Financiële data verbinden

Rob Jansen Intersoftware 2019

“De financiële sector is doorlopend in beweging. Ook IT-ontwikkelingen bieden nieuwe mogelijkheden. De financieel adviseur moet mee in de veranderingen en zijn dienstverlening en automatisering hierop aanpassen”, aldus Rob Jansen, Sales Manager bij Intersoftware.

...

Waartoe is Intersoftware op aarde?

Bij Intersoftware zien we het als onze missie om de financiële dienstverlening begrijpelijk te maken. Dat doen we door bewezen informatietechnologie en diepgaande kennis van de financiële branche met elkaar te combineren. Bij ons werken specialisten uit beide vakgebieden. Stuk voor stuk mensen die de ambitie hebben om op vooruitstrevende wijze op zoek te gaan naar de beste methode om financiële informatie toegankelijk te maken. Iedere dag gaan wij enthousiast, betrokken en doortastend aan de slag om financiële data te verbinden en helder te presenteren.

Waarom gelooft Intersoftware in de meerwaarde van persoonlijk onafhankelijk advies?

Consumenten zijn tegenwoordig echte doe-het-zelvers op internet. Ze betalen rekeningen, boeken reizen en bestellen in overvloed. Ook hun hypotheek zullen ze via internet willen regelen. De complexiteit van de materie, het proces en de angst voor dure fouten zullen echter ook voor onzekerheid zorgen. Op dat punt heeft de consument dan ook een sterke behoefte aan ondersteuning. De mate van ondersteuning en de manier waarop zal echter per consument verschillen. De uitdaging voor de adviseur is dan ook om een zo breed mogelijke dienstverlening aan te bieden in zijn rol als financieel specialist.

Hypotheekadvies is meestal het belangrijkste onderdeel van financieel advies. Door hoeveelheid aanbieders, diversiteit in productaanbod, complexiteit van steeds veranderende wet- en regelgeving en persoonlijke situatie van de consument is de rol van de adviseur als financieel specialist uitermate belangrijk. Het is voor de adviseur dan ook van groot belang dat hij die deskundigheid op een professionele manier aanbiedt, volledig toegesneden op de wensen van de consument.

Waarom is automatisering hierbij cruciaal?

De financiële sector is doorlopend in beweging. Nieuwe aanbieders, nieuwe producten, wijzigingen in wet- en regelgeving en in het productaanbod. Bij de consument is er behoefte aan zelfwerkzaamheid en digitale samenwerking met de adviseur. Ook IT-ontwikkelingen zoals artificiële intelligentie, blockchain, brondata en robotisering bieden nieuwe mogelijkheden. De financieel adviseur moet mee in de veranderingen en zijn dienstverlening en automatisering hierop aanpassen.

Wat kunnen we binnenkort verwachten?

Adviesbox Online, verdere uitwerking Brondata, koppelmogelijkheden Adviesbox platform met externe partijen.

 

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Automatiering en advies zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het advieskantoor dat op een efficiënte manier automatisering weet te omarmen, houdt meer tijd...

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

“Er is absoluut een direct verband tussen digitalisering en het verzilveren van klantgerichtheid. Goede digitalisering betekent goed en real time inzicht in...

Aandacht

Aandacht

(Voorwoord door Willem Vreeswijk, hoofdredacteur VVP) Aandacht maakt alles mooier, is de bekende slogan van een wereldconcern. Aandacht voor mensen, voor hun wensen,...

Samen vooruitgang vormgeven

Samen vooruitgang vormgeven

(Rondetafelgesprek in Special Contactgroep Automatisering van VVP) “Goedwerkende software staat hoog op de prioriteitenlijst, maar uiteindelijk wordt het een...

Game A spelen terwijl B aan de gang is

Game A spelen terwijl B aan de gang is

(Uit Special Contactgroep Automatisering van VVP) Mensen denken graag lineair, dat is logisch en makkelijk. Maar bij digitale ontwikkeling kan de voortgang er heel...

Bijzonder en persoonlijk

Bijzonder en persoonlijk

“Probeer complexiteit en diversiteit terug te brengen zodat er meer tijd is dat kleine beetje extra te geven wat je als adviseur bijzonder en persoonlijk...

Open platform voor ketenintegratie

Open platform voor ketenintegratie

“Steeds meer adviseurs en verzekeraars sluiten aan bij Aplaza, het open platform voor ketenintegratie. Wij gaan ook vergelijkers koppelen aan ons platform...

Persoonlijke klantreis

Persoonlijke klantreis

“Met persoonlijke aandacht maak je het verschil. Want elke klant is uniek. Het is niet moeilijk een persoonlijke klantreis te realiseren”, aldus Leon...

Veeleisende klantwens

Veeleisende klantwens

“Wij geloven in onafhankelijk advies dat via meerdere kanalen beschikbaar is voor de klant. Een persoonlijk adviesgesprek is daar een onderdeel van, maar...

Grip op uw geld

Grip op uw geld

Euroface is bekend van de Finixsoftware. Sinds kort timmert het bedrijf echter ook volop aan de weg met Finsave, een applicatie die de consument makkelijk laat...