Consument heeft recht op tussentijdse informatie

Kifid 2017 (deel logo)

HYPOTHEKEN - In deze uitspraak formuleert de geschillencommissie de algemene norm, dat een financieel adviseur de consument tijdens de financieringsaanvraag adequaat moet informeren over de ontwikkelingen rondom de aanvraag.

De geschillencommissie: ‘Van een redelijk bekwaam en redelijk handelend tussenpersoon mag onder meer worden verwacht, dat hij de consument met enige regelmaat op de hoogte brengt van de stand van zaken van de financieringsaanvraag, hem een reëel tijdspad van die aanvraag voorhoudt en de aan hem gerichte (informatie-)verzoeken van de geldverstrekker binnen korte tijd voorlegt’. In deze uitspraak constateert de geschillencommissie dat de adviseur aan deze norm heeft voldaan. De klacht wordt daarom afgewezen. - Uitspraak 2017 - 769

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Niet alleen het dak van uw woning verdient onderhoud

Niet alleen het dak van uw woning verdient onderhoud

De Nederlandse Vereniging van Hypothecair Planners (NVHP) heeft de uitdaging van de redactie van VVP opgepakt: bedenk en beschrijf een campagne waarmee het onafhankelijke...

Verzekeraar kan betalen per acceptgiro niet verbieden

Verzekeraar kan betalen per acceptgiro niet verbieden

Verzekeraars kunnen een klant niet verbieden de premie per acceptgiro te betalen, aldus de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid) in Uitspraak...

Verzakking of niet?

Verzakking of niet?

Is de verzakking van de riolering een verzakking van het woonhuis? De Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid) vindt van wel in Uitspraak 2019-115....

Bij spoed meerdere offertes opvragen

Bij spoed meerdere offertes opvragen

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN HYPOTHEKEN, UIT VVP 1, 2019 Indien de consument belang heeft om op korte termijn zekerheid te krijgen of hij een hypothecaire geldlening...

Bij spoed meerdere offertes opvragen

Bij spoed meerdere offertes opvragen

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN HYPOTHEKEN  Indien de consument belang heeft om op korte termijn zekerheid te krijgen of hij een hypothecaire geldlening kan verkrijgen...

Schade of gebrekkige dienstverlening en dus korting op de nota?

Schade of gebrekkige dienstverlening en dus korting op de nota?

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN HYPOTHEKEN  Omdat de omgevingsvergunning voor de nieuwbouwwoning nog niet rond is, moet de consument aan de geldverstrekker verlenging...