkende overheid op sociale voorzieningen, is er meer zelfredzaamheid nodig. Voor veel mensen leidt dit tot complexe financiële vraagstukken...