Financiële data verbinden

Rob Jansen Intersoftware 2019

“De financiële sector is doorlopend in beweging. Ook IT-ontwikkelingen bieden nieuwe mogelijkheden. De financieel adviseur moet mee in de veranderingen en zijn dienstverlening en automatisering hierop aanpassen”, aldus Rob Jansen, Sales Manager bij Intersoftware.

...

Waartoe is Intersoftware op aarde?

Bij Intersoftware zien we het als onze missie om de financiële dienstverlening begrijpelijk te maken. Dat doen we door bewezen informatietechnologie en diepgaande kennis van de financiële branche met elkaar te combineren. Bij ons werken specialisten uit beide vakgebieden. Stuk voor stuk mensen die de ambitie hebben om op vooruitstrevende wijze op zoek te gaan naar de beste methode om financiële informatie toegankelijk te maken. Iedere dag gaan wij enthousiast, betrokken en doortastend aan de slag om financiële data te verbinden en helder te presenteren.

Waarom gelooft Intersoftware in de meerwaarde van persoonlijk onafhankelijk advies?

Consumenten zijn tegenwoordig echte doe-het-zelvers op internet. Ze betalen rekeningen, boeken reizen en bestellen in overvloed. Ook hun hypotheek zullen ze via internet willen regelen. De complexiteit van de materie, het proces en de angst voor dure fouten zullen echter ook voor onzekerheid zorgen. Op dat punt heeft de consument dan ook een sterke behoefte aan ondersteuning. De mate van ondersteuning en de manier waarop zal echter per consument verschillen. De uitdaging voor de adviseur is dan ook om een zo breed mogelijke dienstverlening aan te bieden in zijn rol als financieel specialist.

Hypotheekadvies is meestal het belangrijkste onderdeel van financieel advies. Door hoeveelheid aanbieders, diversiteit in productaanbod, complexiteit van steeds veranderende wet- en regelgeving en persoonlijke situatie van de consument is de rol van de adviseur als financieel specialist uitermate belangrijk. Het is voor de adviseur dan ook van groot belang dat hij die deskundigheid op een professionele manier aanbiedt, volledig toegesneden op de wensen van de consument.

Waarom is automatisering hierbij cruciaal?

De financiële sector is doorlopend in beweging. Nieuwe aanbieders, nieuwe producten, wijzigingen in wet- en regelgeving en in het productaanbod. Bij de consument is er behoefte aan zelfwerkzaamheid en digitale samenwerking met de adviseur. Ook IT-ontwikkelingen zoals artificiële intelligentie, blockchain, brondata en robotisering bieden nieuwe mogelijkheden. De financieel adviseur moet mee in de veranderingen en zijn dienstverlening en automatisering hierop aanpassen.

Wat kunnen we binnenkort verwachten?

Adviesbox Online, verdere uitwerking Brondata, koppelmogelijkheden Adviesbox platform met externe partijen.

 

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Intersoftware rolt online klantidentificatie verder uit

Intersoftware rolt online klantidentificatie verder uit

Intersoftware rolt de identificatieservice Validat verder uit. Validat is tot ten minste 1 juli 2020 gratis te gebruiken. ‘’Er werken op dit moment...

Op afstand klant identificeren bij hypotheekaanvraag

Op afstand klant identificeren bij hypotheekaanvraag

Binnenkort kunnen klanten van een hypotheekadviseur zich op een eenvoudige en betrouwbare manier online identificeren wanneer hun adviseur daar om vraagt. Op 9 maart...

Een platform voor de gehele markt

Een platform voor de gehele markt

(Kennispartner ING Hypotheken in VVP-special Digitale Transformatie) Klanten en adviseurs ervaren in hun dagelijks leven steeds meer digitalisering en gemak. Jacques...

René Frankena Manager Strategie bij Intersoftware

René Frankena Manager Strategie bij Intersoftware

Intersoftware heeft René Frankena benoemd tot Manager Strategie, Innovatie en Business Development. Frankena gaat zich richten op "het verder uitbouwen van...

Meer omzet, betere klantrelaties

Meer omzet, betere klantrelaties

(door Mark van Maurik, Laudus & van Maurik. Uit Special Contactgroep Automatisering van VVP) “Er is absoluut een direct verband tussen digitalisering...

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

(door Ulrike Geerlings, Appels Financieel Advies. Bijdrage uit Special Contactgroep Automatisering van VVP). Automatisering en advies zijn onlosmakelijk met elkaar...

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Automatiering en advies zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het advieskantoor dat op een efficiënte manier automatisering weet te omarmen, houdt meer tijd...

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

“Er is absoluut een direct verband tussen digitalisering en het verzilveren van klantgerichtheid. Goede digitalisering betekent goed en real time inzicht in...

Aandacht

Aandacht

(Voorwoord door Willem Vreeswijk, hoofdredacteur VVP) Aandacht maakt alles mooier, is de bekende slogan van een wereldconcern. Aandacht voor mensen, voor hun wensen,...

Samen vooruitgang vormgeven

Samen vooruitgang vormgeven

(Rondetafelgesprek in Special Contactgroep Automatisering van VVP) “Goedwerkende software staat hoog op de prioriteitenlijst, maar uiteindelijk wordt het een...