Digitaal ecosysteem

Peter Mols 2019 sivi

“Digitale datakoppelingen versterken het klantvertrouwen in de keten. Door handmatige werkzaamheden uit te bannen bevestig je niet alleen dit vertrouwen, je bespaart jezelf als adviseur ook veel tijd, en levert uiteindelijk een hogere kwaliteit van dienstverlening aan de klant”, aldus Peter Mols, directeur SIVI.

...

Waartoe is SIVI op aarde?

SIVI is een onafhankelijk kenniscentrum voor digitale dienstverlening in de gehele verzekeringsbedrijfstak. Wij zien het als onze missie om alle ketenpartijen te inspireren samen stappen te zetten naar een nieuw digitaal ecosysteem; een systeem dat kosten verlaagt en tegelijkertijd waarde toevoegt, voor verzekeraars, voor serviceproviders, voor intermediairs, voor hun dienstverleners, én voor klanten. Daarom ontwikkelen wij in opdracht van de hele sector digitale standaarden, analyseren wij trends en de impact van nieuwe technologieën op de keten. En al die kennis deelt SIVI proactief via meerdere nieuwsbrieven, events en andere kanalen.

Waarom gelooft SIVI in de meerwaarde van persoonlijk o nafhankelijk advies?

Wij geloven daarin omdat klanten er in geloven. Niet bij alle verzekeringsvragen natuurlijk. Maar het is evident dat persoonlijk en onafhankelijk advies onmisbaar is bij meer complexe financiele producten. En dat zulk advies draait om vertrouwen tussen de adviseur en de klant.

Waarom is automatisering hierbij cruciaal?

Zoals gezegd, bij persoonlijke advisering draait alles om vertrouwen. Vertrouwen dat aanzienlijk kan groeien doordat de adviseur beschikt over adequate digitale middelen om het totaalbeeld van de klant te kunnen overzien. Bijvoorbeeld autonome systemen (Kunstmatige Intelligentie) waarmee sneller een relevant financieel stappenplan kan worden geadviseerd. Zodat veel meer tijd, energie en aandacht kan worden besteed aan het contact met de klant. Dat betekent dus winst in tijd én kwaliteit.

Wat kunnen we binnenkort verwachten?

SIVI verzorgt samen met het Verbond van Verzekeraars, de NVGA en diverse softwareleveranciers in 2019 een belangrijke bijdrage aan het Programma Datakwaliteit Volmachten. Dat doen wij volgens de lijnen van ons eerder vervaardigde plan voor een uniform ingerichte volmachtketen.

In 2019 migreert de hele sector van Digitaal Paspoort naar eHerkenning. SIVI regisseert in deze transitie de route, het uitrolplan en de communicatie naar alle sectorpartijen. SIVI zal in 2019 de ondersteuning van provinciale portefeuilles intensiveren. Tot slot werken wij dit jaar aan updates van onze SIVIstandaarden naar nog meer efficiency in registratie en uitwisseling van gegevens. De AFD (All Finance Datacatalogus) wordt gemoderniseerd naar AFD 2.0, het SIVI API Raamwerk zorgt voor moderne operaties binnen de keten, en nieuwe online tooling gaat ketenpartijen en softwareleveranciers nog beter ondersteunen.

 

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Digitaal Paspoort onbruikbaar vanaf 7 januari 2022

Digitaal Paspoort onbruikbaar vanaf 7 januari 2022

Verzekeringsondernemers hebben nog tot 7 januari 2022 de tijd om de overstap te maken naar eHerkenning (voor medewerkers) en Bedrijfscertificaat (voor ondernemingen)...

SIVI publiceert Monitor Personal Data Management

SIVI publiceert Monitor Personal Data Management

SIVI heeft, samen met adviesbureau InnoValor, de eerste Monitor Personal Data Management (PDM) gepubliceerd.  Met de nu verschenen monitor biedt SIVI een actueel...

Digitaal Paspoort per 7 januari 2022 niet langer bruikbaar

Digitaal Paspoort per 7 januari 2022 niet langer bruikbaar

Na 7 januari 2022 kan het Digitaal Paspoort niet meer gebruikt worden. De brancheafspraak is dat verzekeraars, serviceproviders en financieel adviseurs voor eind...

SIVI: online kennisplatform kwaliteit onbemenste toepassingen

SIVI: online kennisplatform kwaliteit onbemenste toepassingen

Na de lancering van de Checklist Onbemenste Toepassingen vorig jaar juli introduceert SIVI nu het online kennisplatform rond kwaliteit Onbemenste Toepassingen binnen...

Contactgroep Automatisering: hoogste tijd voor nieuwe sectorbrede afspraken

Contactgroep Automatisering: hoogste tijd voor nieuwe sectorbrede afspraken

De Stichting Contactgroep Automatisering (CGA) heeft met instemming kennisgenomen van de 'Verkenning naar uitbestedingsrisico’s bij financieel dienstverleners'...

Aandacht voor uitzonderingen in tweede SIVI AFS Magazine

Aandacht voor uitzonderingen in tweede SIVI AFS Magazine

SIVI heft de tweede editie uitgebracht van het SIVI AFS (All Finance Standaard) Magazine. In deze uitgave veel aandacht voor de ‘uitzonderingen op de standaard’....

Meldingen fouten digitale aanlevering documenten nu ook via Adfiz

Meldingen fouten digitale aanlevering documenten nu ook via Adfiz

Het aantal meldingen fouten digitale aanlevering documenten dat SIVI ontvangt stagneert. Om het makkelijker te maken meldingen te doen, is het meldingsformulier...

Implementatie eHerkenning: "Een mooie tussenstand en nu door!"

Implementatie eHerkenning: "Een mooie tussenstand en nu door!"

‘’Een mooie tussenstand en nu door!" Aldus SIVI-directeur Peter Mols over de stand van zaken bij de overgang van de verzekeringssector naar eHerkenning....

Aplaza gaat digitale gegevensuitwisseling voorzien van SIVI-certificering

Aplaza gaat digitale gegevensuitwisseling voorzien van SIVI-certificering

Aplaza sluit aan bij de recent door SIVI en Adfiz gestarte actie om de kwaliteit van digitale aanlevering van documenten aan het intermediair te verbeteren. Aplaza...

Ockto sluit aan bij de SIVI-standaarden

Ockto sluit aan bij de SIVI-standaarden

Met de vertaling van het Ockto Data Model naar de SIVI All Finance Datacatalogus (AFD) is een verdere stap gezet naar eenduidige registratie van klantdata. Peter...